Ei näissä Litiumakuissa tarvi olla tuplatehoja tarpeeseen nähden, nämä minun akut on 13.5kwh ja kyllä niistä sen tehon saa käyttöön, vaikka nämä on minulla ns. B-laatuisia, olisin ottanut A-laatuiset kun ei juurikaan olleet kalliimpia mutta ei nyt ollut saatavilla muuta kuin hitsattavilla liittimillä, hitsaaminen ei kotioloissa onnistu eikä ole järkevä tällaiseen järjestelmään. Itse tein kyllä nuo hyllyt sillä silmälläpitäen että tuohon mahtuisi toinen samanlainen satsi vielä, mutta nämä akut on suurempia kuin paperilla ilmoitetut mitat, joten ei olisi mahtunut, nämä akut pullistuu ladatessa keskeltä muutamia millejä, se pitää huomioida kun tilaa suunnittelee.
Nämä akut maksoi minulle n.1900eur, A-laatuiset olisi olleet 2032eur.
Itse mietin tuota että jos olisi aurinkopaneelit mutta tällä systeemillä saa jo senverran halpaa sähköä verkosta että se syö aurinkopaneelien kannattavuutta, paneelien takaisinmaksuaika venyy pidemmäksi, toisaalta säästöä tulisi siirtohinnoissa, mutta hyöty olisi suurin talvella kun aurinko ei paista tarpeeksi ja kesällä sähkö on halpaa verkossa yöllä niin paneelit ei tuota oikein.
Tässä minun systeemissä voi akut vetää tyhjäksi, kun akkujännite laskee tarpeeksi alas invertteri tippuu pois päältä ja verkkosähkö lähtee päälle, vähän valot välähtää. Samalla akut lähtee latautumaan ja ajastin lähtee käymään joka pitää latauksen päällä halutun ajan, muuten hyppää takaisin akkusähkölle heti kun akkujännite nousee tarpeeksi, ajastin ehkäisee tuon turhan edestakaisinvaihtam isen akkujen loputtua.