rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit?  (Luettu 326913 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitä mietit?
« Vastaus #1320 : 4.04.2026 kello on 17:16 »
@Tietis.
Kaverilla oli BMW iX ja sitten MB joku sähköauto EQ isohko. Vaihtoi dieselin kun eläkkeelle jäi ja ei duunissa latausta.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:00
« Vastaus #1321 : 4.04.2026 kello on 19:05 »
@Tietis.
Kaverilla oli BMW iX ja sitten MB joku sähköauto EQ isohko. Vaihtoi dieselin kun eläkkeelle jäi ja ei duunissa latausta.
Juu en mä väitä etteikö palaajia olisi. Pointtini oli se, että minä en tiedä yhtään palaajaa. Ja koska mulla on aika iso otanta, se riittää mulle todistamaan vääräksi väitteen että sähköauto olisi täysi susi. Jos se olisi täysi susi keksintö, palaajia pitäisi olla niin paljon että niitä osuisi jo mun tuttavapiiriin.

Ja noinhan se menee kuten kerroit kaveristasi. Jos ei pysty kotona eikä töissä lataamaan, polttis lienee oikea ratkaisu. Kalliit maksulliset pikalaturit käy aika kalliiksi, ja vaikka se silloinkin on halvempaa kuin bensa tai diesel, käy kalliin ostohinnan takaisinmaksu hankalammaksi. Ja lisäksi jatkuva pikalataus ei ole ajoakulle hyväksi.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:58
« Vastaus #1322 : 4.04.2026 kello on 19:22 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ollaan täällä - kuinka moni kiskoo pelkällä sähköllä oikeaa vaunua?

Volvo ottaa 11-12 litraa dieseliä sataselle, viimeviikon kovassa vastatuulessa meni yli 14. Millä täyssähköllä pääsisi edes 400km täydellä akulla?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:29
« Vastaus #1323 : 4.04.2026 kello on 19:44 »
Juu en mä väitä etteikö palaajia olisi. Pointtini oli se, että minä en tiedä yhtään palaajaa. Ja koska mulla on aika iso otanta, se riittää mulle todistamaan vääräksi väitteen että sähköauto olisi täysi susi. Jos se olisi täysi susi keksintö, palaajia pitäisi olla niin paljon että niitä osuisi jo mun tuttavapiiriin.

Ja noinhan se menee kuten kerroit kaveristasi. Jos ei pysty kotona eikä töissä lataamaan, polttis lienee oikea ratkaisu. Kalliit maksulliset pikalaturit käy aika kalliiksi, ja vaikka se silloinkin on halvempaa kuin bensa tai diesel, käy kalliin ostohinnan takaisinmaksu hankalammaksi. Ja lisäksi jatkuva pikalataus ei ole ajoakulle hyväksi.
sinä sen sanoit, julkinen lataus on melko kallista ja vaikka asuu ok talossa mutta pääsulakeet pitäisi vaihtaa isompiin että pystyy ladata kotona ei sekään ole halpaa. autoissa ei varsinaisesti ole vikaa mutta se miten sen laskee mikä kannattaa niin siinä on monta muuttujaa. käytännössä se vanha toytota voi pitkässä juoksussa tulla loppujen lopuksi halvemaksi.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:13
« Vastaus #1324 : 4.04.2026 kello on 20:13 »
sinä sen sanoit, julkinen lataus on melko kallista ja vaikka asuu ok talossa mutta pääsulakeet pitäisi vaihtaa isompiin että pystyy ladata kotona ei sekään ole halpaa. autoissa ei varsinaisesti ole vikaa mutta se miten sen laskee mikä kannattaa niin siinä on monta muuttujaa. käytännössä se vanha toytota voi pitkässä juoksussa tulla loppujen lopuksi halvemaksi.

Päivän ajot ehtii kyllä keskimäärin ihan hyvin ladata 3,6kW:llakin yön aikana, se tekee 10 tunnissa kuitenkin 200km ajot. Ei tarvi välttämättä olla sen tehokkaampi laturi.
No joo, talviaikaan kaupunkipyöritykses sä kulutus voi olla tosi iso, mutta itselläni siitä ei kilometrejä kerry paljoakaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:43
« Vastaus #1325 : 5.04.2026 kello on 20:13 »
Missäköhän suomalaiset oikein matkailee?
Käykö vain niissä paikoissa joita eniten hehkutetaan?
Pari päivää sitten poikettiin yhdellä (hyvällä) leirintäalueella ja rouva siellä sanoi,
jotta ekat suomalaiset ikinä….

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Retkeilijä
« Vastaus #1326 : 5.04.2026 kello on 20:27 »
Taitaa meitä olla niin vähän ja suurin osa ei kauhean pitkällä liiku..

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:52
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #1327 : 5.04.2026 kello on 21:58 »
5 viikkoa ollut reissussa, Wienissä kuulin pariskunnan puhuvan suomea. Tiedän että täällä Sisiliassa on muita karavaanareita muttei ole osunut.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:00
« Vastaus #1328 : eilen kello 08:39 »
No tänään mietin sitä, että onpa hienoa että Artemiksen miehistö pääsi ongelmitta takaisin ja projekti toivottavasti jatkuu. Toivottavasti kuuhun laskeutuminen toteutuu suunnitellusti muutaman vuoden sisällä. Onhan se jo korkea aika.

Tässä palautuu Apollo-ohjelma mieleen. Olin 6-vuotias Apollo 11:n aikaan. Luulen muistavani tuon kuulaskeutumisen seuraamisen omakohtaisesti suorana tai millä viiveellä se nyt YLEllä mahdettiin näyttää. Nuo videoklipit on toki nähty ja Neil Armstrongin kuuluisat sanat kuultu ziljoona kertaa tuon jälkeenkin, joten voi olla että en oikeasti muista siitä oikeasta h-hetkestä mitään vaan muistikuvat muodostuu myöhemmin nähdystä ja kuullusta.

Epäonnisen Apollo 13:n kyllä jo muistan varmasti omakohtaisesti. Pientä poikaa jännitti, pääseekö urheat astronautit elävänä takaisin. Isäni piirsi paperille ja selitti että jos alus tulee ilmakehään liian jyrkässä kulmassa astronautit palaa kuoliaaksi ja jos liian loivassa kulmassa, alus kimpoaa takaisin avaruuteen ja sinne miehistö jää kuolemaan. Jännää oli, mutta hyvin kävi.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:45
« Vastaus #1329 : eilen kello 16:07 »
Mahtaakohan Turkki ostaa polttoaineensa Venäjän alennusmyynnistä ;) kun kuuluu lähes joka maassa nousseen hinnat melko hurjiksi mut täällä näytti päivällä tiisseli 67.66 tl joka on päivän kurssilla aika tarkkaan 1.35€

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:43
« Vastaus #1330 : eilen kello 18:40 »
No tänään mietin sitä, että onpa hienoa että Artemiksen miehistö pääsi ongelmitta takaisin ja projekti toivottavasti jatkuu. Toivottavasti kuuhun laskeutuminen toteutuu suunnitellusti muutaman vuoden sisällä. Onhan se jo korkea aika.

Mitä hiton järkeä jossain kuulennossa on?   😡

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
« Vastaus #1331 : eilen kello 18:56 »
Mitä hiton järkeä jossain kuulennossa on?   😡

Sillä voi pullistella ja kertoa, kuinka kaunis ja ihana sellainen on ja muut ovat surkimuksia pysyessään maassa.

Kuun takapuolella käynti ei antanut mitään sellaista, jota ei olisi voinut toteuttaa ilman kyytiläisiä.

Muutenkin on tyystin typerää käyttää suuret määrät rahaa, kun mietitään Marsiin tai kuuhunkaan jotain siirtokuntaa. Kun nykyisin käytettävissä oleva maapallo on erinomainen asuinpaikka, kunhan se pidetään kunnossa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:10
« Vastaus #1332 : eilen kello 19:43 »
Järkevämpää on ampua rakettia kuuhun kuin naapurimaahan.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
« Vastaus #1333 : eilen kello 20:46 »
Järkevämpää on ampua rakettia kuuhun kuin naapurimaahan.

Parempi kun ei ammu kumpaankaan suuntaan, ensimmäisenä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:29
« Vastaus #1334 : eilen kello 22:29 »
Parempi kun ei ammu kumpaankaan suuntaan, ensimmäisenä.
ne päästö vähenneykset mitä on tavoiltetu on mennyt savuna tuuleen sotien takia, totta kai sitten tavan kansalaisen pitää vähentää päästöjä että päästään johonkin tavoiteeseen.