rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit?  (Luettu 320874 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:47
  • Autossa on pyörät
Vs: Mitä mietit?
« Vastaus #1320 : tänään kello 17:16 »
@Tietis.
Kaverilla oli BMW iX ja sitten MB joku sähköauto EQ isohko. Vaihtoi dieselin kun eläkkeelle jäi ja ei duunissa latausta.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:38
« Vastaus #1321 : tänään kello 19:05 »
@Tietis.
Kaverilla oli BMW iX ja sitten MB joku sähköauto EQ isohko. Vaihtoi dieselin kun eläkkeelle jäi ja ei duunissa latausta.
Juu en mä väitä etteikö palaajia olisi. Pointtini oli se, että minä en tiedä yhtään palaajaa. Ja koska mulla on aika iso otanta, se riittää mulle todistamaan vääräksi väitteen että sähköauto olisi täysi susi. Jos se olisi täysi susi keksintö, palaajia pitäisi olla niin paljon että niitä osuisi jo mun tuttavapiiriin.

Ja noinhan se menee kuten kerroit kaveristasi. Jos ei pysty kotona eikä töissä lataamaan, polttis lienee oikea ratkaisu. Kalliit maksulliset pikalaturit käy aika kalliiksi, ja vaikka se silloinkin on halvempaa kuin bensa tai diesel, käy kalliin ostohinnan takaisinmaksu hankalammaksi. Ja lisäksi jatkuva pikalataus ei ole ajoakulle hyväksi.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:22
« Vastaus #1322 : tänään kello 19:22 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ollaan täällä - kuinka moni kiskoo pelkällä sähköllä oikeaa vaunua?

Volvo ottaa 11-12 litraa dieseliä sataselle, viimeviikon kovassa vastatuulessa meni yli 14. Millä täyssähköllä pääsisi edes 400km täydellä akulla?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:16
« Vastaus #1323 : tänään kello 19:44 »
Juu en mä väitä etteikö palaajia olisi. Pointtini oli se, että minä en tiedä yhtään palaajaa. Ja koska mulla on aika iso otanta, se riittää mulle todistamaan vääräksi väitteen että sähköauto olisi täysi susi. Jos se olisi täysi susi keksintö, palaajia pitäisi olla niin paljon että niitä osuisi jo mun tuttavapiiriin.

Ja noinhan se menee kuten kerroit kaveristasi. Jos ei pysty kotona eikä töissä lataamaan, polttis lienee oikea ratkaisu. Kalliit maksulliset pikalaturit käy aika kalliiksi, ja vaikka se silloinkin on halvempaa kuin bensa tai diesel, käy kalliin ostohinnan takaisinmaksu hankalammaksi. Ja lisäksi jatkuva pikalataus ei ole ajoakulle hyväksi.
sinä sen sanoit, julkinen lataus on melko kallista ja vaikka asuu ok talossa mutta pääsulakeet pitäisi vaihtaa isompiin että pystyy ladata kotona ei sekään ole halpaa. autoissa ei varsinaisesti ole vikaa mutta se miten sen laskee mikä kannattaa niin siinä on monta muuttujaa. käytännössä se vanha toytota voi pitkässä juoksussa tulla loppujen lopuksi halvemaksi.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:16
« Vastaus #1324 : tänään kello 20:13 »
sinä sen sanoit, julkinen lataus on melko kallista ja vaikka asuu ok talossa mutta pääsulakeet pitäisi vaihtaa isompiin että pystyy ladata kotona ei sekään ole halpaa. autoissa ei varsinaisesti ole vikaa mutta se miten sen laskee mikä kannattaa niin siinä on monta muuttujaa. käytännössä se vanha toytota voi pitkässä juoksussa tulla loppujen lopuksi halvemaksi.

Päivän ajot ehtii kyllä keskimäärin ihan hyvin ladata 3,6kW:llakin yön aikana, se tekee 10 tunnissa kuitenkin 200km ajot. Ei tarvi välttämättä olla sen tehokkaampi laturi.
No joo, talviaikaan kaupunkipyöritykses sä kulutus voi olla tosi iso, mutta itselläni siitä ei kilometrejä kerry paljoakaan.