rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit?  (Luettu 282161 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
Vs: Mitä mietit?
« Vastaus #1005 : 27.02.2025 kello on 22:28 »
Tai lataa kalikkaan ilmaisen navin tai nopeussoftan. Temulta saa parilla eurolla GPS:ään perustuvan nopeusmittarin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:38
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #1006 : 27.02.2025 kello on 22:46 »
Jos luurissa on jo netti niin turha maksaa prepaidista extraa...
siihen luuriin kun installoi tomtom appin niin on hyvä navi käytössä. 19,90 per vuosi. Tai sitten se ilmais versio.
Vaimo ei osaa/viitsi opetella luuristaan jakaa yhteyttä kun eihän mun luuri oo aina paikanpäällä. Sen pitää olla sellainen että kun leiriydytään ja laitan telkun näkyviin niin se yhteys on kokoajan päällä. Vanha telkku on sen verran pienikokoinen että se mahtuu rulokaappiin,nykyiset pienimmät eivät sinne mahdu ja muutakaan paikkaa sille ei oikein oo.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #1007 : 27.02.2025 kello on 23:02 »
Tai lataa kalikkaan ilmaisen navin tai nopeussoftan. Temulta saa parilla eurolla GPS:ään perustuvan nopeusmittarin.

Joo täytyy tuo Temu tutkia, samalla vois tilalla kameran autoon. Lapset tilas loppusyksyllä mulle joululahjaksi verkkokauppa.comi sta sellaisen mutta peruivat joulun alla tilauksen kun sen toimitusaika venyi ja venyi eikä olisi jouluksi tullut.  jokunen vuosi tilasivat mulle samasta putiikista tekstiili-imurin syyskuussa,sain sen helmikuussa.
Nyt oon pari tulevaa joululahjaa tilannut, sunnuntaina kun oon tilauksen tehnyt niin tiistaina on tullut perille

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
« Vastaus #1008 : 28.02.2025 kello on 08:37 »
Vaimo ei osaa/viitsi opetella luuristaan jakaa yhteyttä kun eihän mun luuri oo aina paikanpäällä. Sen pitää olla sellainen että kun leiriydytään ja laitan telkun näkyviin niin se yhteys on kokoajan päällä. Vanha telkku on sen verran pienikokoinen että se mahtuu rulokaappiin,nykyiset pienimmät eivät sinne mahdu ja muutakaan paikkaa sille ei oikein oo.
Mulla on autossa sellainen kännykän kokoinen akulla varustettu 4G-reititin, joka tekee autoon wifi-verkon. Siinä on akku myös, toimii sillä noin 8 tuntia. Normaalisti se on kaksipuolisella teipillä kiinni seinässä, ja saa virran usb:lta. Jatkuva lataus ei tietenkään tee hyvää tuon laitteen akulle, mutta tällä mennään. Huonon netin sattuessa tuon voi sitten sijauttaa vaikka kattoluukun laskosverhon päälle niin toimii paremmin. Ulkoista antennia en ole hommannut. Periaatteessa sen voisi sijauttaa kattoikkunasta katolle, mutta tuota en ole tohtunut tehdä kun sinnehän se sitten unohtuu ja se on liikeelle lähdön jälkeen sitten mennyttä.

Auton oma liittymä on meillä esim. siitä hyvä että jos koirat jää kesähelteellä autoon, niin netin yli voidaan seurata että lämpötila pysyy kohtuullisissa lukemissa. Valvontakamera on harkinnassa, mutten ole vielä hankkinut.

Alkujaan kun tuon hommasin, ajattelin että pidän siinä liittymää vain kesäkaudella jolloin reissataan enemmän. Talvella tulee reissattua vähemmän eikä silloin ole tuota liian lämpenemisen riskiä. Jäähtymisen riski toki on, jos tulee vikatilanne tai kaasu pääsee loppumaan. Auto on parkissa kotipihalla, mutta se on ison rinnetontin alaosassa 30 m päässä eikä bluetooth kanna sinne asti. Helpottaa kuin voi netin yli tarkistaa esim. sisäilman kosteuden ilman että kävelee sinne autolle. Auto on koko ajan verkkovirrassa ja siellä Moistmasterilla ohjattu kuivanapitolämmitys ja vilkuilen aika-ajoin noista kosteuslukemia etänä, jotta näen että systeemi toimii. Auton reititin on siis sekin päällä koko ajan.

Olipas monipolvinen selitys. Mutta joo, maksan siis auton omasta netistä koko ajan. Se on Telian mökkiliittymä, eli sen saa normiliittymän kaveriksi vähän halvemmalla. Toimii liikkuvassakin mökissä, myös ulkomailla.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:57
« Vastaus #1009 : 28.02.2025 kello on 10:05 »
Olipas monipolvinen selitys. Mutta joo, maksan siis auton omasta netistä koko ajan. Se on Telian mökkiliittymä, eli sen saa normiliittymän kaveriksi vähän halvemmalla. Toimii liikkuvassakin mökissä, myös ulkomailla.
Alkoi kiinnostaa tuo mökkiliittymä...

Halvimmillaan Telian "mökkiliittymä" 10 €/kk nopeus 50M riittäisi, mutta kun se toimii vain kotimaassa.
Tuo mokkula olisi taas siinä mielessä hyvä, kun siinä on liitäntä ulkoiselle antennille. Antennin voi asentaa, vaikka kiinteästi katolle.

Nyt on vain edullinen Elisan 4G 100M rajaton liittymä kännykässä. Maksaa toistaiseksi 10 €/kk. Se toimii ulkomaillakin ja sillä koitan pärjätä kotona ja reissussa. Jako on jatkuvasti päällä kännykässä, mutta ulkoista antennia ei kännykkään saa.

Auton nopeuden GPS:n avulla näkee monelta laitteelta. Mulla se näkyy navigaattorissa, kännykästä, AndroidAutosta ja läppäriltä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #1010 : 28.02.2025 kello on 10:06 »
Vaimo ei osaa/viitsi opetella luuristaan jakaa yhteyttä kun eihän mun luuri oo aina paikanpäällä.

Jos ei viitsi kolmea kertaa näpäyttää luuria, voi vaihtaa harrastukset johonkin fiksumpaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:57
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #1011 : 28.02.2025 kello on 11:10 »
Satunnaiseen käyttöön Elisa lataus liittymä.
Ei kk maksua 99cnt /vrk netti.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #1012 : 28.02.2025 kello on 11:17 »
Aamusti oli nettilehdessä juttua että telia pakkolopettaa noita vanhoja 4G liittymiä...tilalle tulee pakosti 5G ja hinta vähä pompsahtaa....

Niillä oli se dot liittymäkin aiemmin hyvä satunnaiseen käyttöön mutta sekin muuttuu kalliiksi jos päivittää vanhan.
Itellä vielä vanha halpa mutta kun tulee tieto pakko päivityksestä niin firma vaihtuu.

DNA Multisimmi on yks vaihtoehto jolloin kännyssä on simmi ja mokkulassa siihen tuplaaja simmi. 8eur per kk mutta ei toimi nettiulkomailla.
Sitten esim DNA saapi 11eur matkanettiä jos on muuten asiakas....rajaton netti joka paikassa.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2025 kello on 11:29 »

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #1013 : 28.02.2025 kello on 11:28 »
Jos ei viitsi kolmea kertaa näpäyttää luuria, voi vaihtaa harrastukset johonkin fiksumpaan.
Höpö höpö taas näitä sun kommentteja, yhä enemmän ja enemmän sulta nykyään tukee näitä.. alkaako susta tulla vanha kärttyisä ukko

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #1014 : 28.02.2025 kello on 11:40 »
Minä olen paikallisesta varaosaputkasta kysellyt gps-nopeusnäyttöä Boxeriin pariin otteeseen, muttei ole ollut. Fixuksen tarjouslehdessä on ollut 29€

https://fixusnet.fi/fin/nopeusnaytto_gps_k27-p-1115465-52043/

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #1015 : 28.02.2025 kello on 12:07 »
Minä olen paikallisesta varaosaputkasta kysellyt gps-nopeusnäyttöä Boxeriin pariin otteeseen, muttei ole ollut. Fixuksen tarjouslehdessä on ollut 29€

https://fixusnet.fi/fin/nopeusnaytto_gps_k27-p-1115465-52043/
Pitäisi GPS mittari hankkia vanhaan moottoripyörään...

Ongelma on vain jännite, joka on 6V. Paras olisi, jos löytyisi pienikokoinen mittari parstolla.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #1016 : 28.02.2025 kello on 12:14 »
Satunnaiseen käyttöön Elisa lataus liittymä.
Ei kk maksua 99cnt /vrk netti.
Mulle ei varmuudella selvinnyt netin käyttöhinta ulkomailla...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:57
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #1017 : 28.02.2025 kello on 12:20 »
Löytyy roaming hinnastosta. Tuo ehdottamani on paras kotimaassa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #1018 : 28.02.2025 kello on 12:40 »
Nopeusnäytöstä vielä...

Mulla kännykkä liitetään Pioneerin soittimen telineeseen ja käyttöliittymässä näkyy myös nopeus. Mutta ajoonlähdössä pitää yhdistää laitteet jne. Vaimo ei ainakaan tommosta viritelmää kattelis. No eipä se tolla Boxerilla onneksi usein aja. 😂

« Viimeksi muokattu: 28.02.2025 kello on 15:08 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #1019 : 28.02.2025 kello on 14:13 »
Höpö höpö taas näitä sun kommentteja, yhä enemmän ja enemmän sulta nykyään tukee näitä.. alkaako susta tulla vanha kärttyisä ukko

Kukahan se on kärttynen?    ;D