rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit?  (Luettu 282839 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:55
  • Italiafani
Vs: Mitä mietit?
« Vastaus #1020 : 28.02.2025 kello on 17:01 »
Pitäisi GPS mittari hankkia vanhaan moottoripyörään...

Ongelma on vain jännite, joka on 6V. Paras olisi, jos löytyisi pienikokoinen mittari parstolla.
Mulla on luurissa appi joka näyttää nopeuden. On ehdoton kun ajelee eri autoilla eikä aina tiedä mittareitten virheistä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #1021 : 1.03.2025 kello on 07:28 »
Vaimo ei osaa/viitsi opetella luuristaan jakaa yhteyttä kun eihän mun luuri oo aina paikanpäällä. Sen pitää olla sellainen että kun leiriydytään ja laitan telkun näkyviin niin se yhteys on kokoajan päällä. Vanha telkku on sen verran pienikokoinen että se mahtuu rulokaappiin,nykyiset pienimmät eivät sinne mahdu ja muutakaan paikkaa sille ei oikein oo.

Jos nettiyhteyden jakaminen on kynnys, miten aattelit netti-TVn onnistuvan?
Laita halpa pieni HD digiboksi. Jos telkkari toimii myös 12V, niin sellainen jossa on erillinen 12V virtalähde  😉

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:02
« Vastaus #1022 : 1.03.2025 kello on 08:03 »
Mites netti TV...?

Mulla on nämä tallennettuna läppäriin. Nykyiseen retkipakuun ei telkkari mahtuisikaan.

https://www.iltapulu.fi/
https://netti-tv.fi/
https://www.tvkaista.org/
https://areena.yle.fi/tv
https://www.mtv.fi/
https://www.ruutu.fi/kanavat

Sen netin jaon kännykästä saa hipaisemalla ylhäältä alas ja valikon täpistä hotspot päälle. Sen täpin olen sijoittanut valikon alkuun. Kännykkänä on halpis OPPO. Tosin mulla on aina jako päällä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:10
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #1023 : 1.03.2025 kello on 10:14 »
Jatkuva hotspotti kuluttaa tietenkin kännykän virtaa enempi. Ja kuumentaa yhteyden aikana luuria.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #1024 : 1.03.2025 kello on 10:45 »
Sitä miten näppärä johtaja tuo Putin onkaan kun sai vasemman kätensä johtamaan vihollismaataan....

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:11
« Vastaus #1025 : 1.03.2025 kello on 11:06 »
Alkoi kiinnostaa tuo mökkiliittymä...

Halvimmillaan Telian "mökkiliittymä" 10 €/kk nopeus 50M riittäisi, mutta kun se toimii vain kotimaassa.
Tuo mokkula olisi taas siinä mielessä hyvä, kun siinä on liitäntä ulkoiselle antennille. Antennin voi asentaa, vaikka kiinteästi katolle.

Nyt on vain edullinen Elisan 4G 100M rajaton liittymä kännykässä. Maksaa toistaiseksi 10 €/kk. Se toimii ulkomaillakin ja sillä koitan pärjätä kotona ja reissussa. Jako on jatkuvasti päällä kännykässä, mutta ulkoista antennia ei kännykkään saa.

Auton nopeuden GPS:n avulla näkee monelta laitteelta. Mulla se näkyy navigaattorissa, kännykästä, AndroidAutosta ja läppäriltä.
Heitämpä idean jota käytän itse. Vanha O+nord kännykkä, siihen saa tarvittaessa simmin mieleisellään liittymällä, toimii wlan verkossa jos on jako omista tai paikalla. Alfred cam seuranta kamerana, toimii kuin se kuuluisa.. Voi käyttää navina, ja ainakin mulla kestää olla aina laturissa. Sen kautta jako telkulle jos siinä wifi, muutoin hdmi streameri, on helppokäyttöisiä. Puhelimeen wifi jako siis päällä silloin. Laitenettikin saattaisi riittää, ehkä streemiin hidas muuhun kyllä. Liekö mikä tuo Telian liittymä? Nopeudessa riittää mainiosti 10 meganen, on edullisin nyt. Oltiin Gran Canarialla ja siellä kaikki kotimaiset tv ja radio hoidettiin 10 megan liittymillä eikä ongelmia. Ainut tehokkaampi kotona 100 megaa kun ei halvempaa kuituun saa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
« Vastaus #1026 : 1.03.2025 kello on 11:08 »
Saikohan Trump eilen opetuksen että diilit ei aina onnistu. Elämme mielenkiitoisia aikoja.
Isäntäväki alkaa kahden henkilön voimin v*ttuilemaan ja keltanaamalta törkeää arvostella vieraan pukeutumista. Zelenskyi on perustellut pukeutumistyylinsä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:02
« Vastaus #1027 : 1.03.2025 kello on 12:07 »
Jatkuva hotspotti kuluttaa tietenkin kännykän virtaa enempi. Ja kuumentaa yhteyden aikana luuria.
Joo, niin varoitellaan ja itsekin luulin....

Siksi aikaisemmin suljin hotspotin käytön jälkeen.
Nyt kun olen puoli vuotta pitänyt hotspotin päällä, niin akun varaus laskee jotakuinkin samalla tavoin, kuin ilman jakoakin. Nykyinen kännykkä ei lämpene lainkaan, muuta kuin hiukan pikalatauksessa. Takavuosina kännykät ja matkamokkulat saattoivat kuumentua reippaastikin.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:24
« Vastaus #1028 : 1.03.2025 kello on 12:43 »
Saikohan Trump eilen opetuksen että diilit ei aina onnistu. Elämme mielenkiitoisia aikoja.
Isäntäväki alkaa kahden henkilön voimin v*ttuilemaan ja keltanaamalta törkeää arvostella vieraan pukeutumista. Zelenskyi on perustellut pukeutumistyylinsä.
No, Mitenkäs meni Demokraattien diilit, Obama lahjoitti Putinille Krimin 2014 ja Biden ja Neiti-Eurooppa lahjoitti Putinille itä -Ukrainan.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
« Vastaus #1029 : 1.03.2025 kello on 12:58 »
No, Mitenkäs meni Demokraattien diilit, Obama lahjoitti Putinille Krimin 2014 ja Biden ja Neiti-Eurooppa lahjoitti Putinille itä -Ukrainan.

Keltanaama lahjoittamassa lisää. Ja varastamassa alueilta mitä ei ole vielä lahjoitettu Putinille.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:10
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #1030 : 1.03.2025 kello on 15:04 »
Takavuosina kännykät ja matkamokkulat saattoivat kuumentua reippaastikin.

Edellinen kännykkä Motorola G8 5000 mAh akulla lämpeni reippaasti hotspotilla. Varsinkin ladatessa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:06
« Vastaus #1031 : 1.03.2025 kello on 18:00 »
Keltanaaman joutuessa viimeksi jäähylle hänen kartanostaan löytyi suuri määrä salaiseksi luokiteltua materiaalia...nyt alkaa selvitä miksi....ehkä suuri kansakin sen tajuaa....

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:48
  • Lempäälä
« Vastaus #1032 : 1.03.2025 kello on 19:07 »
  Oon aatellu: Olis kantsinu suvikummit pistää ajat sitten oooppeliin kun olisin tienny/uskonu ennusteisiin.
  Osalla näkyy jo olevan, ainakin siitä päätellen kun on kesänopeudet motarilla.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
« Vastaus #1033 : 1.03.2025 kello on 19:13 »
on kesänopeudet motarilla.

Eikös siellä ole kauko-ohjatut kyltit?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:48
  • Lempäälä
« Vastaus #1034 : 1.03.2025 kello on 19:29 »
Eikös siellä ole kauko-ohjatut kyltit?
  Niin on.
  Näyttää vain siltä että ei koske niitä, joilla luulen olevan suvikummit?