Mitkä on kesäsuoat? Minä en tiedä kuin talvisuojat joita pitää käyttää kylmällä säällä.
Mitkä on kesäsuoat? Minä en tiedä kuin talvisuojat joita pitää käyttää kylmällä säällä.
|
Nyt on kyse vaunusta ja ulkopeite enemmän autovaruste No niinpä onkin. Luulin, että tämä olisi ollut sama, joka fb:ssa kysyi auton tuulilasiin kondensoituvaa vettä. Vaunussa pitää jättää pimennysverhot ylös, tai jollakin muulla konstilla lisätä tuuletusta ikkunaan. Pimennysverhon takana ikkuna jäähtyy. Kaksi kosteudenpoistajaa auttoi pitämään ikkunatkin lähes täysin kuivina. Ilma tuntui vaunussa paljon paremmalta.Jatkossa käytämme varmaan aina niitä. Syksyllä kokeiltiin viimeisillä reissuilla kosteudenpoistajia vaunussa.Siis koko matkan ajan...? Siinä voisi olla ideaa. Mietiskelen juuri pakuun kosteudenpoistovaih toehtoja. Takaosa pysyy mittarin mukaan kuivana, mutta ohjaamon lasit hiostuu. Planar imee ilman ohjaamosta. Väliseinään on tulossa tuuletin, joka puhaltaa lämmintä ilmaa takaisin ohjaamoon. Etuoviin tuli tuulenohjaimet, jolloin saa lasit sentin raolleen. Tällaista pientä tuuletinta voisi ensi alkuun kokeilla vaunun ikkunoillekin puhaltamaan. Se kun on mukana niin kyllä on huurussa ikkunat, varsinkin auton tuulilasi jos pimennysverhot kiinni eikä ole jaksanut laittaa ulkopuolista peitettä. Ensimmäisenä päivänä jos koittaisi reilumpaa tuuletusta ja lämmitystä, vaikka siinä sitten energiaa palaakin. Tässä kun asuu nyt kokopäiväisesti, päivisin on ainakin peruslämpö päällä, niin ei huomaa ikkunoiden huurtumista oikeastaan missään olosuhteissa.Enpä tosiaan minäkään lukenut kunnolla. Eilen lämmitin vaunua etänä ja kun tulin paikalle, ikkunoiden alaosat huurussa, kun pimennysverhot kiinni. Nyt jätin ne alaosistaan raolleen pois lähtiessä. Mut tekemällä oppii. Kesällä tuli hommattua webaston Ilmastointikone, joka myös lämmittää ilmalämpöpumpulla. Vaunun sisäilman saa muvasti kuivamaan, kun lämmittää aldella ja kierrättää ilmapämpöpumpulla ilmaa ja samalla se kuivattaa ilman. Mitä kuivempi sisäilma sen vähemmän on aamulla ikkunoissa kosteutta. Kuivaustoiminnollak o kuivaat ilmaa ? |