Kirjoittaja
Aihe: Ufo antenni (Luettu 58990 kertaa)
« Vastaus #61 : 4.03.2012 kello on 20:50 »
Juu, näin kyllä... mitähän mie ymmärsin väärin tuosta linkistä...
Edit: Erikseen tuo näköjään myydään, antenni ja vahvistin.
Sanoisin, että vahvistin on itse antennissa. Se lisäboxi on vain virtalähde, joka pitää ostaa, jos tv tai digiboxi ei tarjoa 5V:n syöttöä.
« Vastaus #62 : 4.03.2012 kello on 20:53 »
Sanoisin, että vahvistin on itse antennissa. Se lisäboxi on vain virtalähde, joka pitää ostaa, jos tv tai digiboxi ei tarjoa 5V:n syöttöä.
Juuri näin, ja toi ufo 120 on sama kun se vanha ufo 100. Mutta 120:ssä on monipuolisemmat kiinnikeet itse antennissa ei ole mitään eroa.
« Viimeksi muokattu: 4.03.2012 kello on 21:03 »
« Vastaus #63 : 4.03.2012 kello on 21:05 »
Kyllä, se erikseen ostettava laite on vain virransyöttölaite. Ja vahvistin on rakennettu antennin kotelon sisään. Toista lisävahvistinta en tuon antennin kanssa kokeillut. - Täytyy vielä mainita, että onhan tuon haravankin kanssa omat ongelmansa ollut. Toissakesänä piti Rovaniemeltä ostaa kompassi, kun ei oikein muurahaispesistä ja auringonsuunnasta antennin suuntiminen tuntunut omalta alalta  .
« Vastaus #64 : 4.03.2012 kello on 21:29 »
juu näin asia on minä vähän sotkin juttuja 
« Vastaus #65 : 7.03.2012 kello on 12:29 »
Eilisestä lähtien pelkkä antenni johto ikkunassa ja hyvin näkyy Tv  Mihin sitä antennia tarttee?? 
« Vastaus #66 : 7.03.2012 kello on 13:13 »
Se on ihmeellinen maailma. Mellan järvellä kerran kas tuskailin,sit tuumasin että oo kun et tykkää näkyä puotin anteenin alas suutus päissäni. Sitten tuli kuva kuin posti merkki.
« Vastaus #67 : 7.03.2012 kello on 14:32 »
Käytössämme on Triaxin Ufo 120 (ero 100:n on kiinnitystarvikkeis sa). Valamon luostarin parkissa ei kaikkia kanavia löytynyt., muuten Pohjois-Norjaa myöten kyllä. Tv:sa ei ole antennin jännitteen syöttöä, joten käytössä on erillinen IFP 529, josta on helppo ottaa myös radion antennisyöttö.
Suurin osa "toimimattomista" Triaxesta on ollut väärin asennettuja. Yleisin virhe on, asennus ilman nostojalustaa alumiinikatolle yleensä ja erikoisesti "etumöykyn" taakse "suojaan". Toinen yhtäsuuri puute on riittämätön antennijohtimen sähkönsyötön virta ja jännite. Joissakin tapauksissa tämä on ollut jopa tv:n asetuksissa kytkemättä. Ei riitä, että tv:n teknisissä tiedoissa mainitaan ko. ominaisuuden olevan. Kolmas yllättävä syy on antennijohtimissa käytettyjen F-liittimien virheellinen asennus. Joskus jopa käytetty "tavaratalo"-liittimiä ja sitten kerrotaan "ei toimi".
« Vastaus #68 : 7.03.2012 kello on 14:51 »
^
Arvokasta tietoa, kun pitäisi saada tuo mun Kathrin toimimaan. Liittimiä olen epäillyt minäkin, mutta riittää mullakin katolla esteitä, alkovin lisäksi ilmastointilaite on toisella puolen ja takana vielä aurinkokenno, joka on jokseenkin samassa tasossa antennin kanssa.
Kai se on nostettava masto laitettava, mutta mihin?? Autossa ei kertakaikkiaan ole vapaata paikkaa tasaisella katto-osuudella, ainakaan yhtä korkealle antennille kuin mulla vaunussa oli. Jos katolle sopii niin sisällä ei ole tilaa.
« Vastaus #69 : 20.03.2012 kello on 14:46 »
Viikonloppuna rupesi toimimaan  Yksi johto oli irti jakorasiassa ja kanavien uudeellen haku ja avot 
« Vastaus #70 : 8.06.2012 kello on 12:41 »
Triax UFO 120 Verkkokauppa.com tarjouksedssa 73.90e
« Vastaus #71 : 20.01.2014 kello on 01:52 »
Pikkuisen on aikaa vierähtänyt viimeisimmästä viestistä ja itselläni on harkinnassa ufo antenni koska tuon haravan kanssa meinaa mennä hermot,milli pieleen ja se on silmässä meininki kyrsii ja siltikkään ei millään saa kaikkia kanavanippuja näkymään. Uusin versio on vissiin 140, onko kokemuksia kyseisestä antennista.
« Vastaus #72 : 20.01.2014 kello on 10:44 »
Meillä on ollut viime kesästä astu UFo Triax 140 käytössä ja joka paikassa olemme saanneet sillä melkein kaikki kanavat näkymään. On jossakin että ei kaikia ole tullut mutta kun olisi vaikka kokeillut käännellä anteenia niin olisiko saannut sitten. Kun se on nostettu vaan ja laitettu samaan suuntaa kuin siellä on ollut muillakin Ihan tyytyväinen olen siihen kunn aikaisempi anteeni oli harava siellä.  Joopa Jooo.....  
« Vastaus #73 : 20.01.2014 kello on 13:07 »
Minulla myös tuo haravahäkkyrä katolla ja kyselin tv:n maahantuojan huollosta tuota 5 V syöttöä. Kysäsin samalla heidän mielipidettä antennien "paremmuudesta" ja heidän kantansa oli "Kokemukseni mukaan ufo-antenni ei ole yhtä hyvä kuin suunnattava antenni. Hyvissä signaaliolosuhteiss a ufo on toimiva ja kätevä, mutta suunnattava harava on tehokkaampi. Alle 2 v ikäisissä uudemmissa Finluxeissa ei ole 5 V syöttä antennivahvistimell e, vaan tarvitaan erillinen "palikka"." Onhan se Triax kyllä nätinnäkönen tuohon onkituroon verrattuna mutta mutta...
« Vastaus #74 : 20.01.2014 kello on 17:05 »
Ei ole minullakaan telkkarissa sitä 5v vahvistinta mutta huomasin että digiboxissa on,täytyy rahaata se vaunuun ja katsoa onko sillä vaikutusta. Kyllähän tuolla haravallakin hyvän kuvan saa mutta monessa paikassa on ongelmana että se löytää vain esim ylen nipun ja jos haluaa maikkarin tai maksukanavat näkyviin niin taas saa käännellä ja etsiä. Tietenkin tuommoinen digiboxi tai antenni vahvistin vaatii sitten sen 220v vai lieneekö niitä 12v versioina.
|