rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alkuperäisvaraosat.  (Luettu 14849 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Alkuperäisvaraosat.
« : 8.09.2011 kello on 19:23 »
Kättä on väännetty monesti eri automerkkien osalta ns. alkuperäisistä/tarvikevaraosista. Monet ovat olleet sitä mieltä, että esim. jarrulevyt tulevat samoina tavaroina niin merkki- kuin varaosaliikkeeseen.

Esim. Volvolla on oma tuotantoyksikkö Flobyssä, joka valmistaa vain Volvolle jarrulevyt. Samoin koriyksikkö Olofströmmissä ja moottoritehdas Skövdenissä. Eli siniselle ei tule näitä osia mistä sattuu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Alkuperäisvaraosat.
« Vastaus #1 : 8.09.2011 kello on 19:27 »
Eikä biltemasta kannata ostaa ainakaan jarrulevyjä ovat valmiiksi kieroja ;)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Alkuperäisvaraosat.
« Vastaus #2 : 8.09.2011 kello on 19:41 »
Kun aikoinaan ostin Toyotaan iskareita, niin tarvikeiskarit olivat aivan samat kuin alkuperäiset.
Tai eivät aivan samoja, alkuperäisiin oli KYB tekstin päälle liimattu TOYOTA tarra ;D

  • Vieras
  • Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #3 : 8.09.2011 kello on 19:50 »
    Ja Saabbiin aikoinaan aluvanteet valittuani Saabin lisävarusteluettelo sta vanteissa oli valettu SAAB mutta vanteiden takana oli myös BBS.... ei mikään autonvalmistaja itse valmista mitään osia, voi toki omistaa osan alihankkijan osakkeista.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 16:55
    • Savo
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #4 : 8.09.2011 kello on 19:55 »
    Ja Saabbiin aikoinaan aluvanteet valittuani Saabin lisävarusteluettelo sta vanteissa oli valettu SAAB mutta vanteiden takana oli myös BBS.... ei mikään autonvalmistaja itse valmista mitään osia, voi toki omistaa osan alihankkijan osakkeista.


    Toi pitää paikkansa! Ja koskee myös muita auton valmistajia.. ;) Kokemusta on.. (ent. Saabin/Scanian varaosamyyjä)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #5 : 8.09.2011 kello on 20:09 »
    Volvon jarrupalat on tarvikkeet  ;D . Kerran oli testi TM:ssä. Identtiset tulokset niin testissä kuin labrassa voittajan kanssa.

    ei mikään autonvalmistaja itse valmista mitään osia, voi toki omistaa osan alihankkijan osakkeista.

    Älä viitsi yleistää. Autonvalmistajat tekevät paljonkin itse itselle. Tuo vannejuttu oli aika kaukaa haettu  ;)

  • Vieras
  • Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #6 : 8.09.2011 kello on 20:16 »
    Olen edelleenkin sitä mieltä että autonvalmistajat eivät todellakaan valmista omia pisteosia vaan tilaavat tietyin kriteerien täyttäviä osasia kilpailutuksen kautta.Se tuo autotehdas taitaa olla vaan kaikkien osien kokoonpanotehdas. ;D
    Kuten olen sanonu että jotkut varaosa liikkeet myyvät alkuperäisen veroisia osia johtuen siitä että myytävät osat tulevat samasta tehtaasta mistä lähtee toisella logolla autonvalmistajalle ja myös autoliikkeen varaosa myyntiin.
    Esim.laakerit ovat hyvä esimerkki.En tunne yhtään autonvalmistajaa joka tekee omalla nimellään laakeria vai oletteko kuulleet moista. :)
    Samaa laakeritehtaan tuotteita käytetään sulassa sovussa sakemanneissa,briteissä,italiaanoissa ym...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #7 : 8.09.2011 kello on 20:21 »
     Tilasin Wokkeloon Motonetistä etypyörän laakerit,taakse jarrusylinterit,yhteensä 77€,ei paha hinta,tiedä niistä nykyään,mikä on alkuperäistä !!  ;D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
    • Epsoo
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #8 : 8.09.2011 kello on 20:27 »
    Olen edelleenkin sitä mieltä että autonvalmistajat eivät todellakaan valmista omia pisteosia vaan tilaavat tietyin kriteerien täyttäviä osasia kilpailutuksen kautta.Se tuo autotehdas taitaa olla vaan kaikkien osien kokoonpanotehdas. ;D
    Kuten olen sanonu että jotkut varaosa liikkeet myyvät alkuperäisen veroisia osia johtuen siitä että myytävät osat tulevat samasta tehtaasta mistä lähtee toisella logolla autonvalmistajalle ja myös autoliikkeen varaosa myyntiin.
    Esim.laakerit ovat hyvä esimerkki.En tunne yhtään autonvalmistajaa joka tekee omalla nimellään laakeria vai oletteko kuulleet moista. :)
    Samaa laakeritehtaan tuotteita käytetään sulassa sovussa sakemanneissa,briteissä,italiaanoissa ym...

    Onhan noita isompiakin kokonaisuuksia jotka ei ole autotehtaan omaa valmistetta, esim. Saab/Fiat/Lancia kori, Volvon moottori, Jaguarin hallintalaitteet,  jne..

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #9 : 8.09.2011 kello on 20:28 »
    Tilasin Wokkeloon Motonetistä etypyörän laakerit,taakse jarrusylinterit,yhteensä 77€,ei paha hinta,tiedä niistä nykyään,mikä on alkuperäistä !!  ;D

    Kyllä ne Motonetin osat hyviä on, tuleehan ne samalta tehtaalta kuin alkuperäisetkin. Saattaa vaan laatukriteerit olla sellaisia, ettei kelpaa merkkiliikkeelle, joilloin ne myydään B-osiana harakiriliikkeille. Itse käytän paljon Motonettia ja olen ollut tyytyväinen. ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #10 : 8.09.2011 kello on 20:29 »
    Olen edelleenkin sitä mieltä että autonvalmistajat eivät todellakaan valmista omia pisteosia vaan tilaavat tietyin kriteerien täyttäviä osasia kilpailutuksen kautta.Se tuo autotehdas taitaa olla vaan kaikkien osien kokoonpanotehdas. ;D
    Kuten olen sanonu että jotkut varaosa liikkeet myyvät alkuperäisen veroisia osia johtuen siitä että myytävät osat tulevat samasta tehtaasta mistä lähtee toisella logolla autonvalmistajalle ja myös autoliikkeen varaosa myyntiin.
    Esim.laakerit ovat hyvä esimerkki.En tunne yhtään autonvalmistajaa joka tekee omalla nimellään laakeria vai oletteko kuulleet moista. :)
    Samaa laakeritehtaan tuotteita käytetään sulassa sovussa sakemanneissa,briteissä,italiaanoissa ym...

    Totta osittain, riippuu hyvin paljon mistä osasta puhutaan. Otin nyt esim. nämä jarrulevyt. Alkuperäiset valmistetaan Volvon omistamalla tehtaalla ja ne mitkä ostin varaosaliikkeestä, oli valmistettu Argentiinassa. Nyt jo urilla melkoisesti vajaan vuoden käytön jälkeen. Ilmeisesti materiaali ei ole läheskään sama kuin originaaleissa. Toki ei hintakaan!

    Uskaltaisin myös väittää, että laadunvalvonta ei ole samaa luokkaa kaikkien osien suhteen alkuperäinen/tarvike.

    P.s.
    Mistä muuten mahtaa johtua, että esim. Motonetista ostetut laakerit vaikka Volvoon ei kestä läheskään sitä mitä alkuperäiset?

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:11
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #11 : 8.09.2011 kello on 20:35 »
    Totta osittain, riippuu hyvin paljon mistä osasta puhutaan. Otin nyt esim. nämä jarrulevyt. Alkuperäiset valmistetaan Volvon omistamalla tehtaalla ja ne mitkä ostin varaosaliikkeestä, oli valmistettu Argentiinassa. Nyt jo urilla melkoisesti vajaan vuoden käytön jälkeen. Ilmeisesti materiaali ei ole läheskään sama kuin originaaleissa. Toki ei hintakaan!

    Uskaltaisin myös väittää, että laadunvalvonta ei ole samaa luokkaa kaikkien osien suhteen alkuperäinen/tarvike.

    P.s.
    Mistä muuten mahtaa johtua, että esim. Motonetista ostetut laakerit vaikka Volvoon ei kestä läheskään sitä mitä alkuperäiset?

    Vaihdoitko samaan aikaan jarrukengät?
    Motonetista saa laakereita eri valmistajilta, pitää tietää mitä ostaa.

  • Vieras
  • Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #12 : 8.09.2011 kello on 20:35 »
    Uskaltaisin myös väittää, että laadunvalvonta ei ole samaa luokkaa kaikkien osien suhteen alkuperäinen/tarvike.

    Tuosta nyt lienee kaikki samaa mieltä eli ei tarvitse jättää pelkästään väittämis asteelle.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:13
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #13 : 8.09.2011 kello on 20:39 »
    Treen Ylöjärven muovaavat lasia aikamonelle automerkille. Väittävät, että joka neljäs on heidän valmistama - epäilen että yksikään autonvalmistaja ei noita valmista.  ::)

    Pilkington rahtaa raaka lasit Englannista (muistaakseni) Suomeen muovattavaksi, ja sitten Euroopan takas  autotehtaille 8)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Alkuperäisvaraosat.
    « Vastaus #14 : 8.09.2011 kello on 20:39 »
    Vaihdoitko samaan aikaan jarrukengät?
    Motonetista saa laakereita eri valmistajilta, pitää tietää mitä ostaa.

    Vaihdoin, uudet levyt ja uudet palat, varaosaliikkeestä. Jos tulee vielä tarve, niin siniseltä haen osat. Maksavat hieman enemmän, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa ja hyvää. Niitä kun ei saa samasta paikasta! Kun puhutaan varaosista. ;D