Olihan se liikenne liki puolittunut jo ennen sulkemista maaliskuussa Uudenmaan rajoilla kun alkoi koulujen sulut ja lomautukset. Nyt tämä on sitä työmatkaliikennettä jota ei etänä voi tehdä, jos tavaraliikenne jätetään huomioimatta.
Jos joku teistä myös on kulkenut aamu- ja iltapäiväruuhkaa vastaan (minä ajellut Treelle 8:30:ksi ja klo 16 pois). Hyvinkäälle menee autoa klo7-8 välillä, että voi just rampin kohdalla "ruuhkaksi" sanoa etelästä päin
mutta riksun kohdalla ei juuri kolmea auto poistujia näe. Siitä eteenpäin on paljon hiljaisempaa mitä viikonloppuisin - rekkoja vain ohitettavana. Tämä siis ennen koronia..
Liikenne on siis arkena muualta Uudellemaalle >90% ja ip sama pois. Jos tästä on poissa se puolet. Niin nyky liikennemäärästä ka. 17 000 autoa (työmatkalaisia), niin tuo tuplana normisti on työmatkaliikenne etelään. Ei siinä paljoa hupiliikenteelle arkena juuri jää 44k määrästä.. ~10k, jossa mökkiliikenne mukana. Mikäs olikaan rajan sulkemisen vähenemä - mulle on jäänyt epäselväksi.
Jos joku teistä myös on kulkenut aamu- ja iltapäiväruuhkaa vastaan (minä ajellut Treelle 8:30:ksi ja klo 16 pois). Hyvinkäälle menee autoa klo7-8 välillä, että voi just rampin kohdalla "ruuhkaksi" sanoa etelästä päin
mutta riksun kohdalla ei juuri kolmea auto poistujia näe. Siitä eteenpäin on paljon hiljaisempaa mitä viikonloppuisin - rekkoja vain ohitettavana. Tämä siis ennen koronia..Liikenne on siis arkena muualta Uudellemaalle >90% ja ip sama pois. Jos tästä on poissa se puolet. Niin nyky liikennemäärästä ka. 17 000 autoa (työmatkalaisia), niin tuo tuplana normisti on työmatkaliikenne etelään. Ei siinä paljoa hupiliikenteelle arkena juuri jää 44k määrästä.. ~10k, jossa mökkiliikenne mukana. Mikäs olikaan rajan sulkemisen vähenemä - mulle on jäänyt epäselväksi.