rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Sähköpyöräkokemuksia  (Luettu 239779 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #795 : 4.10.2024 kello on 14:04 »
5vuodessa pyörät kehittyy paljon, 10v on jo auttamattomasti vanhanaikainen. Mutta ei sitä ehkä ymmärrä jos ajaa itse teknisesti 90luvun lopun munamankelia johon on pultattu kiinasähköt.

Tuosta en kyllä ymmärtänyt mitään....

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:02
  • Escucha el Oi!
« Vastaus #796 : 4.10.2024 kello on 14:10 »
Tuosta en kyllä ymmärtänyt mitään....

Sepäs se.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:05
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #797 : 4.10.2024 kello on 14:23 »
Mitäköhän mä tekisin esim. ilmakeulalla asfaltilla tai soratiellä? Tai jos mulla oli 6 tonnin pyörä, dissaisinko tonnin pyörillä ajavia?
Vattuileeko mersu-kuski Dacia kuskille, vaikka autoissa on samojen valmistajien komponentteja?

Mulle toi Bilteman mankeli on yhtä lailla harrastus. Ajan sillä ihan joka päivä, paitsi talvella.
Koitetaan nyt vaan olla. 😉

Musiikkiharrastukse ssa toiset kuuntelee musiikkia, toiset laitteita.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Escucha el Oi!
« Vastaus #798 : 4.10.2024 kello on 18:18 »
Mitäköhän mä tekisin esim. ilmakeulalla asfaltilla tai soratiellä? Tai jos mulla oli 6 tonnin pyörä, dissaisinko tonnin pyörillä ajavia?
Vattuileeko mersu-kuski Dacia kuskille, vaikka autoissa on samojen valmistajien komponentteja?

Mulle toi Bilteman mankeli on yhtä lailla harrastus. Ajan sillä ihan joka päivä, paitsi talvella.
Koitetaan nyt vaan olla. 😉

Musiikkiharrastukse ssa toiset kuuntelee musiikkia, toiset laitteita.
Mä en tiedä mutta etkö huomaa kuinka paljon itse dissaat kalliimpien pyörien omistajia? Tai yrität perustella miksei sellaisia kannata ostaa.

Kuten sanoin, yleensä ne kalliimmat on oikeasti harrastuslaitteita. Ei elämässä joka asiassa kuuluu vaan säästää ja ostaa halvinta. Aikuinen ihminen kun käy töissä niin ostaneet rahoillaan niin hyvän pyörän kun itse kokee tarvitsevansa. Ei luulis olevan sulta pois. Emme elä kommunismissa.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #799 : 4.10.2024 kello on 18:34 »
Mä en tiedä mutta etkö huomaa kuinka paljon itse dissaat kalliimpien pyörien omistajia? Tai yrität perustella miksei sellaisia kannata ostaa.

Jotkut dissaa wanhempia pyöriä.
Väittää, että 10v on jo jotenkin huono.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #800 : 4.10.2024 kello on 18:58 »
Minä lopetin sen kalliimpien fillareiden kyseenalaistamisen jo aikapäiviä sitten. Lähinnä ihmettelin, miten ne on niin kalliita, mikä niissä maksaa. Mutta aina kun joku ostaa edullisemman fillarin ilman brandi-lisää, imagoa ja statusta, alkaa se dissaava vähettely, oman teknisesti ylivertaisen valinnan pönkitys ja puolustelu.

Lähdenkin tästä lenkille... 😉

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #801 : 4.10.2024 kello on 19:07 »
Pitää ottaa huomioon tuossa valinnassani se, että kilometrejä ei todellakaan tule kovin paljoa. Jos se yhtään kestää , niin siinä on loppuelämäksi meille pyörää. Olemmehan vaimon kanssa jo 80+vuotta. Ja onhan meillä vielä muitakin, tavallisia, pyöriä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Escucha el Oi!
« Vastaus #802 : 4.10.2024 kello on 19:22 »
Jotkut dissaa wanhempia pyöriä.
Väittää, että 10v on jo jotenkin huono.

Niiinkun puhutaan harrastusvälineistä . Tottakai 10v vanhalla edelleen eteenpäin pääsee, mutta kaikki muu onkin uudessa parempaa. Kehitys kehittyy.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #803 : 4.10.2024 kello on 19:56 »
Niiinkun puhutaan harrastusvälineistä . Tottakai 10v vanhalla edelleen eteenpäin pääsee, mutta kaikki muu onkin uudessa parempaa.

Vaikea keksiä, mikä 'kaikki' siinä uudessa on parempaa?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #804 : 4.10.2024 kello on 20:00 »
Ja sehän se vasta sitä hessun mainitsemaa kommunismia on,  jos polkupyörästä jää vielä velkaa... 😉

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #805 : 4.10.2024 kello on 20:06 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:08
  • Eye never sleep
« Vastaus #806 : 4.10.2024 kello on 20:54 »
Mulla noin 2,5 vuotta ja reilut 3000km ajettu sähköpyörä Boschin keskimoottorilla ja akulla. Ketjut ja takapakka uusittu vajaan 2500 km ajon jälkeen. Mitään muuta laitettavaa ei ole ollut eikä akun kapasiteetissa ole havaittavissa olevaa laskua. Kesärenkaat alkaa olla sen verran slicksit, että voi olla että ensi kesäksi hankin uudet. Nastarenkaat on vielä suht hyvät vaikka nastoissa on jo kulumaa havaittavissa.
sähköpyörällä 8000 ajoin ennenkuin pakka vaihtui. Ketju uusiksi kun venymä 0.5. voiteena Rex vaha.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Escucha el Oi!
« Vastaus #807 : 5.10.2024 kello on 08:07 »
Vaikea keksiä, mikä 'kaikki' siinä uudessa on parempaa?
runkojen geometriat kehittyy. 10v sitten yleisin oli 27,5" rengaskoko, nyt 29":iä on paljon sekä mullettia(edessä 29 takana 27,5"), silloin vaihteita oli yleensä 1x10, nyt 1x12, jarrut oli 1-2mäntäisiä, nyt yleisimmin 4. Jarrulevyt ovat kasvaneet. Moottorien väännöt ovat kasvaneet, akkujen fyysinen koko on peinentynyt mutta kapasiteetti yli kaksinkertaistuneet . Rungot ovat ihan eri näköisiä kuin silloin, kun akku oli iso möhkö pultattuna runkoon ja moottori roikkui jossain keskiön alla. Moottorien ohjelmat ovat parantuneet, kuljettaja voi itse BT:n kautta säätää avustustasoja yms. Ennen ei ollut sitä toimintoa että avustus jatkaa avustamista vielä hetken kun polkemisen lopettaa, nyt se on jo kaikissa paremmissa. Auttaa huomattavasti teknisissä ylämäissä.

Ois täysin naiivia ajatella että fillarit ovat nyt saavuttaneet jonkun evoluution huipun, vaikka ne ovatkin todella hienoja laitteita jo  8) Kyllä ne 10v päästä taas on erilaisia ja parempia.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Escucha el Oi!
« Vastaus #808 : 5.10.2024 kello on 08:10 »
Ja sehän se vasta sitä hessun mainitsemaa kommunismia on,  jos polkupyörästä jää vielä velkaa... 😉

Jos velkaa täytyy fillariin ottaa niin väärä laji.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #809 : 5.10.2024 kello on 10:32 »
runkojen geometriat kehittyy. 10v sitten yleisin oli 27,5" rengaskoko, nyt 29":iä on paljon sekä mullettia(edessä 29 takana 27,5"), silloin vaihteita oli yleensä 1x10, nyt 1x12, jarrut oli 1-2mäntäisiä, nyt yleisimmin 4. Jarrulevyt ovat kasvaneet. Moottorien väännöt ovat kasvaneet, akkujen fyysinen koko on peinentynyt mutta kapasiteetti yli kaksinkertaistuneet . Rungot ovat ihan eri näköisiä kuin silloin, kun akku oli iso möhkö pultattuna runkoon ja moottori roikkui jossain keskiön alla. Moottorien ohjelmat ovat parantuneet, kuljettaja voi itse BT:n kautta säätää avustustasoja yms. Ennen ei ollut sitä toimintoa että avustus jatkaa avustamista vielä hetken kun polkemisen lopettaa, nyt se on jo kaikissa paremmissa. Auttaa huomattavasti teknisissä ylämäissä.
Ois täysin naiivia ajatella että fillarit ovat nyt saavuttaneet jonkun evoluution huipun, vaikka ne ovatkin todella hienoja laitteita jo  8) Kyllä ne 10v päästä taas on erilaisia ja parempia.

Olipa hieno lista!
Ei vaan aiheuttanut mitään kiksejä....