rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sähköpyöräkokemuksia  (Luettu 86909 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:39
  • Knaus Eifelland
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #510 : 28.09.2023 kello on 13:58 »
Eikös tuossa ollut luettavissa se pointti, että jos laatumerkki porsii, niin sen saa kuntoon siinäkin tapauksessa että osia joutuisi odottamaan. Sen sijaan jos erehtyy ostamaan ties missä kasatan halpispyörän, niin sen porsiessa ainoa vaihtoehto on ostaa uusi pyörä.

Näin se taisi olla Thumb

Vai olisko kuitenki pohjalla, että ite ei osaa tehdä (siis metallia muovata/soveltaa vaikka melkein sopivasta osasta sopiva) ja korjata, vaan ollaan palvelujen varassa. Sitten kun ostokorjaamo levittelee käsiään, ettei osia saa, niin rahallisesti vaihtoehto (kertakäytölle) on uuden osto..

^
88 puki sen hyvin sanoiksi.  Thumb

Elämä on vaan liian lyhyt ajettavaksi huonoilla pyörillä.

Tulihan se sieltä.  Thumb


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #511 : 28.09.2023 kello on 13:59 »
Näin ymmärsin myös aiemman vastauksesi - (en tiedä minkä kuntoinen polkija olet,) mutta onnistuuko tuon painoisella (24 kg ?) sähkärillä polkee tasamaalla (tuulettomasti) 30km/h helposti, millä kadenssilla sitten, pidempääkin siivua?
Pystyy kyllä polkemaan tasamaalla sellasta 30km/h tai vähän päälle, Mutta ei ainakaan minun kunnolla pidempää siivua, on se sen verran painava. Kovempikuntoinen varmaan pystyy. Kadenssista en osaa sanoa, kun en käytä mitään pyöritietokonetta. Poljen sen mukaan miten hyvältä tuntuu.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:51
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #512 : 28.09.2023 kello on 14:58 »
Maisemia kävin katselemassa pyörällä. Tänään tarjottiin tyyppejä yli 7000€ hiilikuitu runkoisesta sähkö pyörästä. En tarttunut härkää sarvista, perusteena jos vedän lipat se on mun pyörä hyvin äkkiä. Ja saattaapi olla kun en tiedä paremmasta, niin  olen onnellisempi nyky tilanteessa.



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:32
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #513 : 28.09.2023 kello on 16:59 »
^
Kokoajanhan täällä sinä ja muutama muu eriarvoistaa hienon lajin harrastusta välineiden mukaan.

Pointtihan on, että pienemmälläkin budjetilla pääsee, mutta kun homma menee sitten jossain kohdassa lyttäämisen ja nälvimisen puolelle, hienosta lajista putoaa pohja.

Mulla taitaa olla 3 viestiä tähän ketjuun tälle vuodelle, ennen tätä päivää. Joten ihan kokoaikaa en täällä ole ollut "nälvimässä". 
Kyseenalaistan vain joitakin väitteitä näistä halppiksista ja kalliimmista pyöristä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #514 : 28.09.2023 kello on 17:09 »
On mulla tallessa vielä vuonna -80 ostamani Motobecane, jonka ostin kesätyörahoista ja pyörä oli aivan helvetin kallis, yli 2000 markkaa.

Pistit paremmaksi!
Mulla on maantielle vain 27v MBK, Sachs'in palikoilla.
Jotkut sanois 'hirvittävän painavaksi', vaan kunnostahan se on kiinni.   ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 15:34
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #515 : 28.09.2023 kello on 18:26 »
Ei kyllä uskottavasta pyörästä pitää pulittaa se 6 tonnia, eikä saa valittaa jos se sitten porsii kuten halvat paskaläjät (jotka hajoaa aina), joilla ei voi uskottavasti leikkiä aitoa enskakuskia...

Ellei siinä halvasta muuta vikaa löydy niin ainakin siinä on liian pieni hinta...

Varmaan eräillä on 1000€ hiihtopuku ja 5000€ murtomaasukset ja sitten  kun joku painaa risoissa verkkareissa eräsuksilla ohi   alkaa itku että halvat on ihan p*skat, ei tee mitään kun niissä on vaijerisiteetkin :laugh: :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:39
  • Knaus Eifelland
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #516 : 28.09.2023 kello on 18:40 »
Noinhan se menee, kun hommasta tulee välineurheilua. Perusvermeillä ei voi kalastaa ja olla onnelinen samaan aikaan, kun siihen tarvitaan minimissään Abun Ambassadeur kultakela puulaatikossa, mieluiten vielä valaistussa vitriinissä. Sitähän ne kalatkin katsoo, mihin iskevät... 😉

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:45
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #517 : 28.09.2023 kello on 18:44 »
Pakko kommentoida. Ainakin tuolla facen puolella naurattaa aina kun porukka polkee suohon halvemmilla vehkeillä polkevat ja sitten taas toisessa ketjussa itkevät kun 5000€ mankelissa on niin pa...kat polkimet, mutterit, pinnat, vaihtajat jne. Antais jokaisen harrastaa millä harrastaa. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
  • Escucha el Oi!
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #518 : 28.09.2023 kello on 19:10 »
Noinhan se menee, kun hommasta tulee välineurheilua
Tottakai pyöräily on välineurheilua?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:21
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #519 : 28.09.2023 kello on 20:25 »
Mua ei kiinnosta pskan vertaa mitä muut minun pyörästäni ajattelevat 8).Ajan sellaisella pyörällä,autolla ja vedän sellaista vaunua mihin mulla on vara.Ja kyllä, tuntuu olevan, että olen näitä halvimmilla toimeentulevia tällä palstalla.On se hyvä että jollakin on vara uuteen tai uudempiin, sittenhän mullakin riittää vaihtoehtoja kahdenkymmenen vuoden päästä  ;D :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • Autossa on pyörät
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #520 : 28.09.2023 kello on 20:31 »
Mulla on 25v vanha Helkama Oiva, vaihdettu 7v takakappa. Sähköä ei missään. Hyvin polkee.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
  • Escucha el Oi!
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #521 : 29.09.2023 kello on 06:52 »
Mua ei kiinnosta pskan vertaa mitä muut minun pyörästäni ajattelevat 8).

eikai täällä mitään ajatellakaan toisten polkupyöristä.
Mutta kun kysytään mielipidettä mitä/mikä/minkälainen sähköpyörä kannattaa hankkia, niin yritän olla rehellinen ja perustella miksi.

Jos joku silti on tyytyväinen halpis-dingelidongeli-sähköpyörään niin onnea hänelle  Thumb

maastopyöräily on itselle yksi rakkaimmista harrastuksista, enkä itse kyllä halua sitä pilata huonoilla välineillä.
Enkä edes suosittele ostamaan kalleinta, vaan sitä hintaluokkaa missä mielestäni parhaiten hintalaatusuhde kohtaa. Se ei ole halvin, mutta ei kalleinkaan vaihtoehto. Näin olen itsekin pyöräni aina ostanut. Osia on helppo päivitellä kunhan perusta on hyvä  Thumb


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #522 : 29.09.2023 kello on 08:22 »
jokainen satsaa siihen sen verran minkä kokee tarpeelliseksi.
Joku voi pitää pyöräilyä ykkösjuttuna ja sataa siihen useemman tonnin pyörään. Ei paha.
Ite pidän 4-5 tonnin pyörää jo hullutteluna (omalle kohdalle) mutta sitten taas samanhintaisia kiväärejä löytyy asehuoneesta.

Onkohan mitään tutkimusta sähköpyöräilyn terveysvaikutuksist a versus lihasvoimapyörä.
Eli jos ajelee perinteisella munamankelilla 30km niin paljon pitää ajaa sähköisellä että kuntoiluhyöty olisi sama?
Itelle tärkeintä tuo maksimaalinen kuntohyöty jos pyörästä puhutaan.
Pelkän Paikasta A paikkaan B siirtymisen tekee halvemmalla diesel auto.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
  • Escucha el Oi!
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #523 : 29.09.2023 kello on 08:45 »
Lainaus käyttäjältä: *****

Onkohan mitään tutkimusta sähköpyöräilyn terveysvaikutuksist a versus lihasvoimapyörä.
Eli jos ajelee perinteisella munamankelilla 30km niin paljon pitää ajaa sähköisellä että kuntoiluhyöty olisi sama?
Itelle tärkeintä tuo maksimaalinen kuntohyöty jos pyörästä puhutaan.


En tiedä, mutta se on tutkittua että normaalilla ihmisellä(ei urheilija) sähköpyörä madaltaa kynnystä käyttää sitä ja lisää liikuntaa - ja tätä kautta tulee se hyöty.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 15:34
Vs: Sähköpyöräkokemuksia
« Vastaus #524 : 29.09.2023 kello on 08:55 »

Pelkän Paikasta A paikkaan B siirtymisen tekee halvemmalla diesel auto.
Nyt sua on narutettu ihan totaalisesti siellä Essolla.