![]()
Itse ajattelin 32" parisängyn päätyseinälle. Onkohan kaikissa telkkareissa mahdollisuus 12V vai vaan tietyissä malleissa Varsinkaan tuon kokoisissa ei monessakaan ole 12V mahdolliisuutta. Mutta hiljan katsoin Powerissa, että eräässä tuon kokoisessa Finluxissa olisi. Tai saattoi olla Grundigkin? Pikaisella etsimisellä löytyi Gigantista tämmöinen(laitan linkin talteen niin löytyy helpommin). https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/televisiot/32VLE5730BN/grundig-32-hd-ready-led-tv-32-vle-5730 Tietysti iso TV on mukava kotona, niin miksi ei myös kulkineessa. Kuinkahan on, ovatkohan nuo 80:set akun liian pieniä että onko aiheellista suunnitella jossain vaiheessa aurinkopaneeleiden laittoa katolle tai agrigaatin ostoa Kokeilemallahan se toki sitten selviää mutta pitää olla kyllä sitten jonkinlainen varavirtalähde mukana ettei jää jumiin johonkin pusikkoon =D Vai käyttääkö laitteet molempi akkuja vai pelkästään tuot hupiakkua?Tuo 32 on asuntoautoon aika hurjan kokoinen ![]() Ajattelitko ottaa virransyötän suoraan televisiosta vai akulta? Vaikka yritän kyllä kahlata näitä aiheita täällä foorumillakin läpi ja oppia uusia asioita=)Tähän asti kun on tullut enemmän touhuttua noiden kaksipyöräisten parissa.Kyllä mä tänne linkitän sit telkkarin minkä meinasin ostella, näillä näkymin koko tulisi olemaan 24", siinä kun näytti olevan virrankulutus samaa luokkaa kun noissa pienemmissäkin. Eli suositus olisi että maston nokkaan antenni, jostain löytyy varmaan jotain fiksuja läpivientejä vai onko antenni järkevämpää laittaa auton kylkipuolelle? Liian lähelle alumiinikattoa tai ilmastoinnin kattokompuraa voi yrittää korjata nostamalla se antennimastolla ylemmäs. Mulla oli liki 12v se lasikuitukattoisess a autossa. Toimi kiitettävästi. Nykyisessä 25cm nostettavalla mastolla - empä ole nostellut.. Tuossa linkkaamassani telkussa ei ole virransyöttöä antennille. 12 v liitäntään tuo tulee. Mun uudessa autossa on sille johdinsarja valmiina. Tuota mastoa mietin, voi olla että kokeilen ensin ilman sitä, mulla puoli-integroitu, ei peltikorinen... Eli suositus olisi että maston nokkaan antenni, jostain löytyy varmaan jotain fiksuja läpivientejä vai onko antenni järkevämpää laittaa auton kylkipuolelle? Jos ostat maston, siinä tulee kattoläpivienti mukana. Johto/johdot kulkee sitten maston sisällä. |