Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä

<< < (5/19) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.01.2011     kello on 22:24 ---Itseasiassa Eberin kulutus on maksimissaan tuo 50W. Termostaatti pudottaa sen jossain vaiheessa puoliteholle ja kulutuskin puolittuu.
Aivan eri asia on auton muiden laitteiden kulutus. Kovilla pakkasilla olen tehnyt niin, että ensin lämmitän vain moottorin. Se jälkeen auto käyntiin ja vasta sitten auton oma puhallin päälle.

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa on järkeä.

JeanS:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.01.2011     kello on 22:24 ---Itseasiassa Eberin kulutus on maksimissaan tuo 50W. Termostaatti pudottaa sen jossain vaiheessa puoliteholle ja kulutuskin puolittuu.
Aivan eri asia on auton muiden laitteiden kulutus. Kovilla pakkasilla olen tehnyt niin, että ensin lämmitän vain moottorin. Se jälkeen auto käyntiin ja vasta sitten auton oma puhallin päälle.

--- Lainaus päättyy ---

- Tuon keinon voisi tietenkin ottaa käyttöön juuri kovilla pakkasilla.
Normaali käytössä, tälläisessa autossa, jossa on automaatti-ilmastointi (eikä sitä erikseen sammuteta) kulutus on puolentunninkäytöll ä varmasti lähempänä tuota 15Ah.

Kaija:
Joku "vieras" lukee taas tätä ketjua, joka saa mun verenpaineet nousemaan.  :o
Auto on kuin sokerihuurrettu munkki tuolla kahdeksan asteen pakkasessa. Pitäisi varmaan kohta napsata webasto päälle.... Mutta lähteekö auto käyntiin?  :o

Mä ostin tuon BMW X5:n syksyllä 3 vuotta sitten. Ekat yli kahdenkympin pakkaset ja oli tuskaa saada käyntiin. Seuraavat kunnon pakkaset, niin jouduin hätäpäissäni meneen taksilla töihin. Akku siihen vaihdettiin heti, mutta ei apuja. No, se oli "puolet talvesta" merkkihuollossa Keravalla ennen kuin vika löytyi polttoaineen syötöstä. Duunikaverit oli hiukan hilpeitä, kun kyselivät, että milläs tänään tulit töihin  :P

Seuraava talvi meni hyvin, mutta viime talvena kävi sitten taas niin, että kun olin käyttänyt webastoa ennen töihin lähtöä ja taas töistä lähtiessä (työmatkaa 45km/30min, luulis ehtivän ladata, kun käytän webastoa ehkä reilun 20min) niin mun hieno ökymaasturi sanoo työpaikan parkkiksella naks-naks. Että mä inhoan puhuvia autoja!  :'(

Siinä oli sitten puolet valiolaisista sitä työntämässä, että saatiin se sellaiseen paikkaan, että Pasin Honkkelista saatiin virtaa. Voi nolo!  :-[
Kävin vaihdattamassa akun varmuuden vuoksi heti seuraavalla viikolla... En uskaltanut luottaa siihen. Olis pikkuisen tylyä klo 22 jälkeen työpaikan parkkiksella huomata, että enpäs ajakaan kotiin...

Nyt on uusi talvi alkamassa. Kestäisköhän tuo akku tän talven? Sen pitäisi olla webasto-käyttöön soveltuva. On niiiiin raivostuttavaa, kun ei voi luottaa auton käynnistymiseen.
Tuossahan on akku kaikkein kylminmässä mahdollisessa paikassa eli takakontin pohjalla vararenkaan alla.

Mainittakoon, että vilukissa-Pasi käyttää omassa autossaan Webastoa mennen tullen vähintään puoli tuntia. Akku on ollut siinä koko yhteisen historian ajan, eli ainakin 3,5 vuotta eikä mitään ongelmia. Molemmat diisselivekottimia.

Huoleton on hevoseton mies. Ja autoton nainen!
Näiltä meidän kulmilta vaan ei ilman omaa autoa pääse aamukuuteen töihin. Mä en pidä vaihtoehtona 4km kävelyä aamuvarhaisella tuonne toiselle asemalle...

K70:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 26.11.2013     kello on 10:55 ---Joku "vieras" lukee taas tätä ketjua, joka saa mun verenpaineet nousemaan.  :o
Auto on kuin sokerihuurrettu munkki tuolla kahdeksan asteen pakkasessa. Pitäisi varmaan kohta napsata webasto päälle.... Mutta lähteekö auto käyntiin?  :o

--- Lainaus päättyy ---
Ja lisäksihän tuo bimmerin Webasto (jos tehdasasenteinen) ei lämmitä moottoria lainkaan, vaan ainoastaan kabiinia.
Näin oli omassakin farkkubuimurissa, kunnes otin Webastolta yhden tiivisteen pois putkistosta, niin pääsi myös moottoriin lämmintä litkua.
Tosin ei taida olla ainoastan bemarin synti, kun käsittääkseni myös uudemmissa Transportereissa samanlainen toteutus. Uskoisin siis olevan myös muissa merkeissä ja malleissa edetty mukavuusnäkökannall a.

Keravan Autosalvan huoltotiskillä kerran yksi ukko huusi pää punaisena, että ei kai ne ...kele ole hänelle myyneet uuteen autoon kolmen tonnin sisätilanlämmitintä  :)

Webasto-autossa akkulaturi on kyllä aika oiva lisävaruste.

Kaija:
Näihin meidän molempiin autoihin asennettiin webasto jossain firmassa Konalassa silloin syksyllä 2010, eli luulisin niiden olevan suht samaa tekniikkaa. Ainakin niissä on samanlaiset kaukosäätimet, mistä ne lähtee päälle...  :laugh:

Mä tunnustan, että en löytäisi sitä webastoa tuolta konepellin alta, vaikka kävisin katsomassa...
Ihan ekojen autojen kanssa tuli hiukan pelattua, eli ilmanputsarit ja sellaiset vaihdoin ja öljyt tsekkasin, mutta nyt ajan huoltovälit niin, että tankkaan ja lisään tuulilasinpesuneste ttä...  :-[

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View