Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
ose:
Optima ottaa huonosti virtaa vastaan kylmässä. Startin pitää myös onnistua eka kerrasta, toiseen ei sitten ole mahiksia. Yhdessä koneessa on ollut punakantinen jo toistakymmentä vuotta, kone seisoo nyt, odotan mielenkiinnolla herääkö se vielä henkiin laturilla.
JJJ:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 2.01.2011 kello on 11:09 ---Joo, ainakaan Webastoa ei saa päälle kuin ½h kerrallaan tai sen on käynnistettävä uudelleen (tai pidettävä autossa sytytysvirtaa päällä 8))..
Totta tuo, että auton oma l-puhallin suurin virtasyöppö (50W tunnin ajan on akusta -4.2Ah eli ei paljon mitään esim. 70Ah akusta).
Eri automerkeillä tuon lisälämppärin polttoainesyöttö vaihtelee kovin; paluulinja, imulinja ennen siirtopumppua (jos ei ole tankissa) tai rakennettava ihan oma (3. pilli tankkiin)..
Ite olen suosinut tuota imulinjaa kun noissa kahdessa muussa yleensä jää putken pää ylemmäksi, eikä hyvin vajaalla tankilla tiedä lämppärin toimivuutta. Toisaalta ei 0.25 litran vajaus voi johtaa koneen ilmaukseen - kuskissa pitää olla jo vikaa ;) ;D
--- Lainaus päättyy ---
Tässä -87 mallin Scorpiossa eberi huusi vaikka viikon yhtäsoittoa. Oli muuten bensakone. PA-mittaria kun ei alussa tajunnut, että varttitankki tarkoitti tyhjää joten siinä mielessä kuskissa oli vikaa. p*ska auto muutenkin.
Daffissa kun nukkuu yön niin tämmösillä talvipakkasilla menee dieseliä ihan reippaasti. Muistelen finnklimalla maininneen , että useampi litra tunnissa.
Vaikka akkuonglmia onkin webaston/eberin kanssa, niin aivan loistava laite silti. Voittaa lohko-/sisälämmitin viritykset kertaheitolla.
RR:
Eberi on oletusarvona tunnin päällä, tavallisen saa käsin ohjattuna käymään 2 tuntia putkeen, siis kellokytkimellä. Toi integroitu sammuttaa itsensä tunnin jälkeen jos on ohjelmoituna ja jos sen käynnistää käsin, se on käynnissä yhtä kauan kuin autokin, mutta ei jää päälle auton sammuttamisen jälkeen, mikä on harmi.
Mulla noi molemmat on laitettu niin, ettei ne pysty imemään tankkia tyhjäksi. Kun on varttitankki jäljellä, niin voipi olla aamulla kylmä auto odottamassa.
JeanS:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 2.01.2011 kello on 09:47 ---
Eberin polttoainekulutus lienee max. 0,5l tunnissa ja sähköä menee max. 50W tunnissa.
--- Lainaus päättyy ---
- Epäilen ettei tuo 4,2A riitä todelliseksi virrankulutukseksi.
En itse ole kulutusta mittarilla mitannut, mutta automaatti ilmastoinnilla (kuten oma autonikin on) saattaa kulutus nettiselailun tulosten mukaan nousta lähes 15Ah lukemiin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: JeanS - 2.01.2011 kello on 22:07 ---- Epäilen ettei tuo 4,2A riitä todelliseksi virrankulutukseksi.
En itse ole kulutusta mittarilla mitannut, mutta automaatti ilmastoinnilla (kuten oma autonikin on) saattaa kulutus nettiselailun tulosten mukaan nousta lähes 15Ah lukemiin.
--- Lainaus päättyy ---
Itseasiassa Eberin kulutus on maksimissaan tuo 50W. Termostaatti pudottaa sen jossain vaiheessa puoliteholle ja kulutuskin puolittuu.
Aivan eri asia on auton muiden laitteiden kulutus. Kovilla pakkasilla olen tehnyt niin, että ensin lämmitän vain moottorin. Se jälkeen auto käyntiin ja vasta sitten auton oma puhallin päälle.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta