Veholla vain käydä ohjelmoimassa rajoitin JA hakea uus tyyppikilpi 3505kg eli 5kg korotus papereihin. Ajonopeus jää sitten max 89km/h mut harvoin tolla oikeasti tulee yli 90 ajettua vaikka 100 saa mennä.
Eihän kuorma-autolla saa ajaa kuin 80km/h.
Veholla vain käydä ohjelmoimassa rajoitin JA hakea uus tyyppikilpi 3505kg eli 5kg korotus papereihin. Ajonopeus jää sitten max 89km/h mut harvoin tolla oikeasti tulee yli 90 ajettua vaikka 100 saa mennä. Eihän kuorma-autolla saa ajaa kuin 80km/h. Sanotaan että auton valmistus on 10% uuden auton elämänkaaren hiilijalanjäljestä. Pelkästä hiilijalanjäljestä. Siinä ei ole huomioitu esim. kaikkea ympäristöön ja luontoon vaikuttavia tekijöitä, esim. saasteet, kaivostoiminta ja maapallon hyötymateriaalien rajallisuus. Niinpä. Tämä autojen vaihtaminen uusiin ja kaikenmaailman romutuspalkkiot, ovat järjettömyyden huippu. Talvivaaroja on jo ihan tarpeeksi. Niinpä. Olen pohtinut tuon 406 Peugeotin kohtaloa pihalla. Leima menl vanhaksi joulukuussa. 499tkm vasta mittarissa. 2000eur pitäisi tehdä remppaa (jarrut, jakohihna, tuulilasi yms.). Hieno auto, itse tykännyt jokaisesta kilometristä tuolla ajanut, oli automaan esittelyauto aikoinaan kun otin sen koeajoon ja mulle jäi. Diesel, automaatti, farmari. Saisi siitä sen romutuspalkkion uuteen ritsaan.. Miksi näihin tykästyy sniif... ![]() Eihän kuorma-autolla saa ajaa kuin 80km/h.Joo ei saa mutta Meinaatko että yksikään liikenteessä oleva kevyt ka noudattaa orjallisesti sitä 80 rajoitusta? Kyllä sillä vedetään muun liikenteen mukana sen mitä rajoitin antaa myöten. Eikä siitä sakkoa edes vielä tule. 89-3km/h mittarivirhe niin ollaan 86km/h josta et kyllä sakkoa saa. Tuntuu nuo 100 lätkällä olevat matkailuautotkin järjestään ajavan ohi vaikka reilua satkua ajelis henkilöautolla. Olen pohtinut tuon 406 Peugeotin kohtaloa pihalla.Ei nuo luettelemasi viat vielä 2 tonnia taida tehdä mut jokatapauksessa yli auton "arvon" kuitenkin Ei nuo luettelemasi viat vielä 2 tonnia taida tehdä mut jokatapauksessa yli auton "arvon" kuitenkinItse tekee niin ei maksa juurikaan Pitäisi olla hyvä ja halpa (mahdoton) nyrkkipaja Kanta-Hämeessä. Tuulilasi 500eur, Jarrut 700-1000eur. Jakohihna, vesipumppu 500+ eur. Sitten normi öljynvaihdot lisäksi.. Näin kun menee täällä paikailliselta pajalta kysymään... Itse tekee niin ei maksa juurikaanNo huhhuh Tuulilasi maksaa noin 300 asennettuna tuohon. Jakopään osat noin 200 ja 3-4 tuntia töitä. Jarrulevyt ja palat ympäri auton yhteensä reilun 200e. Kai sieläkin sivukyliltä pikkupajoja löytyis joka nuo huokeasti laittais?No huhhuhTonnin remppa... Tästä joutuu kierteeseen. Kun tekee tonnin rempan, niin ei voi myydä halvalla. Tulee uusi remppa, joka on pakko tehdä, kun autoa on juuri rempattu. Joo ei saa mutta Meinaatko että yksikään liikenteessä oleva kevyt ka noudattaa orjallisesti sitä 80 rajoitusta? Kyllä sillä vedetään muun liikenteen mukana sen mitä rajoitin antaa myöten. Eikä siitä sakkoa edes vielä tule. 89-3km/h mittarivirhe niin ollaan 86km/h josta et kyllä sakkoa saa. Tuntuu nuo 100 lätkällä olevat matkailuautotkin järjestään ajavan ohi vaikka reilua satkua ajelis henkilöautolla.Kasikolme-viis kun pitää todellista vauhtia niin ei kameratolpillakaan tule selhfiestä kotiin ilmoitusta vaikka joskus se välähtääkin. Joskus saa Viiattiin vauhtia 91jostain kummasta ![]() Olen pohtinut tuon 406 Peugeotin kohtaloa pihalla.Jos 2000€ riittää siihen että saa auton jolla pääsee taas vuodenkin ilman remonttia, on se halpaa. Uutta autoa vaikka pitäis vaan tallissa ja katselisi, tiputtaisi se vuodessa hintaansa moninkertaisesti. Joku autoliiton tms. laskelma oli että uusi auto tiputtaa hintaansa 18% ekana vuotena ja sen jälkeen 15%/ vuosi eli 4 vuotta kun pitää niin puolet on arvosta kadonnut. Jos 2000€ riittää siihen että saa auton jolla pääsee taas vuodenkin ilman remonttia, on se halpaa. Laskin että jos ei mitään valtavia yllätyksiä tulisi niin 4000eur+huolto-ohjelman mukaiset huolot niin tuolla ajelisi 200tkm vielä. Moottori, vaihteisto, tekniikka ei valittamista. Mutta eihän siinä ole järkeä kun auton arvo on alle 1000eur reilusti ![]() Pitäisi jostain löytää vaan nyrkkipaja joka tekisi mun kanssa 'huolto-sopimuksen'. Nyt ei olis kiirettä. Riittäis että syksyllä on kunnossa ja leimalla. Joku autoliiton tms. laskelma oli että uusi auto tiputtaa hintaansa 18% ekana vuotena ja sen jälkeen 15%/ vuosi eli 4 vuotta kun pitää niin puolet on arvosta kadonnut. No itse olen henkilöautoissa pitänyt nyrkkisääntönä 3v ja -50%, mutta itsellä onkin enempi kokemusta noista ranskalaisista, joissa pudotus saattaakin olla kenties hieman keskiverto-sakemannia jyrkempää. Vaan matkailukalustossa kun noita pyyntejä katselee, niin vauhti onkin jo paljon verkkaisempaa, luokkaa 10v seutuvilla vasta ollaan -50% kohdilla ![]() Itse tekee niin ei maksa juurikaan Oletko kysynyt Hämeenlinnan Autokeskuksesta Turengista tarjousta? Laineen Antti voi laskea sulle mitä maksaa osineen koko homma. Olen siellä laitattanut hymeriä usiamman kerran ja ihan tyytyväinen palveluun, työn laatuun ja hintaan. http://www.hml-autokeskus.fi/sivu4.php Eipä voi kuin ihmetellä tuota poliitikon ällistyttävää kykyä syyllistää tavallinen kansalainen dieselautolla ajamisesta, kun kuunteli Sipilän selittelyä radion kyselytunnilla miten dieselautoilla ajavat saavat yritystukea unohtaen autuaallisesti mainita käyttövoimaveron. Aivan käsittämätöntä tuubaa pääministerin suusta
Kun ei pärjätä teollisuuden lobbareille, seuraavaksi aletaan syyllistää tavallista kansalaista yritystukien rohmuamisesta. Taitavat olla poliitikot korporaatioiden ja lobbareiden talutusnuorassa, ainakin yritysmaailmasta tulevat. Toinen joukko ovat muuten hölynpöly julkisuudella eduskuntaan ponkasseet. |