Sitä minäkin jaksan ihmetellä.. 
Eilen kun autoa imuroin ja puunasin muutenkin niin klo 16 koko päivän suorassa auringonpaisteessa auton sisällä oli 36 astetta kolmen mittarin keskiarvona ja kosteuttakin vain 45%, ulkona oli kuitenkin vain 23 astetta. Mun mielestä jos reissussa ei autoa saa yhtään varjoon niin on siinä nautinto kyllä kaukana olla kuumankosteassa autossa tai vaunussa ilman ilmastointia.
Tai voihan siinä olla sekin syy että minä en olekkaan oikeasti karavaanari vaan autoharrastaja jonka auto sattuu olemaan matkailuauto, viime viikonloppunakin puunasin tuota autoa kuin parempaakin jenkki/englantilaista avokasta. 
Mun mopoharrastuskin parhaimpina aikoina laimeni aina aika tavalla juuri heinäkuussa, ei ollut nautintoa sekään GoreTexissä ja avattavassa umpipotassa yli 25 asteen helteillä.
Sammoo mieltä, harrasteauton kanssa on motivaattiota puuhastella. Henkilöauto on ihan sama, ottaa vain sopivan mallin ja värin, vekkuun nimi, se on siinä. Ei nyt ihan siinä, onhan se harrastamista kun makselee sitä vekkua ja totuttaa itsensä uuteen henkilöautoon. Voi sitten parin vuoden kuluttua laittaa uusiksi. Niin ja kun, perheen päälle ostetaan uusi auto tai jytäpyörä, ei emäntää voi jättää osattomaksi, hänelle uusi virkkuukoukku tai neulepuikot.

Menin vimme kesänä pikkuenkeleiden kanssa Visulahteen. Siellä jäimme aukealle nurmikentälle, kaikkien varjopaikkojen kohdalla nökötti jo joku kuljin. Sutkasin Fiiliskukan vanhan ilmastoinnin päälle. Iltasella nukkumaan ruvetessa kytkin pois ja ikkunat auki, makiasti nukutti. Siinä vaiheessa kun aamuaurinko lämmitti liikaa, oli jo aika noustakkin.