No, se kurkkas vaan ovelta, naurahti ja toivotti hyvää reissua

Toki sillon suomi ei ollu natomaa ja pv:n kaluston vientihän ulkomaille oli kielletty sekä olin ihan taatusti ensimmäinen suomalainen joka tuollaisella pöntöllä matkusti norjaan.

|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 5065 5066 [5067] 5068 5069 ... 5071 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
No, se kurkkas vaan ovelta, naurahti ja toivotti hyvää reissua ![]() Toki sillon suomi ei ollu natomaa ja pv:n kaluston vientihän ulkomaille oli kielletty sekä olin ihan taatusti ensimmäinen suomalainen joka tuollaisella pöntöllä matkusti norjaan. ![]() Eilen viimeinen hakkeenteko päivä, toistaiseksi. Hakkeenteko ? Siis haloista haketta ? Klapeja tai hellakapuloita ennemmin noista kannattaa tehdä ja pitkästärangasta hakettimella haketta . . . Vai onko tässä taas joku murre tms juttu kyseessä ? Niinku se " nupero", ihan tuntematon sana/sanonta . . . Niinku se " nupero", ihan tuntematon sana/sanonta . . .Se nuperohan tarkottaa samaa kuin nuoska, molemmat samalta murrealueella ![]()
https://kauppa.jyvascaravan.fi/tuote/valaisin-led-spot-3w-himmennettava/ Laina traktoriin aloittelin "taksvärkin" tekoa. Toinen omistaja on siirtynyt "miesten sarjaan" (148 kg.) Pitää penkkiin laittaa lisäjousi, exstrana ajattelin oikaista toisen rappusen, katon vuotoa pienentää. Niin ja aurausta jo pienensinkin, oli 94 mm. ?? Tietääkö kukaan mitä näissä on yleensä? Siis haloista haketta ?Meillä kun ei ole kun kaksi tulipesää klapeille. Aikoinaan kun tein tämän Yrjö 2. kattilan, kukauden yritin "opettaa" sitä klapeille---turhaan. Ostin jopa uuden savukaasu imurinkin--turhaan. Tosin kyllä ehdin jo moneen kertaan kyllästyäkin klapien latomiseen, kun olin tottunut saavista haketta kaatamaan. On kyllä hakusessa noi tyvestä 15 cm. rangat. Ei taho vanhan äijän voimat riittää noihin tyvestä yli puali metrisiin "rankoihin". Niitä vain on ollut "tarjouksessa".
Niinku se " nupero", ihan tuntematon sana/sanonta . . . Mullahan se lukee tuossa avattaren alla. Tule katsomaan mun kuljinta niin näet nuperokulkimen. Mullahan se lukee tuossa avattaren alla. Tule katsomaan mun kuljinta niin näet nuperokulkimen. Tainnu sun kulkimes sulaa kerta nupero tarkoittaa nuoskaa, nuoskalumi aika vähinä tähänvuodenaikaan . . . muusikoiden slangissa viitaten kitaravahvistimen nuppi-kaappi-yhdistelmään).Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 5065 5066 [5067] 5068 5069 ... 5071 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|