Ihan näin matematiikka ihmisenä, hämmästelen sitä miksei talvirenkaita voi vaihtaa ajoissa.Itse ajan kesiksillä ajo-ominaisuuksien takia mahdollisimman pitkään.
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 3459 3460 [3461] 3462 3463 ... 5009 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Ihan näin matematiikka ihmisenä, hämmästelen sitä miksei talvirenkaita voi vaihtaa ajoissa.Itse ajan kesiksillä ajo-ominaisuuksien takia mahdollisimman pitkään. Talvi taisi yllättää kunnossapidon ohella raskaan liikenteen. Ei siellä henkilöautot jumissa ole Jyväskylän ja Jämsän rajamailla.Periaatteessa toki noinkin, mutta käytäntö ei ole ihan niin mustavalkoinen. Raskaassa liikenteessä se talvirenkaiden ero kesärenkaisiin ei ole läheskään samaa tasoa kuin henkilöautoissa. Ja koska keli oli lähes nollassa, tienhoidolla olisi kyllä saatu tie ns. kesäkuntoon, ja mäet noustaisiin vaikka eteläeuroopan kovamuovirenkailla. Raskaskalusto on aina ongelmissa jos tienhoito pettää. Ehkä pitäis Suomessakin ottaa kettinkipakko, ja raiskata tiet yhdessä talvessa ![]() Vaihdoin talviautoon tänään....
Kesäauto meni huilaamaan kesärenkailla talliin ja talviauto tuli ulos. Nastarenkaat siinä on ollut jo jonkun aikaa alla. Haravoitu pari iltaa,monta tuntia pihaa.Koivu on nätti puuna,mutta armoton roskaaja
.16 isoa koivua tontilla tai sen vieressä ![]() Haravoitu pari iltaa,monta tuntia pihaa.Koivu on nätti puuna,mutta armoton roskaajaTuon takia mulla on puhallin ja keräävä leikkuri. Puolisen tuntia ja piha on puhdas. Toki ei ole kuin viis tai kuusi koivua tuossa kaapunkin puolella ja naapurissa pari isoa vaahteraa 16 isoa koivua tontilla tai sen vieressä 2-3 vuoden polttopuut? Kaadoin kuusi koivua omalta pihalta, niistä saa melkein vuoden puut. Tässä miettinyt jotta tulis taas kunnon pakkanen -30-35 Ja lunta parimetriä. Niin näkisis miten ihmiset toivoo kesää, ja mitkä autot liikkuu, ja ihmiset pukeutuu.
Tässä miettinyt jotta tulis taas kunnon pakkanen -30-35 Ja lunta parimetriä. Niin näkisis miten ihmiset toivoo kesää, ja mitkä autot liikkuu, ja ihmiset pukeutuu. On sulla erikoiset toiveet, provoilua vain. Tässä miettinyt jotta tulis taas kunnon pakkanen -30-35 Ja lunta parimetriä. Niin näkisis miten ihmiset toivoo kesää, ja mitkä autot liikkuu, ja ihmiset pukeutuu. Toppatakki päällä vaihdoin renkaat, mutta nyt pitää vaihtaa sadetakki, vettä tulee +1.2c Pikkasen aamun uutiset suomesta pani hymyilemään, aina kuulee ettei täällä päin osata ajaa jos sataa pikkaisen lunta.teillä päin osataan ennakoida paremmin, tällä odotetaan sateen loppumista ja sitten lähdetään auraamaan ja suolaamaan. veikkaan ettei kenelläkään nyt ollut kalusto lähtö valmiudessa. On sulla erikoiset toiveet, provoilua vain.Jos ei tykkää talvesta, niin sitten epsanjaa ![]() Tässä miettinyt jotta tulis taas kunnon pakkanen -30-35 Ja lunta parimetriä. Niin näkisis miten ihmiset toivoo kesää, ja mitkä autot liikkuu, ja ihmiset pukeutuu. Mukavalta kuulostaa. Ainoa vaan, että kovin pitkää aikaa en tuosta yhteen menoon tykkää, josta syystä olen pilkkonut tämän talven osiin. Ensin nostetaan lämpötilaa 40-60 astetta, toisessa vaiheessa 20-45. Joka vuosi tuo ei onnistu, mutta nyt iski sopiva sauma. 2007 helmikuussa Jämsässä oli -38 C. Jos ei siitä pahene, niin hyvä.
Tässä miettinyt jotta tulis taas kunnon pakkanen -30-35 Ja lunta parimetriä. Niin näkisis miten ihmiset toivoo kesää, ja mitkä autot liikkuu, ja ihmiset pukeutuu. Aivan, silloin ei ole kesäkulkimet haittona pyörimässä. No, tuo lumi mulle riittäisi metri tai alle. ![]() Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 3459 3460 [3461] 3462 3463 ... 5009 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|