rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9918919 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #51405 : 25.09.2018 kello on 18:30 »
Sähköavusteisessa kahvinkeitossa itse käytän kahvinkeitintä. ;D
Mikroruoka... Bon appétit.
Olisi saattanut invertteri ja akku hyytyä sähkövermeellä kun lihat paistui kaasu-uunissa, perunat ja sienikastike kypsyivät kaasuliedellä :D
Lopussa oli ?. Huomasitko?
Kas kun minä en tee kirjoittamiasi juttuja vaunussa. Ruuat teen ulkona hiiligrillillä tai sateen sattuessa markiisin alla muurikassa kaasulla. Vaunussa on 230v jääkaappi ja joitakin muita vempeleitä invertterin takana. Ei ole akku hyytynyt joten teoriasi ei sovellu kaikille. Keulassa on 2x11kg pulloa lämmitykseen(ruuan ja vaunun). Tämä on hyvä näin.
Ja mitä tehnyt tänään? Töitä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
« Vastaus #51406 : 25.09.2018 kello on 18:42 »
Tämä on niin hassua kun joillakin on se ainoa oikea tapa toimia. Ja oma tapa on paras. Muiden tavat huonoja ja surkeita.
Jatkakaa....
Tietenkin oma tapa on paras. Valitsetko itse johonkin toimintaan huonon tavan vaikka tietäisit itsellesi parempia?
Toki muut saavat toimia haluamallaan tavalla ja syödä puolilämmintä roiskeläppää.
Itse toimin juuri toisinpäin. Arkena ruoka voi olla valmisruokaakin, juuri söin päivälliseksi täytetyn lihapiirakan mikrossa lämmitettynä. Viikonloput kulkineessa tai kiinteässä asumuksessa ovat kiireettömän nautiskelun aikaa.
Ja kokkiopintoja saanut matkaseurueesen kuuluva henkilö pitää kaasuliettä parhaana nopeutensa ja säädettävyytensä ansiosta.

Kun on vain 120W aurinkotehoa ja 2x90Ah, kaasulla tehdään mitä voi. Käryjä varten on liesituuletin ja avattavat luukut. Pahimmilla helteillä oli Cramer pihalla.
Milläs kaasuttomat kulkineensa lämmittävät? Kamiina sisällä ja halkokuorma peräkärryssä?
Lämmitykseen tulikin jo osalta vastaus.
Käyhän hiiligrillikin. Sottaista hommaa makkaranpaistoon.  ;D
Öö... Kerroit toimivasi samoin kun Aakku kaasuttomana. Kuitenkin on mukana 2x11kg jota käytät ruoan lämmitykseen.  :-\
Jep töitä. 7,5h asiakaslaskutettava a tänään. Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51407 : 25.09.2018 kello on 18:48 »
Tietenkin oma tapa on paras. Valitsetko itse johonkin toimintaan huonon tavan vaikka tietäisit itsellesi parempia?
Toki muut saavat toimia haluamallaan tavalla ja syödä puolilämmintä roiskeläppää.
Itse toimin juuri toisinpäin. Arkena ruoka voi olla valmisruokaakin, juuri söin päivälliseksi täytetyn lihapiirakan mikrossa lämmitettynä. Viikonloput kulkineessa tai kiinteässä asumuksessa ovat kiireettömän nautiskelun aikaa.
Ja kokkiopintoja saanut matkaseurueesen kuuluva henkilö pitää kaasuliettä parhaana nopeutensa ja säädettävyytensä ansiosta.

Kun on vain 120W aurinkotehoa ja 2x90Ah, kaasulla tehdään mitä voi. Käryjä varten on liesituuletin ja avattavat luukut. Pahimmilla helteillä oli Cramer pihalla.
Milläs kaasuttomat kulkineensa lämmittävät? Kamiina sisällä ja halkokuorma peräkärryssä?
Öö... Kerroit toimivasi samoin kun Aakku kaasuttomana. Kuitenkin on mukana 2x11kg jota käytät ruoan lämmitykseen.  :-\
No joo. En tarkoita kaasuttomuutta ihan niin konkreettisesti mutta hiiligrillaus sopii kesään, sadekelin saitkin tietää ja lämmin tulee kaasusta. Koeta nyt päästä tästäkin yli. Idiootti hommaa tällainen jankkaaminen.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51408 : 25.09.2018 kello on 18:53 »
Idiootti hommaa tällainen jankkaaminen.
Silti jatkat?
Itse esitin oman näkökantani ja perusteluni. Sitä kutsutaan keskusteluksi.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51409 : 25.09.2018 kello on 18:56 »
Hoh hoijaa. Päivät menee kaltaistesi kaitsemisessa niin nyt keskityn jääkiekko-otteluun ja annan sinun telmiä täällä ihan rauhassa. Harmittaa sinänsä että ei tänne kyllä kannata mitään enään kirjoittaa. Aina menee tälle linjalle... Syöhän poika sieniä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #51410 : 25.09.2018 kello on 18:59 »
Jotkut toisten tavat ovat outoja ja vaivalloisia, mutta eivät toki vääriä. Minäkin joitain ihmettelen, kun kulkineita ei käytetä suunnitellulla ja helpoimmalla tavalla...

Vanhenevat ihmiset tahtovat olla luutuneita omiin tapoihinsa ja käsityksiinsä, eivät pohdi lainkaan, että voisiko jonkin asian tehdä viisaammallakin tavalla. Konservatiivi ei kehity.  ;D
En näe mikroruokaan siirtymisen olevan se järkevämpi tapa, tuo ruokailu on ainakin minulle makunautinto.

Just suppilovahveroilla täytettyä itsetehtyä lihamureketta ja chilitomaattikastik etta. Kylläkin kotona.  Lauantaina harvinaista kyllä menimme syömään ulos. Haminassa oli niin kova blosis ettei edes harkinnut grillaamista. No kebabberiassa kanan rintafileitä riisillä. Kyllä sillä nälkä poistui, ei muuta. Voitti mikroruoan kuitenkin. i.m.h.o

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51411 : 25.09.2018 kello on 19:19 »
Olisi mielenkiintoinen kuulla millä sähkölämmittäjät perustelevat sähkön olevan kaasua parempi. Kun lähes kaikissa kulkineissa on kaasulaitteet. Saa torpan lämpimäksi, eväät kylmäksi/kuumaksi, aamukahvit keitettyä ja iltasuihkulle lämmintä vettä.

Miksi pitää valtavaa määrää paneeleita (en usko että katolle mahtuu riittävä määrä kulutukseen nähden, ja aina ei paista) ja agrekaattia polttoaineineen?
Kallista invertteriä, suurta akkukapasiteettia, erillistä mikroaaltouunia, kahvinkeitintä ja sähköliettä? Näillä saa vasta sapuskat kylmäksi/kuumaksi ja aamukahvit. Ja jääkaappikin pitää vaihtaa kun absortiokaappi vie liikaa virtaa.
Aikaa sitten kuulin suurelle invertterille perustelun: Ei tarvitse maksaa kuin valosähköstä kun sähkövarastona toimii akku. Pienellä virralla ladataan jatkuvasti ja sulakkeet kestää.

Kertokaapas uteliaalle ::)

Onpas hienoa pojitella ja ihmetellä keskustelun linjaa. Thumbd

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:59
  • Kulkija
« Vastaus #51412 : 25.09.2018 kello on 19:28 »
En näe mikroruokaan siirtymisen olevan se järkevämpi tapa, tuo ruokailu on ainakin minulle makunautinto.

En minäkään. Harvassa kulkineessa on mikro vakiona, mutta kaasuliesi on likimain kaikissa.

Osa karavaanareista pelkää kaasua, osa jotakin muuta.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:54
  • RAV 4
« Vastaus #51413 : 25.09.2018 kello on 19:28 »
Suurin syyy varmaan siinä ettei aina ole verkkovirtaa saatavilla! Eikä absorptio kaappi tarvii virtaa!

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51414 : 25.09.2018 kello on 19:41 »
Ei ole mikroa eikä kaasu-uunia. Ehkä mä olen niin outolintu tässä porukassa että kaudella jolla kuljen , saan tehtyä ruuat ulkona. Myönnän, kerran olen parkkialueella kärkkäreitä pannulla vaunussa lämmittänyt. Kaasulla. Ei ollut todellakaan mikään nautinto vaikka on liesari ja luukut. Panelit riittää mainiosti touko-syyskuun ajan. 2xkäynnistyi aggregaatti tälle kaudelle. En pidä sitä ollenkaan pahana.
Noh, tämä tästä aiheesta minun puolestani. En näe tuovani tähän jankkaamiseen enempää lisäarvoa.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #51415 : 25.09.2018 kello on 19:47 »

Hoh,hoijaa kaasuu uuni/pitza uuni vaunussa ja mikro popareita varten, ja grilauksseen taas omat vermeet Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 13:50
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #51416 : 25.09.2018 kello on 19:54 »
Kaasua pitää esimerkiksi hakea aina jostain. Pullo pitää vaihtaa. Joskus joutuu käyttämään putkitonkeja että saa pullon hanan auki (uuden). Espanjan kaasu lisäksi haisee ihan kamalalle (esim. kaasupullon adapteri piti olla kuukauden ulkoruokinnassa kun siellä kaasua käytti)
Viime talvena itsellä meni 3 pulloa kaasua (215 päivän aikana olin autossa 151 yötä) (kaksi suomipulloa oli mukana ja yksi espanjan pullo paikanpäältä 'lainassa').
Sähköä käytin aina kun vaan oli. Puskapaikoissa ollessa tietenkin oli lämmitys ja jääkaappi kaasulla. Ruokailu pääasiassa ulkona tai sitten grillaten.
Työtä teen tietokoneilla niin kaasulla ei näihin virtaa saa. Tuolla saa talvellakin hyvin paneeleista sähköä.

Mutta kuten sanottu. Toiset tykkää asua kaupungissa, toiset maalla. Toiset ajaa Hummerilla ja toiset Minillä. Mikään ei ole väärin.
Oma elämäntyylini nyt muutenkin eroaa standardista aika paljon eikä se harmita yhtään. Mutta en myöskään sano että jonkun kotimyyrän elämäntyyli on väärin.

On se hyvä että meillä on vapaus valita miten toimimme. Kaikkialla näin ei ole.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:26
« Vastaus #51417 : 25.09.2018 kello on 19:58 »
En kyllä antaisi enää kaasu-uunia pois kun sen vaunuun sai, ihan ehdoton.

Sama pullo on kestäny koko kesän ja kai sitä on vielä puolet jäljellä kun lämmittää löpöllä  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 13:50
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #51418 : 25.09.2018 kello on 20:03 »

Sama pullo on kestäny koko kesän ja kai sitä on vielä puolet jäljellä kun lämmittää löpöllä  :)

Kaasu-uuni itseä kanssa kiehtoo. Mä olen Cramerin grilliä kyllä käyttänyt ulkona vedenkeitosta lähtien lähes kaikkeen. Tulee eines makaroonilootastaki n yllättävän hyvää vaikka tuohon lämpö tuleekin vaan alhaalta.
Retkipullolla vaan toimii ikävä kyllä tällä hetkellä kun ei raaski ostaa liki 50€ adapteria...

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51419 : 25.09.2018 kello on 20:11 »

Varmasti hyvä. Mulla ei ole kyseisestä kokemusta  Thumbd