rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9920177 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #51390 : 25.09.2018 kello on 13:41 »
Mikä ominaisuus tekee invertteristä kelvottoman.
Tyhjentää akut. Lähes jokaisesta matkalla tarvittavasta sähkölaitteesta on 12VDC-versio. Kahvinkeittimen korvaa kaasuhella ja mikroaaltouunin kaasu-uuni.
Ainoastaan kameran akkulaturia en ole etsinyt 12VDC-versiona. Harvat latauskerrat hoidan 300W inverterillä. Muuten tuo laite on käyttämättä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:26
« Vastaus #51391 : 25.09.2018 kello on 14:48 »
Voi v*tun kertakäyttökulttuur i. Tuossa kesäsaabissa (99) on akku ihan pakoputkessa kiinni joten se alue on kuuma ja sitäkautta akkuvettä pitää lisätä, nää on tästä ominaisuudesta ihan kuuluisia..
Kävin saapilla kylillä mutta kotipihasta se lähti vain vaivoin tulille, arvelin että nestelisäyksen ja latauksen paikka vaikka akku onkin melko tuore.. Kun onhan siellä tarran alla korkit olemassa...

Raaps raaps, eipä ollu  >:D Lievällä väkivallalla nestettä sain ja alko heti ottaa virtaa vastaan mutta onhan tää ny ihan sontaa... Ny joutuu jollain possuliimalla tms liimaamaan kannen takaisin ettei hölsky  >:D >:D >:D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:28
« Vastaus #51392 : 25.09.2018 kello on 16:55 »
Tyhjentää akut. Lähes jokaisesta matkalla tarvittavasta sähkölaitteesta on 12VDC-versio. Kahvinkeittimen korvaa kaasuhella ja mikroaaltouunin kaasu-uuni.
Ainoastaan kameran akkulaturia en ole etsinyt 12VDC-versiona. Harvat latauskerrat hoidan 300W inverterillä. Muuten tuo laite on käyttämättä.
Minä olen pyrkinyt kaasuttomuuteen...

Kahvivedet keitän invertterillä ja joskus mikrouunilla lämmitän sapuskaa. 1500W sini-invertteri hoitaa homman. Kaasu on vain hätävara, jota en ole vielä tarvinnut.
Kätevää, vaikka kyllä se akku joskus siitä väsyy. Edellinen akku kesti seitsemän vuotta.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #51393 : 25.09.2018 kello on 17:08 »

Kahvivedet keitän invertterillä ja joskus mikrouunilla lämmitän sapuskaa. 1500W sini-invertteri hoitaa homman. Kaasu on vain hätävara, jota en ole vielä tarvinnut.
Kätevää, vaikka kyllä se akku joskus siitä väsyy. Edellinen akku kesti seitsemän vuotta.
Sama  Thumb Eikä se akkuja tyhjennä kun pitää latauksesta huolta.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51394 : 25.09.2018 kello on 17:25 »
Ja kuljin on roikalla sidottu alueen tolppaan? :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #51395 : 25.09.2018 kello on 17:33 »
Ole hyvä vaan  :laugh: Minulla ei ole.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #51396 : 25.09.2018 kello on 17:47 »
Ole hyvä vaan  :laugh: Minulla ei ole.
Sähköavusteisessa kahvinkeitossa itse käytän kahvinkeitintä. ;D
Mikroruoka... Bon appétit.
Olisi saattanut invertteri ja akku hyytyä sähkövermeellä kun lihat paistui kaasu-uunissa, perunat ja sienikastike kypsyivät kaasuliedellä :D
Lopussa oli ?. Huomasitko?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #51397 : 25.09.2018 kello on 17:55 »

Kai sitä pyrkii kun jokin retkikeittimen patruuna on pullona  :-* :laugh: :laugh: :laugh:
Minulla kun on 2x11kg ja vielä nykyään tankkipullo.
En käytä sitä sähköä paljon mihinkään. Varsinkaan ruoanlaitossa ei ollenkaan.
Ei ole mikroa, ei vedenkeitintä, tms
Kaasulla kaikki hoituu, sit erilaisia latauksia jne hoitaa paneelit ja invertteri.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:17
  • viva la France
« Vastaus #51398 : 25.09.2018 kello on 18:11 »
Kuleksittu, nyt pittää vähä jarruttaa, meinaa tulla vauhtisokeus😉

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #51399 : 25.09.2018 kello on 18:15 »
Kai sitä pyrkii kun jokin retkikeittimen patruuna on pullona  :-* :laugh: :laugh: :laugh:
Minulla kun on 2x11kg ja vielä nykyään tankkipullo.
En käytä sitä sähköä paljon mihinkään. Varsinkaan ruoanlaitossa ei ollenkaan.
Ei ole mikroa, ei vedenkeitintä, tms
Kaasulla kaikki hoituu, sit erilaisia latauksia jne hoitaa paneelit ja invertteri.
Mitäs irvailemista siinä retkikeittimen patruunassa on....

Varsinkin kun en sitä käytä.
Minä en tee autossa mitään gurmee aterioita, kun ei kiinnosta käryttää autossa. Kesällä tuo käryn lisäksi myös turhaa lämpöä.
Kahvinkeitto ja mikron käyttö on vain paljon näppärämpää, kuin kaasun kanssa puljaaminen. Lämpö- ja käryhaitatkin ovat pienemmät.
Minähän en käy juuri lainkaan alueilla ja jos kävisinkin, niin en käyttäisi lainkaan verkkovirtaa. Akku riittää pieneen tarpeeseeni ja taivaalta saa sähköä lisää.

Mikäli haluan ruokailla paremmin, niin menen mieluusti ravintolaan.
Toki kotiruoka on hieno juttu, mutta meillä sitä syödään enimmäkseen kotona.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 13:50
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #51400 : 25.09.2018 kello on 18:20 »
Tämä on niin hassua kun joillakin on se ainoa oikea tapa toimia. Ja oma tapa on paras. Muiden tavat huonoja ja surkeita.
Jatkakaa....

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #51401 : 25.09.2018 kello on 18:21 »
Mitäs irvailemista siinä retkikeittimen patruunassa on....

En irvaile, vetosin siihen että pitemmillä reissuilla ainakin joutuu harkitsemaan kaasun kulutusta.
Ja jokainen saa kuumentaa ja valmistaa ruokansa juuri kuten haluaa, mainitsin että minä teen omalla tavallani.

Edit
Kesällä tuo käryn lisäksi myös turhaa lämpöä.
Tuon takia pääasiassa Cramer pöhisee
« Viimeksi muokattu: 25.09.2018 kello on 18:55 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 16:30
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #51402 : 25.09.2018 kello on 18:22 »
Tänään on tehty valmiiksi pari puukkoa. Tai siis puukot tuli jo eilen mutta tänään on ollu nahkojen ompeluspäivä.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #51403 : 25.09.2018 kello on 18:24 »
En irvaile, vetosin siihen että pitemmillä reissuilla ainakin joutuu harkitsemaan kaasun kulutusta.
Ja jokainen saa kuumentaa ja valmistaa ruokansa juuri kuten haluaa, mainitsin että minä teen omalla tavallani.
Ok.. :)

Kyllä tarpeet ja mieliteot itse kullakin on erilaisia.
Minusta hyvä, että jollakin tavalla kukin perustelee mieltymyksiään. Saattaa tulla uusia ideoita puolin ja toisin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:59
  • Kulkija
« Vastaus #51404 : 25.09.2018 kello on 18:26 »
Tämä on niin hassua kun joillakin on se ainoa oikea tapa toimia. Ja oma tapa on paras. Muiden tavat huonoja ja surkeita.
Jatkakaa....

Jotkut toisten tavat ovat outoja ja vaivalloisia, mutta eivät toki vääriä. Minäkin joitain ihmettelen, kun kulkineita ei käytetä suunnitellulla ja helpoimmalla tavalla...

Vanhenevat ihmiset tahtovat olla luutuneita omiin tapoihinsa ja käsityksiinsä, eivät pohdi lainkaan, että voisiko jonkin asian tehdä viisaammallakin tavalla. Konservatiivi ei kehity.  ;D