Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9940763 kertaa)
« Vastaus #49096 : 7.06.2018 kello on 08:50 »
Siis juuri näin, tuli ajatushäiriö. Oktaaniluku on suurempi joissain pienmoottoribensois sa. Johtuen tuosta vähähappisuudesta voi joidenkin moottoreiden seoksia joutua säätämään.
Eli tuosta johtuu se että tyhjäkäynti putoaa? Sama ilmiö tuli muuten velipojan sahassa, kun mun saha ei enää käynnistynyt ja muutama puu oli vielä kaatamatta urakan loppuun - velipojalta tyhjeni tankki. Taukopaikka ja bensat oli liian kaukana, niin kipattiin mun sahan bensa velipojan sahaan, niin tyhjäkäynti katosi siitäkin... Mutta mikä on syynä siihen ettei bensa syty kuumassa sahassa?
« Vastaus #49097 : 7.06.2018 kello on 09:41 »
Eli tuosta johtuu se että tyhjäkäynti putoaa? Sama ilmiö tuli muuten velipojan sahassa, kun mun saha ei enää käynnistynyt ja muutama puu oli vielä kaatamatta urakan loppuun - velipojalta tyhjeni tankki. Taukopaikka ja bensat oli liian kaukana, niin kipattiin mun sahan bensa velipojan sahaan, niin tyhjäkäynti katosi siitäkin...
Mutta mikä on syynä siihen ettei bensa syty kuumassa sahassa?
näin. eli ainakin jos on säädetty pienkonebensalle niin sitten ihmetellään kun ei käy normaalilla 98:lla. mutta säätämällä sais toimimaan. En tiedä miksei toimi sahassasi, mutta siitä tulee mieleen että oman Dolmarin ohjeissa nimenomaan sanotaan ettei saa käyttää pienkonebensaa, vaan pitää aina itse sekoitella. Syytä en tiedä, ja olen ihmetellytkin asiaa. Koska jotenkin voisi kuvitella että ohjeissa nimenomaan käskeittäisiin käyttää pienkonebensaa. Vaikkapa mahdollisten väärän bensa/öljy-seoksen pelossa. edit: itse käytän normibensoja, mutta laitteita joita en käytä usein, lorautan aina bensansäilöntöainet ta joukkoon. Hyvin toimi raivurikin kaks vuotta vanhoila bensoilla kun tänä kesänä kokeilin 
« Vastaus #49098 : 7.06.2018 kello on 09:57 »
Mulla on kaikissa 2-tahti koneissa 2% pienkonebensaa...
Jostain syystä ei mitään ongelmaa käyntiin lähdössä, eikä käynnissä. Bensa saattaa olla joissakin tankeissa vuosiakin vanhaa. Nyt olisi tarkoitus terästää raivaussahan bensa 3%:iin. Parin hehtaarin ensiharvennus edessä.
« Vastaus #49099 : 7.06.2018 kello on 10:01 »
Annoin kesäauton 3 vuotta kestäneeltä talvilevolta kaverilla että katsastaa työn ohessa jossainvälissä. Katsastusta helpottamaan tuli uudet renkaat, raidetangot, jarrulevyt, palat, satulat jne  Päivitin myös vakuutuksen pop vakuutukseen 261e vuodessa osakaskon kanssa. Ei paljon jää hintaa kun yleensä ollut noin 4kk liikenteessä. Nyt piti ottaa ajoon jos sattuu sprinteri mennä kaupan niin ei tarvitse olla autottomana.
« Vastaus #49100 : 7.06.2018 kello on 10:55 »
näin.
eli ainakin jos on säädetty pienkonebensalle niin sitten ihmetellään kun ei käy normaalilla 98:lla. mutta säätämällä sais toimimaan.
En tiedä miksei toimi sahassasi, mutta siitä tulee mieleen että oman Dolmarin ohjeissa nimenomaan sanotaan ettei saa käyttää pienkonebensaa, vaan pitää aina itse sekoitella.
Syytä en tiedä, ja olen ihmetellytkin asiaa. Koska jotenkin voisi kuvitella että ohjeissa nimenomaan käskeittäisiin käyttää pienkonebensaa. Vaikkapa mahdollisten väärän bensa/öljy-seoksen pelossa.
edit: itse käytän normibensoja, mutta laitteita joita en käytä usein, lorautan aina bensansäilöntöainet ta joukkoon. Hyvin toimi raivurikin kaks vuotta vanhoila bensoilla kun tänä kesänä kokeilin 
Siis pienkonebensalla tyhjäkäynti pitää säätää isommalle, kun ei pysy käynnissä. Nyt on urakka ohi, niin ei viitsi hakea pilaantuvaa? 98-bensaa kannuun pelkästään kokeilun vuoksi - ilmeisesti kierrokset isolla kun laittaa seuraavaksi omaa seosta sisään. Stihl 025 ei ole valmistusaikana osannut arvata tuollaista pienkonebensaa tulevaksi neljännesvuosisadan kuluttua  Mutta tämä oli tuolle pienkonebensalle mun kokeilu - loppu pitää sekottaa vaikka ruohonleikkurin tankkiin pikkuhiljaa.
« Vastaus #49101 : 7.06.2018 kello on 11:48 »
Tämä päivä menee vaunun kuntoon laittamisessa ja tiskien pesemisessä koneellisesti talven jäljeltä...
« Vastaus #49102 : 7.06.2018 kello on 12:26 »
Olen käyttänyt pienkonebensaa n. 5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Porvoosta tuota saa Nesteeltä suoraan kannuun pari euroa litra. Hyvinkään puuilosta ostin vähän vitsinä avajaistarjouksesta moposahan hintaan 49 € ja toimii edelleen, olisko nyt 5 vuotias? Kerran kiinalainen tulppa pimeni, sitten champion tilalle. Lähtee kesät talvet hyvin käyntiin, eikä pahemmin käryä. Sitten on mökkileikkurina vanha Jonsered B&S leikkuri. Mukavinta on kun ei pakokaasut käryä. Mönkijäänkin joskus kippaan kulauksen syksyllä ja sitten säilöntäainetta perään. Sama veneen kanssa.
Tavalliset bensat alkaa levääntyä ja monen vuoden tuloksena on hartsia kaasarin pohjalla, kun bensat on haihtuneet.
« Vastaus #49103 : 7.06.2018 kello on 13:34 »
« Vastaus #49104 : 7.06.2018 kello on 15:45 »
On on, tämä päivä on rahvaan vököstelypäivä.
« Vastaus #49105 : 7.06.2018 kello on 16:43 »
Tuli sähköpostiin viesti jotta on hyväksytty vartijan koulutukseen 
« Vastaus #49106 : 7.06.2018 kello on 17:24 »
Arvoitukseksi meille jäi, miksi hyvin alkanut taksihomma loppuu.
« Vastaus #49107 : 7.06.2018 kello on 17:40 »
Arvoitukseksi meille jäi, miksi hyvin alkanut taksihomma loppuu.
Koska Bernel teki tämän homman, jotta autoja ns. miljoona autoa tolpalla jossa kukaan ei tienaa mitään, ja turvallisuus ala aina kiinnostanut, mutta syksyllä sitten taas koulu kyytejä.
« Vastaus #49108 : 7.06.2018 kello on 18:00 »
Koska Bernel teki tämän homman, jotta autoja ns. miljoona autoa tolpalla jossa kukaan ei tienaa mitään, ja turvallisuus ala aina kiinnostanut, mutta syksyllä sitten taas koulu kyytejä.
Hylkää se auto. Käytä muita taksikyyteihin soveltuvia välineitä, raktori, lumikelkka, mönkijä, hevosreki, jne. Esim museoraktorin saa parilla - kolmella tnnilla. Meseä halvempi siis. Ei muuta kun uusia välineitä käyttöön. Tolpalta otat humalaisen akan moottoripyörän tarakalle niin jo vain Bernerin opit on hyvät. Kelkkakypärästä visiiri auki niin on helppo asiakkaan oksentaa ja ajoviima suojaa kelkkaa törkyiltä. Sitä vaan ihmettelen että raktorin lokarin päälle voi ottaa asiakkaan mutta peräkärryyn voi ottaa vaan tilapaisesti lastausväkeä. Pitääkö asiakkaalle antaa hanko kouraan että menis lastausväkenä?
« Vastaus #49109 : 7.06.2018 kello on 18:34 »
Joku arvio oli että taksit lisääntyy ja hinnat tippuu.Siitä johtuen taksinkäyttäjät lisääntyy ja kokonaisuutena taksiyrittäjien tulot pysyy samana. Joku Uber-yrittäjäksi aikova kertoi että jatkossa hän pystyy pitämään vapaita enemmän kuin tähän saakka normaali taksikuskina.Eli hänelläkin arvio että töitä olisi enemmän ja tasaisemmin kuin tähän saakka. Aika näyttää miten tuolla alalla käy.
|