rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9942710 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:01
  • Knaus Eifelland
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #49020 : 1.06.2018 kello on 13:13 »
Tiistaina ajelin taksilla toista kertaa tänä vuonna.

Kerran ollut taksissa tänä vuonna. Olin täpinöissäni, kun oli uusi V90 taksi.  Thumb

Mutta kova nypyttävä jousitus, huono näkyvyys ulos matalista ikkunoista ja paljon mustaa karkeaa muovia, melua melkein kuin boxerissa... ilmeisesti joku karvalakkimalli kyseessä. 185 cm ja 100 kiloa ja oli aika vaikeaa päästä matalalta ylös takapenkin pienestä oviaukosta Thumbd. Kotipuolessa mulla on matalampi auto ja sieltä ponnahtaa sekunnissa ulos.
Tunnelmaa ei parantanut kommunikoinnin vaikeus somali-miehen kanssa. Hyvää kuitenkin, että tekee töitä!  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 13:50
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #49021 : 1.06.2018 kello on 13:44 »
Ajeltu kotio. Katsastettu matkakuljin. Kylmiltään reissun jälkeen vaan kokeilemaan onnea. Muuten kaikki ok paitsi löysi etupyörän laakerista pienen välyksen. Hyväksytty leima tuli kuitenkin ja katsastuksen osalta taas vuosi etiäpäin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:22
« Vastaus #49022 : 1.06.2018 kello on 14:40 »
Kävin katsastaa venetrailerin - aika ryöstöä, ja aivan turhaan ajelua. 59€ moisesta - kalleimman mukaan kun 2-aks ja 0.75-3.5tn. Valot toimi (kärrynvetäjän 1. asia), eikä lakrut ollu löysällä.. edes dynolle ei ollut tekoa kun rullien päälle jäänyt akseli killu ilmassa - 1. akselista olis edes saanut testattua. Valmistajatarraan ja siitä tehtyyn meistokseen meni eniten aikaa vartista - ja jutusteluun.. :-X

Auton vuosikatsastuskin halvempi vaikka enempi töitä. Sanoi aseman hefe, että uus.kats.laki tiputtaa heiltä heti 30% liikevaihtoa. Nyt vielä kiskotaan mistä voidaan. Varmasti käy vain joka 3. vuosi..

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:07
« Vastaus #49023 : 1.06.2018 kello on 14:52 »
Kävin katsastaa venetrailerin - aika ryöstöä, ja aivan turhaan ajelua. 59€ moisesta
Varmasti käy vain joka 3. vuosi..

Samaa mieltä!

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:11.01.2026 kello on 12:36
« Vastaus #49024 : 1.06.2018 kello on 16:19 »
Eikö ne vetänyt jarrukahvaa tiukalle ja sitten vetoa. Noin ne on minulla muutamia jarruja kokeillut

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #49025 : 1.06.2018 kello on 16:37 »
Joo se hymyileminen ei ole ongelma eikä keskustelu kummassakaan ammatissa, vaan Jyväskylän Kaupunki on se Itse ...tana, nyt joutuu sitten käyttämään kynää ja paperia tai kuvan kaappaus VPL-Kyydeistä.Työ vuoron loputtua sitten toiselle koneelle, jotta saa palkan auto/minä.No ens yönä pääsee sitten testaamaantoista puhelinta johon tulee kyseiset ajot, nyt on sitten kolme puhelinta autossa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:18
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #49026 : 1.06.2018 kello on 17:02 »
Joo se hymyileminen ei ole ongelma eikä keskustelu kummassakaan ammatissa, vaan Jyväskylän Kaupunki on se Itse ...tana, nyt joutuu sitten käyttämään kynää ja paperia tai kuvan kaappaus VPL-Kyydeistä.Työ vuoron loputtua sitten toiselle koneelle, jotta saa palkan auto/minä.No ens yönä pääsee sitten testaamaantoista puhelinta johon tulee kyseiset ajot, nyt on sitten kolme puhelinta autossa.

Mitä ovat VPL-kyydit, kysyy ent. renki?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:11.01.2026 kello on 12:36
« Vastaus #49027 : 1.06.2018 kello on 17:10 »
Vanhan Piian Lähisiirto kapakasta kotiin?

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #49028 : 1.06.2018 kello on 17:32 »
Mitä ovat VPL-kyydit, kysyy ent. renki?
Vammaispalvelu kyydit, oma vastuu 3.10-6.10e

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:19
« Vastaus #49029 : 1.06.2018 kello on 20:26 »
Säikähin kunnolla kun vastaan tulleen rekan perästä kivi läjähti tuulilasiin. Taitaapa mennä vaihtoon. Vai mahtaako hyväksyä korjaus kun on just nenän korkeuvella?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:30
« Vastaus #49030 : 1.06.2018 kello on 20:46 »
Säikähin kunnolla kun vastaan tulleen rekan perästä kivi läjähti tuulilasiin. Taitaapa mennä vaihtoon. Vai mahtaako hyväksyä korjaus kun on just nenän korkeuvella?

Jos on yhtään railoa, taitaa mennä vaihtoon.

Mulla pysyi uusi lasi tasan 2vk ehjänä. Tai onhan se nyt ehjä, kun iskemä korjattu.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:27
« Vastaus #49031 : 1.06.2018 kello on 20:47 »
Kerran ollut taksissa tänä vuonna.

Piti ihan miettiä ja kyllä, olen kerran ollut tosiaan taksissa... Elämäni aikana  :)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:02
  • Kulkija
« Vastaus #49032 : 1.06.2018 kello on 22:49 »
Piti ihan miettiä ja kyllä, olen kerran ollut tosiaan taksissa... Elämäni aikana  :)

Aika hyvin, vielä kun asut syrjemmässä ymmärtääkseni.

Isommalla porukallahan taksi voi olla halvempi kuin linja-auto. Kaupungissa ainakin.

Ulkomailla über, taxify, Grab tai vastaava alle, ei maksa paljoa ja hinta pitää hyvin. Japanissa on olleet parhaat taksit tähän saakka. Halvemmat kuin Suomessa, kuskit useimmiten vanhoja setiä ja mahtavan ystävällisiä. Autoissa oli paljon Toyota Crowneja. Kerran kuski kävi ostamassa meille paikalliset luumuleivokset, kun odotti sillä aikaa, kun käytiin kiipeämässä sammuneelle tulivuorelle. Pahin virhe olisi kuulemma ollut antaa juomarahaa, onneksi tiesin sen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:27
« Vastaus #49033 : 1.06.2018 kello on 22:51 »
Kuopiossa olin silloin ja jonkinasteisessa diplomaattisessa tilassa eli vitun hönössä.. Silloin turvauduin taksiin kyliltä Petoseen..

Lähimpään huoltsikkaan 16km, naapuriin 5km ja asfalttiin sama, ei tää niin syrjässä ole  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.01.2026 kello on 13:50
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #49034 : 1.06.2018 kello on 23:56 »
Kirottu tuo jääkaappi jälleen kerran  >:D
Ihan mitään ilmoittamatta kasteli maton ekan kerran tänä vuonna ja oli ihan lämmin. Joka vuosi näköjään pitää jotain tehdä tuolle värkille. Viime elokuussa vaihdettiin uusi poltin yms. Tähän asti pelannut ok kunnes taas yllättäen jälleen petti luottamuksen. Kaasulla käytetty ehkä reilu 60vrk huollon jälkeen.