rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9961729 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #48165 : 6.04.2018 kello on 12:56 »
Keskisarja on taitava popularisoimaan (ja polemisoimaan). Areenasta löytyvät Keskisarjan historiadokumentit ovat mainioita juuri tuosta syystä.

Ihan oikeat asiantuntijat saattavat toki olla erilaistakin mieltä Keskisarjan jutuista. Mutta tuo aihehan on enemmän politiikka kuin historiaa. Ja Keskisarja lienee lähes ainoa alan ihmisistä, joka osaa käyttää julkisuutta hyväkseen. Hommia riittänee ihan mukavasti, aivan toisella tavalla kuin "kuivemmilla" tutkijoilla.  :)

Olin muutama viikko sitten kuuntelemassa Keskisarjaa ja on kyllä värikäs luennoitsija. Epäilemättä faktaa puhuu, mutta asioita voi nostaa esiin useammassa valossa ja painottaa eritavoin.

Ilmeisesti tosiaan hommia piisaa, koska tilaisuuden järjestäjien mukaan erittäin vaikea tavoitettava. Ei vastaa puhelimeen ja luennolla kertoi vihaavansa sähköposteja.
Kuuntelemaan menen aina kun vaan hollille osuu.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #48166 : 6.04.2018 kello on 18:26 »
Varattu lennot maanantaille Malagaan. Ohjelmassa viikon verran aurinkorannikolla ja sitten valuen takaisin pohjolan suuntaan karavaanielämää harrastaen. Luultavasti joskus toukokuun puolessa välissä perillä.

Olen kytännyt lentoja tuossa jonkin aikaa ja nyt iltapäivällä löytyi: Norwegianin suora 94eur/hlö. Tuossa on mukana yksi ruumalaukku.
Aika nihkeästi on edullisia lentoja ollut nyt tarjolla varmaan johtuen näistä säistä täällä.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.11.2025 kello on 19:30
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
« Vastaus #48167 : 6.04.2018 kello on 18:30 »
Otettu asuntoauto liikenteeseen. Tosin vasta huomenna alan sitä konehallista ulos pujottelemaan maataistelukaluston välistä. Nyt sataa räntää niin paljon kuin taivaasta mahtuu. Siis paikkakuntana "Fyrrykyröön" Tervajoki eli virallisesti kuntaliitoksen takia Vaasa.

Sunnuntaiaamusta alkaa se ns. hyötykäyttö eli klo 8 ollaan Vaasassa Elisastadionin parkkipaikalla kun nuormmaisella alkaa jalkapalloturnaukse n ensimmäinen ottelu. Pelejä on pitkin päivää ja ulkokentällä pelatessa tulee varmasti kylmä joten lämmin majapaikka pelien välillä on todella pätevä olemassa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • viva la France
« Vastaus #48168 : 6.04.2018 kello on 18:31 »
Varattu lennot maanantaille Malagaan. Ohjelmassa viikon verran aurinkorannikolla ja sitten valuen takaisin pohjolan suuntaan karavaanielämää harrastaen. Luultavasti joskus toukokuun puolessa välissä perillä.

Olen kytännyt lentoja tuossa jonkin aikaa ja nyt iltapäivällä löytyi: Norwegianin suora 94eur/hlö. Tuossa on mukana yksi ruumalaukku.
Aika nihkeästi on edullisia lentoja ollut nyt tarjolla varmaan johtuen näistä säistä täällä.
Näkyy alkavan lämmetä muuallakin kuin aivan eteläisimmässä espanjassa, sillee kevyesti kateellinen ;)

Minä olen etsinyt aurinkolapselle ja saattajalle lentoja kesäkuun viimmeiselle viikolle tänne päin.
Taitaa hupsahtaa noin 700 € lennoille hintaa, kun ei oikein käy välilaskut missä odotellaan jossain kentällä yli 6 tuntia.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #48169 : 6.04.2018 kello on 18:43 »
Luvattu tehdä taksi hommia enemmän ja järkkäri hommia, ja kohtahan on kesä ja pääsee festareita kiertämään, ja muutto tässä kuussa sitten uuteen vaunuun jota on tarkotus käyttää vaan 365 päivää vuodessa. Sitähän varten ne kulkimet on tehty eikä säilytystä varten ;) ;D ;D

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:24
« Vastaus #48170 : 6.04.2018 kello on 18:53 »
Luvattu tehdä taksi hommia enemmän ja järkkäri hommia, ja kohtahan on kesä ja pääsee festareita kiertämään, ja muutto tässä kuussa sitten uuteen vaunuun jota on tarkotus käyttää vaan 365 päivää vuodessa. Sitähän varten ne kulkimet on tehty eikä säilytystä varten ;) ;D ;D

Meinaatteko sitten muuttaa vaunuun pysyvästi? Tälläisen kuvan olen saanut.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:47
  • Pahkakoski
« Vastaus #48171 : 6.04.2018 kello on 18:56 »
Oleskeltu muutama päivä kausipaikalla. Tänään kävimme Kemissä hakemassa ruuveja ym. Sain Hobbysta ilmasolat siihen kuntoon jotta lämpöpattereiden lämpö pääsee asuintilaan.  Nyt niistä voisi käydä Saksalainen vaunuinsinöörikin ottamassa oppia siitä miten lämpö johdetaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #48172 : 6.04.2018 kello on 19:04 »
Meinaatteko sitten muuttaa vaunuun pysyvästi? Tälläisen kuvan olen saanut.
Itse vaan, emäntä tulee sitten kun joutaa töiltään, kun ei viitti hommata toista henkilö autoa. Täälä Haapaniemessä on toi bussi pysäkki niin lähellä ja on lisäksi kaksi kissa joita ei voi vaunuun ottaa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2026 kello on 17:49
« Vastaus #48173 : 6.04.2018 kello on 19:38 »
Itse vaan, emäntä tulee sitten kun joutaa töiltään, kun ei viitti hommata toista henkilö autoa. Täälä Haapaniemessä on toi bussi pysäkki niin lähellä ja on lisäksi kaksi kissa joita ei voi vaunuun ottaa.

Myitkö sä asuntos pois ja muutat vallan vaunuun?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:25
« Vastaus #48174 : 6.04.2018 kello on 20:05 »

Parempi oliskin ollut ostaa asunto, kun ei sitä koppia ehdi töiden lisäksi kuitenkaan vetää.   ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
« Vastaus #48175 : 6.04.2018 kello on 20:07 »
Keskisarja on taitava popularisoimaan (ja polemisoimaan). Areenasta löytyvät Keskisarjan historiadokumentit ovat mainioita juuri tuosta syystä.

Ihan oikeat asiantuntijat saattavat toki olla erilaistakin mieltä Keskisarjan jutuista. Mutta tuo aihehan on enemmän politiikka kuin historiaa. Ja Keskisarja lienee lähes ainoa alan ihmisistä, joka osaa käyttää julkisuutta hyväkseen. Hommia riittänee ihan mukavasti, aivan toisella tavalla kuin "kuivemmilla" tutkijoilla.  :)
Mielenkiintoisia kuitenkin hänen ohjelmansa ovat olleet. Olisiko jonkinlainen historian tulkitsija, ehkä vähän kärkevä sellainen - avaa kuitenki asiaa kantiltaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
« Vastaus #48176 : 6.04.2018 kello on 20:08 »
Vuokra-asuntoa ei liiemmin myydä - rehtimies ainakaan  ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:21
  • Kulkija
« Vastaus #48177 : 6.04.2018 kello on 22:00 »
Mielenkiintoisia kuitenkin hänen ohjelmansa ovat olleet. Olisiko jonkinlainen historian tulkitsija, ehkä vähän kärkevä sellainen - avaa kuitenki asiaa kantiltaan.

Kovasti odottelin, tekisivätkö lisää niitä. Ei ole kuulunut. Tarkoitus olisi käydä Hailuodossa tutkimassa Isonvihan aikaiset piilopaikat.

Pitää kysyä kaverilta, joka on alan oikea ammattilainen, minä vain harrastelen.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #48178 : 6.04.2018 kello on 22:08 »

Katselin matkavarauksia nyt Norwegianilta. Ostin ticket.fi:n kautta 1x20kg  matkalaukun toiselle lipulle. Nyt Norwegianin vahvistuksissa näkyy että molemmille lipuille sallittu 2x20kg matkalaukut. Lippuluokka on lowfare niin käsittääkseni ei pitäisi kuulua laukkuja

Ostin ticket.fi:n kautta kun oli satoja euroja halvempi kuin suoraan Norwegianin sivuilta.

En nyt sitten tiedä olenko tyytyväinen vai petkutettu:
- Olisin luultavasti saanut samat sallitut matkatavarat koneeseen vaikka en olisi maksanut 25eur tuosta yhdestä laukusta ticket.fi:lle
Toisaalta:
- Kuvittelin saavani vaan 1x20kg matkatavarat ruumaan, mutta voidaanki ottaa 4x20kg jos halutaan.

Jotenkin mennyt tämä koko matkatavarahomma/muut lisäpalvelut todella hankalaksi. Ja nämä nettimatkatoimistot välissä vielä hämmentävät soppaa kun tyrkyttävät samoja lisäpalveluja rahaan mitkä saattavat jo kuulua lipulle (kuten etukäteis matkaselvitys nyt kuuluu tietenkin automaattisesti mutta nettimatkatoimistot yrittävät saada siitäkin lisämaksua)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:21
  • Kulkija
« Vastaus #48179 : 6.04.2018 kello on 22:27 »
Ei muuta kuin vedä niiden paperien mukaan, mitä sulla on.   Thumb Thumb

Muutaman reissun kun olen tehnyt, niin koskaan ei ole vastaavaa sattunut - ja jos oikein olen nettimaailmassa ymmärtänyt, niin tuskin olet vähempää reissaillut.  Thumb

Itse en käytä nettimatkatoimistoj a, ellei ole ihan pakko. Hyvin harvoin olen varaillut lentoja viime tippaan, josta syystä lentoyhtiöltä on aina saanut halvimmat tai ainakin lähes.