Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9934068 kertaa)
« Vastaus #47011 : 31.12.2017 kello on 14:25 »
Suuria tukia ovat mm.verovähennykset asuntoihin.
Mennyt aikamuoto. Olivat. Korkojen laskettua en taida saada enää minkäänlaisia vähennyksiä, vaikka lainaa onkin vielä jäljellä. Samoin niitä ennen annettuja vähennyksiä on huomattavasti heikennetty (millä on merkitystä vasta korkojen noustessa) niistä ajoista, kun suuret ikäluokat lainaa lyhensi. Tasa-arvoiset lapsilisät sentään ovat jäljellä. Niille kun vielä tulorajat laitettaisiin, niin olisipa työssäkäyvät nuoret lapsiperheet tiukoilla.
« Vastaus #47012 : 31.12.2017 kello on 14:32 »
Suuria tukia ovat mm.verovähennykset asuntoihin.
Mitä tukia tarkoittanet? Huomisesta alkaen oman asunnon lainan korkovähennysosuus on 35%. Ei paljoa naurata perheellistä, joka on ostanut kämpän pk-seudulta.
« Vastaus #47013 : 31.12.2017 kello on 14:46 »
« Vastaus #47014 : 31.12.2017 kello on 14:55 »
Maa- ja metsätalousminister iö: 2 595 (2 584)
Työ- ja elinkeinoministeriö: 2 842 (3 050)
http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp?year=2018&lang=fi&maindoc=/2018/tae/valtiovarainministerionKanta/valtiovarainministerionKanta.xml&opennode=0:1:241:1121:1189:
Tämä kaveri joka teki aloitteen tästä aktivoinnin poistosta on esimerkki tyypistä joka loisii.
Kaveri osaa ranskaa, oman puheensa mukaan. Osaa soittaa useampaa instrumenttia, oman puheensa mukaan. Toiminut vienti tehtävissä, oman puheensa mukaan. Ollut logistiikka hommissa, oman puheensa mukaan. Ja ei ole saanut töitä, vai eikö ole halunnut ? Tuolla historialla, jos on totta, niin töitä löytyy. Ja kaverin ainut tuki ei varmaankaan ole työmarkkinatuki, saattaa olla että muut tuet on paljon enemmän.
On se hienoa että Hollannista/Belgiasta/Ranskasta kerrotaan miten maassamme työllistytään. 
« Vastaus #47015 : 31.12.2017 kello on 15:16 »
Mä tulin kateelliseksi, lapsuuden kaveri tuli eilen illalla käymään, hetken kerkes meillä olla kunnes häntä alettiin pyytämään duuniin. 200€ tunti ja 10h työpäivä tänään. No kaveri tietenkin lähti tänään duuniin tekemään isoa tiliä, kyllä lääkärit tienaa. me rouvan kanssa saunottiin jo puoleltapäivin nyt tuli vieraita ja laitoin heille saunan lämpiämään. Taitaa mennä viihteelle tämä ilta. Niin ja nyt voin sanoa että mulla on duunia enää 3kk ja risat.
« Vastaus #47016 : 31.12.2017 kello on 15:42 »
Laitoin hieman petroolia palamaan. Näillä eväillä valaistaan pihamaata loppuvuosi.  Hyvää uutta vuotta 2018!
« Vastaus #47017 : 31.12.2017 kello on 15:55 »
Palju täytetty ja laitettu tulet pesään 
« Vastaus #47018 : 31.12.2017 kello on 16:07 »
Mä tulin kateelliseksi, lapsuuden kaveri tuli eilen illalla käymään, hetken kerkes meillä olla kunnes häntä alettiin pyytämään duuniin. 200€ tunti ja 10h työpäivä tänään. No kaveri tietenkin lähti tänään duuniin tekemään isoa tiliä, kyllä lääkärit tienaa. me rouvan kanssa saunottiin jo puoleltapäivin nyt tuli vieraita ja laitoin heille saunan lämpiämään. Taitaa mennä viihteelle tämä ilta. Niin ja nyt voin sanoa että mulla on duunia enää 3kk ja risat.
Ei kannata kadehtia, tuohan on (melko varmasti) yksittäinen keikka päivystyksessä. Kannattaa miettiä, mitä siellä päivystyksessä uudenvuodenaattona saa eteensä. Sun ikäinen lääkäri omaa sellaisen kokemuksen, että ihan on käypänen hinta ajankohta huomioiden.
« Vastaus #47019 : 31.12.2017 kello on 16:40 »
Aika hyvä lentokenttä varsinkin sateessa ja kunnon tuulessa 
Ootko poikennu Hong Kongissa?
« Vastaus #47020 : 31.12.2017 kello on 16:41 »
Tämä kaveri joka teki aloitteen tästä aktivoinnin poistosta on esimerkki tyypistä joka loisii.
Väliäkö sillä, asia on kuitenkin OK.
« Vastaus #47021 : 31.12.2017 kello on 16:50 »
Tuollaisen tilin nappaa ehkä myös Tikkakosken Diplomaatti uudenvuoden yönä
« Vastaus #47022 : 31.12.2017 kello on 17:07 »
Tuollaisen tilin nappaa ehkä myös Tikkakosken Diplomaatti uudenvuoden yönä
Ja tyrkyt päälle! 
« Vastaus #47023 : 31.12.2017 kello on 17:09 »
Ja tyrkyt päälle! 
Eikö tuo raha nyt oo jo niin vanha keksintö että sitä luulis jo kaikilla olevan? 
« Vastaus #47024 : 31.12.2017 kello on 18:48 »
...lapsuuden kaveri tuli eilen illalla käymään, hetken kerkes meillä olla kunnes häntä alettiin pyytämään duuniin. 200€ tunti ja 10h työpäivä tänään. No kaveri tietenkin lähti tänään duuniin tekemään isoa tiliä, kyllä lääkärit tienaa.
Hattua nostan. Itsestäni ei niihin hommiin olisi ollut. Suurimmassa osassa mitä tahansa muita töitä pääsee helpommalla ja vähemmällä vastuulla. Ansaittu palkka, eikä siinä mitään ongelmaa ole. Siinä on, että osa ihmisistä tekee töitä noilla kriteereillä arvioituna alipalkattuina. Tällainen vajaa viisikymppinen on ainakin elänyt sellaisen koulutuskaaren, että periaatteessa kaikille on ollut lähes kaikki mahdollista, jos lahjakkuutta ja halua tehdä töitä on riittänyt. Itse muistan oikein hyvin, miten osa kavereista löi perseen penkkiin siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt hankkia opiskelupaikka. Nyt on tainnut hiukan "laiva" kääntyä, kun monelle alalle opiskelemaan päästäkseen on kallis valmennuskurssi hillittömän työnteon lisäksi lähes pakollinen. ...kaveri saanee tuosta käteen noin 40%, jos sitäkään. 
|