Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9937217 kertaa)
« Vastaus #46876 : 23.12.2017 kello on 20:47 »
Joku keskisuomalainen tai susirajan takaa tullut oli eksinyt kehä I tänään. Tuli reipasta vauhtia vastakarvaan ja alkoi vielä vilkuttamaan pitkiä kun oli samalla kaistalla minun kanssa. Huomasi ilmeisesti itse mokansa ja löysi paikan josta oikaisi omalle kaistalle
« Vastaus #46877 : 23.12.2017 kello on 20:49 »
^ 
Siitä ei ole kauaa kun Risto valitti, ettei eläkeanomukset mene läpi ja erikoissairaanhoido n paperit ei kelvanneet.
Ilmeisesti viranomaisilla ja vakuutusyhtiöillä on viimeisimmät lausunnot ja niissä todetaan mies eläkekuntoiseksi. Tuo voi aiheuttaa omat ongelmansa jos jotain sattuu tai seuraava sydänoire sattuu työaikana, kummassa vaan ammatissa. Vähintään suosittelen sydänlääkäriltä uutta tutkimusta, ihan varmuuden vuoksi.
Mukaavaahan se on jos perheen talous kasvaa ja pystyy kaikenlaisia hankintoja tekemään, toivottavasti nuo myös kestävät talouden heikkenemisen jos sellainen tulee eteen. Ja onko nuo vaivan ja riskien arvoiset? Sen tietää vaan itse.
Joka tapauksessa, Risto on aikamoisen muutoksen saanut aikaan, toivottavasti pysyy.
Ainakin maksettujen verojen määrä lisääntyy. Suomessa tavataan ahkeruudesta rankaista kovimman kautta.
« Vastaus #46878 : 23.12.2017 kello on 20:53 »
Työ on vähän niinkuin huume...
Itse tykkään työnteosta, vaikka ei sitä kaikissa piireissä uskalla edes mainita. Vastapainoksi arvostan myös vapaa-aikaa niin paljon, että en sitä halvalla myisi pois. Elikä työtä pitää mielestäni tehdä kohtuudella, vaikka sitä rajattomasti olisikin. Silloin vapaa-aikakin tuntuu vapaalta.
« Vastaus #46879 : 23.12.2017 kello on 20:58 »
Joku keskisuomalainen tai susirajan takaa tullut oli eksinyt kehä I tänään. Tuli reipasta vauhtia vastakarvaan ja alkoi vielä vilkuttamaan pitkiä kun oli samalla kaistalla minun kanssa. Huomasi ilmeisesti itse mokansa ja löysi paikan josta oikaisi omalle kaistalle
Mutta aika vähän niitä onneksi nyt kun on joulunaika, yksi yritti oikaista risteyksen 45 astetta, eli yritti tulla keulaani minun kaistalla, kääntyi vielä vastaantulevan auton edestä. Onneksi sain väistettyä. Tuli Ruiskumestarin talossa käytyä  Muistakaa tuo mitta.  Ja hautausmaallakin kävimme, ne on pimeällä paljon tunnelmallisempia.
« Vastaus #46880 : 23.12.2017 kello on 21:10 »
Mutta aika vähän niitä onneksi nyt kun on joulunaika, yksi yritti oikaista risteyksen 45 astetta, eli yritti tulla keulaani minun kaistalla, kääntyi vielä vastaantulevan auton edestä. Onneksi sain väistettyä.
Tuohan on arkea risteysajossa. Jos itse on ryhmittäytynyt keskiviivan viereen kun aikoo kääntyä vasemmalle niin saa osakseen vähintään vihaisia katseita. Ilmeisesti jyrkän kulman ajaminen on vaikeaa
« Vastaus #46881 : 23.12.2017 kello on 21:27 »
Joka tapauksessa, Risto on aikamoisen muutoksen saanut aikaan, toivottavasti pysyy.
Totta. Minä olen Riston työhommista hiukan eri mieltä. Ne on loppujen lopuksi ihan kohtuullisia töitä terveyden kannalta, jos kaikki menee hyvin. Eiköhän noista selviä, kun sen verran huolta pitää, että nukkumaan kerkiää ja välillä pitää kunnon viikkolevot. Ja kun tulee ihmisten kanssa juttuun ja tykkää autolla ajamisesta, niin ei siinä samalla tavalla stressaa kuin "leipäpapit" omissa hommissaan. Hyvä vaan, ettei nyt työkykyiseksi osoittautunut ukko päässytkään eläkkeelle. 
« Vastaus #46882 : 23.12.2017 kello on 21:30 »
Hyvä, että TD on ottanut opiksi. Kunhan vielä uskoisi "vanhoja ja viisaita" tuosta ylenmääräisestä työn teosta vaikka sydän onkin tahdistettu. Työn teko on nyt hauskaa, kun tuli monta vuotta huilittua ja kerättyä voimia. Varsinkin kun on töitä, joista pitää. Kuten höpimisestä ihmisten kanssa ja toisaalta myös entisistä töistä muistuttavasta ratin pyörittämisestä.
« Vastaus #46883 : 23.12.2017 kello on 21:31 »
Hyvä vaan, ettei nyt työkykyiseksi osoittautunut ukko päässytkään eläkkeelle. 
Ikävien yllätysten varalta pitäisi vaan saada terveen paperit jos niitä ei ole.
« Vastaus #46884 : 23.12.2017 kello on 21:36 »
Ja tänään täytin aukkopäivän.
Hyvähän siellä, missä voi. Ei vaan.... 
« Vastaus #46885 : 23.12.2017 kello on 21:38 »
Halstrasin ensimmäisen kerran siikafileen saunan uunissa. Olipa hyvää vaikka olikin hieman liian suolaista. Vai olisikohan sen ansiota? Ei jää viimeiseksi kerraksi muuta kuin, että ei kiukaan pesässä vaan takassa tai leivinuunissa. Työ ergonomian saa paremmmaksi noissa, varsinkin takassa.
« Vastaus #46886 : 23.12.2017 kello on 21:40 »
Iltasella kierrettiin hautuumaat ja laitettiin kynttilöitä palamaa
Käytiin illan hämärissä hautuumailla ja laitettiin kynttilät läheisten haudoille. Räntää tuli taivaalta, aika märkiä oltiin kun kotia päästiin. Enää yksi yö niin pukki tulee...
« Vastaus #46887 : 23.12.2017 kello on 21:41 »
Minä olen Riston työhommista hiukan eri mieltä. Ne on loppujen lopuksi ihan kohtuullisia töitä terveyden kannalta, jos kaikki menee hyvin.
Sinä vielä luulet, jotta riittää, kun ehtii jonkun tunnin nukkua vuorokaudessa.... 
« Vastaus #46888 : 23.12.2017 kello on 22:43 »
Sinä vielä luulet, jotta riittää, kun ehtii jonkun tunnin nukkua vuorokaudessa.... 
Onko ne niin lyhyitä diplomaattiset tauot... no jos nyt 10 tuntiakin väliin jää, niin ehtii siinä iltapalalle, suihkuun, nukkumaan, heräämään ja takas töihin.  No mulla menee silleen, että kun asian haarat niin vaatii, niin silloin mennään. Vaikka viikkoja putkeen. Välillä voi ottaa rennommin ja kerkiää nukkumaankin. 
« Vastaus #46889 : 23.12.2017 kello on 23:11 »
No mulla menee silleen, että kun asian haarat niin vaatii, niin silloin mennään. Vaikka viikkoja putkeen. Välillä voi ottaa rennommin ja kerkiää nukkumaankin. 
Lääketieteellinen tausta ja rankan ajan elämäntapa on taatusti jättänyt muutakin jälkeensä kuin tahdistimen. Ei teitä voi verrata toisiinne, ainakaan sen tiedon mukaan minkä täältä on lukenut. Toki ymmärrän Ristoakin, mukavahan se on työtä tehdä jos siitä tykkää. Mutta ehkä kannattaisi hiukan hitaammin kiihdyttää, uusi konerikko ei hyvää tee.
|