rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9966929 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #37395 : 25.09.2016 kello on 15:19 »
Etelässä on erittäin päteviä ruoka-alan ihmisiä mitenkään väheksymättä täällä aklalla olevia. Jopa niin että niitä riittää tänne saakka. Ne osaavat kieltä ja osaavat laittaa paikallisia eväitä. Hankalaa  :(
Aika näyttää miten käy. Norjassa ois töitä,mutta kylmyys ja kallis maa asua.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2016 kello on 15:30 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #37396 : 25.09.2016 kello on 16:12 »
Jos nyt katsotaan että minä kulutan kaikkeen elämiseeni noin 1500-2000€ kuukaudessa täällä kotomaassa.
Valtio on ottanu verot jo tuosta päältä joka ei ole paljoa .
Vaikka muuttaisin poiskin niin minä maksan tuloveroni aina Suomeen .
Jos kulutankin tuon saman summan ulkomailla niin jääkö yhteiskunta minun lähtöni vuoksi noin liikevaihtoveron verran köyhemmäksi sitten?
Iso poijat bisneksissään kuppaavat ulukomaille miljoonia euroja jatkuvasti niin minunko se pitäisi huonosta omastatunnosta kärsiä?!

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.05.2024 kello on 21:12
« Vastaus #37397 : 25.09.2016 kello on 16:54 »
Aika näyttää miten käy. Norjassa ois töitä,mutta kylmyys ja kallis maa asua.
Joo mutta on ihan eri palkatkin kuin Suomessa ,eli jotenkin kompensoi ton kalliin maan

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #37398 : 25.09.2016 kello on 16:57 »
    Aika paljon on tullu tänään kiroiltua, noiduttua ja haukuttua.

Joku arkkitehdin retale oli suunnitellu valotolpan paikan
    ihan väärin.

Kuvaa ei oo, koska kuvaaja nukkuu.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 04:48
    • Hämeenperä
    « Vastaus #37399 : 25.09.2016 kello on 17:53 »
    Joo mutta on ihan eri palkatkin kuin Suomessa ,eli jotenkin kompensoi ton kalliin maan

Kesättömässä Gamvikissa tapasin kesällä suomalaisen opettajan, joka oli mennyt perusreittiä, kalatehtaalle, naimisiin, jatko-opiskelemaan Norjassa. Siellä on aikain saatossa niinpal suomalaisia, että koulussa on suomenkielistä opetusta. Heidän lukuvuosi alkoi sillä, että leireilivät kolme vuorokautta teltoissa Jäämeren rannalla, retkeilykansaa siinä kasvaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 16:19
    « Vastaus #37400 : 25.09.2016 kello on 18:55 »
    Morjestin Rölliä kun tuli Hyrylässä vastaan. Ei tainnu huomata.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Hämeenperä
    « Vastaus #37401 : 25.09.2016 kello on 20:00 »
    Jos nyt katsotaan että minä kulutan kaikkeen elämiseeni noin 1500-2000€ kuukaudessa täällä kotomaassa.
    Valtio on ottanu verot jo tuosta päältä joka ei ole paljoa .
    Vaikka muuttaisin poiskin niin minä maksan tuloveroni aina Suomeen .
    Jos kulutankin tuon saman summan ulkomailla niin jääkö yhteiskunta minun lähtöni vuoksi noin liikevaihtoveron verran köyhemmäksi sitten?
    Iso poijat bisneksissään kuppaavat ulukomaille miljoonia euroja jatkuvasti niin minunko se pitäisi huonosta omastatunnosta kärsiä?!

Eläke on aivan toinen asia, siitä edes osa on säästetty itse työeläkemaksuissa.
    Mutta sitä on vähän vaikeampi perustella veronmaksajille, että suomalaista työttömyysturvaa pitäisi maksaa aurinkorannikolle.
    Siksi TD n tapaiset ratkaisut vaatii selkärankaa, kun ei Suomen systeemi miellytä, siitä voi sanoutua irti ja laittaa ihan itse oman elämänsä kuosiin, ilman holhousta ja tukiaisten anelua.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:52
    • Kotkan poikii ilman siipii
    « Vastaus #37402 : 25.09.2016 kello on 20:09 »
    No niin, nyt on sitten kuljin otettu pois liikennekäytöstä. Siivosin ja tyhjentelin kaapit ruokatavaroista  laskin vedet pihalle ja hiukka puhaltelin paineilmalla hanoista loputkin vedet veks. Reilu 7000 km tuli ajeltua ja yöpymisiä oli 31. Ei kun kevättä odottelemaan.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:51
    « Vastaus #37403 : 25.09.2016 kello on 20:59 »
    Eläke on aivan toinen asia, siitä edes osa on säästetty itse työeläkemaksuissa.
    Mutta sitä on vähän vaikeampi perustella veronmaksajille, että suomalaista työttömyysturvaa pitäisi maksaa aurinkorannikolle.
    Siksi TD n tapaiset ratkaisut vaatii selkärankaa, kun ei Suomen systeemi miellytä, siitä voi sanoutua irti ja laittaa ihan itse oman elämänsä kuosiin, ilman holhousta ja tukiaisten anelua.
    koska on alettu maksaa suomesta työttömyys korvausta ulkomaille?

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Hämeenperä
    « Vastaus #37404 : 25.09.2016 kello on 21:52 »
    koska on alettu maksaa suomesta työttömyys korvausta ulkomaille?

Tähän koska, osaa joku muu vastata paremmin, mutta jos haluaa pysyä töistä erossa, niin Kreikan saaristo on hyvä kohde olla työttömänä, siellä työllistyy vielä harvemmin kuin Suomessa.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:51
    « Vastaus #37405 : 25.09.2016 kello on 22:14 »
    Tähän koska, osaa joku muu vastata paremmin, mutta jos haluaa pysyä töistä erossa, niin Kreikan saaristo on hyvä kohde olla työttömänä, siellä työllistyy vielä harvemmin kuin Suomessa.
    täytyy sanoa että sinulla on mielenkiintoinen näkö kanta tietyistä asioista. muuten kyllä tulee asia tekstiä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:54
    « Vastaus #37406 : 26.09.2016 kello on 10:29 »

Varmaan...   Suomesta voi kyllä lähteä ulkomaille työnhakuun, siitä pitää vaan sopia byrokraattien kanssa etukäteen. Sitten siellä saaristossa voi olla tietyn aikaa.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:25
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #37407 : 26.09.2016 kello on 11:24 »
    täytyy sanoa että sinulla on mielenkiintoinen näkö kanta tietyistä asioista. muuten kyllä tulee asia tekstiä.
    Mutta tuohan on ihan raaka tosiasia, työtävältteleviä on ammatikseen ainakin täällä tosi paljon. Vielä kehuvat asialla ja valittavat fattarahojen pienuutta.

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #37408 : 26.09.2016 kello on 13:57 »
    Minä olen toistaiseksi sairaslomalla!Sydänlääkäri kirjoitti sillon,kun sain sydänkohtauksen.Enk ä pakoile töitä!

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #37409 : 26.09.2016 kello on 14:00 »
    Minä olen toistaiseksi sairaslomalla!Sydänlääkäri kirjoitti sillon,kun sain sydänkohtauksen.Enk ä pakoile töitä!
    Minä myös kohta vuoden ollut sairaslomalla, haimakasvain yllätti.