rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9948242 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #33090 : 5.04.2016 kello on 14:14 »
Sammutin tyhjennetty Hymerin putkeen vai oliko jotain muuta ainetta.

Olit oikeassa. Kuuden kilon pulverisammutin löytyi eilen. Vissiin koko pullo sumutettu sinne auton pakariin.Se selittäs ettäs itä tuli yli minuutin ajan ja välillä vieläkin pöllähtelee. Sammutin menee Poliisille tutkittavaksi ja sammuttimen asemapaikka on tiedossa, eli talo mistä lähtöisin. Myös tekijän/tekijöiden kulkureitti alkaa hahmottua. Auto menee vielä vakuutusyhtiön tarkastukseen.
Piti hakea tyttö kotiin koulusta kesken päivän. Oli huonovointinen ja edelleen yskii sitä valkeaa pulveria liman mukana.  :(  Kuten lääkäri sanoikin.

Kävin yhdellä hevostallilla päivällä, että sain välillä muuta ajateltavaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:38
« Vastaus #33091 : 5.04.2016 kello on 14:30 »
Vaikka ei vakuutusyhtiöstä mitään korvauksia hakisi/tulisi, niin pakoputkelle se tietää käyttöiän lyhenemistä siltä osin minne asti on saatu painettua.

Putkessa kun ollut nokea, ja auton käynistyksen jälkeen kosteus pakokaasussa saa sammutinjauheen sulfaatit tekemään jatkotyötä.. sellaista sementtiä joka ei lähde irti ja tehokas hapettuminen/ruostuminen alkaa.. autokin kannattaa laittaa hyvään pesuun alustaa myöten.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:12
  • Oululainen terwaporwari
« Vastaus #33092 : 5.04.2016 kello on 14:41 »
Olit oikeassa. Kuuden kilon pulverisammutin löytyi eilen. Vissiin koko pullo sumutettu sinne auton pakariin.Se selittäs ettäs itä tuli yli minuutin ajan ja välillä vieläkin pöllähtelee. Sammutin menee Poliisille tutkittavaksi ja sammuttimen asemapaikka on tiedossa, eli talo mistä lähtöisin. Myös tekijän/tekijöiden kulkureitti alkaa hahmottua. Auto menee vielä vakuutusyhtiön tarkastukseen.
Piti hakea tyttö kotiin koulusta kesken päivän. Oli huonovointinen ja edelleen yskii sitä valkeaa pulveria liman mukana.  :(  Kuten lääkäri sanoikin.

Kävin yhdellä hevostallilla päivällä, että sain välillä muuta ajateltavaa.
Siinä on taas joku isin ja äitin "kullanmuru"saanut oikeen loistoidean >:(

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:42
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #33093 : 5.04.2016 kello on 16:21 »
Kävin hankintamatkalla kun tarvitsen L-alumiiniprofiilia. Ensin menin Puuiloon ,  kun ajattelin sen olevan ko. materiaalissa edullinen. Siellä ei ollut kuin yksi tanko ja tarvitsen 4 tai 5. Muun asian takia matka kävi Bilteman ohi. Siis sieltä katsomaan. Siellä oli tavaraa riittävästi. Mutta järkytys oli suuri kun näin hinnan. Se oli VAIN n. kolmasosa Puuilon hinnasta. Olipa tuuri, että sitä ei ollut riittävästi siellä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 16:19
« Vastaus #33094 : 5.04.2016 kello on 16:22 »
Vaikka ei vakuutusyhtiöstä mitään korvauksia hakisi/tulisi, niin pakoputkelle se tietää käyttöiän lyhenemistä siltä osin minne asti on saatu painettua.
Pakoputkesta viis, kuhan tyttö olis kunnossa.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #33095 : 5.04.2016 kello on 16:38 »
Juuri näin Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #33096 : 5.04.2016 kello on 19:37 »

Varmaan pikkuhiljaa kunhan tuo moska tulee sieltä hengitysteistä pois. Päivällä oli kuulemma nopeasti voimat loppunu, kesken koulupäivän yllättäen. Eikä avaava lääkekään ollut auttanut asiaan. Sitten päänsärky tullut perässä ilmeisesti hapenvajauksesta. Eikä tuo allergia muutenkaan helpota asiaa.Hain kotiin lepäilemään ja leffaa katsomaan. Nyt voi jo vähän paremmin kuin noudettaessa.

Jotain ajatusta siitä pilvestä saa tuon hölmöläisen toilailuista....

https://www.youtube.com/watch?v=AVZf6k-ct0M

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #33097 : 5.04.2016 kello on 20:33 »
    En minä mitään tässä tee mutta Oulun miehet laittavat lisäeristystä ullakolle.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:11.01.2026 kello on 12:36
    « Vastaus #33098 : 5.04.2016 kello on 20:49 »
    En minä mitään tässä tee mutta Oulun miehet laittavat lisäeristystä ullakolle.

Miksi et itse tehnyt. Puhallusvillakoneit a saa ainakin pääkaupunkiseudulla lainata jos ostaa villat. Helppoa joskin hiukan pölyistä puuhaa

• Vieras
    « Vastaus #33099 : 5.04.2016 kello on 20:50 »
    Miksi et itse tehnyt. Puhallusvillakoneit a saa ainakin pääkaupunkiseudulla lainata jos ostaa villat.

Antaa ammattilaisten tehdä ja itse tehtynä ei saisi verovähennystä.  ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 07:02
    • Kulkija
    « Vastaus #33100 : 5.04.2016 kello on 20:52 »
    Työstä sen saa, ei villasta.  :o

------------------------------------

Autoa siivottu ja varustettu. Sieltä on Rumatikki-peltiohjaamo kelit tulossa. Thumb

• Vieras
    « Vastaus #33101 : 5.04.2016 kello on 20:57 »
    Työstä sen saa....

Yleensä Alan ymmärrät oikein lukemasi mutta mitäs minä aiemmin sanoin.  ^-^

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:14.01.2026 kello on 07:02
    • Kulkija
    « Vastaus #33102 : 5.04.2016 kello on 21:06 »
    Oikein hyvin ymmärsin. Verovähennys on vain työn osuudesta, itte maksat lopun työn osuuden ja tavarat silti. Lisäksi on vuotuinen omavastuu. Eli et voita mitään teettämällä itse tekemisen sijaan, mutta verovähennys pienentää hintaa (ellei ole jo leivottu urakkahintaan sisään).

Mutta mikäpä hänessä, raha kiertoon vaan. Hyvä, kun suomalaisia työllistetään eikä vain (esimerkiksi) japanilaisia. Ite tykkään tehdä enemmän itse ja käyttää säästyneet rahat hyvin.

• Vieras
    « Vastaus #33103 : 5.04.2016 kello on 21:10 »
    Mutta mikäpä hänessä, raha kiertoon vaan. Hyvä, kun suomalaisia työllistetään eikä vain (esimerkiksi) japanilaisia. Ite tykkään tehdä enemmän itse ja käyttää säästyneet rahat hyvin.

Sen verran pölyistä hommaa tuo on mitä olen ullakolla käynyt jotta on hommia joita en viitsi itse tehdä jos sen pystyy toisella teettämään...

• Vieras
    « Vastaus #33104 : 5.04.2016 kello on 21:18 »

Jos ajatellaan jonkun  hyödyntävän kotitalousvähennyst ä verotuksessa esimerkkinä saneerauskohde joka vaatii jonkun luvan kaupungin-,tai kunnanvirastosta.
    Molemmat aviopuolisot voi vähentää työkustannukset verotuksessa maksimimäärään saakka, eikö vaan?

Aikanaan saneerauskohde on valmis ja kotitalousvähennyks et hyödynnetty maksimimäärin.

Mielestäni tässä vaiheessa verottaja voi astua kuvioihin, korottaen  kiinteistöveroa, vedoten  kiinteistön arvon nousuun todisteena mm, kaupungin-,tai kunnanvirastosta haettu lupa.... En tiedä.

"Fundeerasin" asiaa silloin kun meillä oli remontti ja olisi ollut mahdollisuus hyödyntää myös tässä valtiossa kotitalousvähennyst ä, jota emme kylläkään käyttäneet.
     Jotenkin tuntui aika pyrokraattiselta touhulta alkaa todistelemaan kaikenlaisia asioita, vastoin kuin veroparatiisisaaril la pyörivät bulvaanit.

Mitä mieltä olette :-\ :-\