Haettu matkamökkiin uus leima 
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2034 2035 [2036] 2037 2038 ... 5010 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Matkailuautoon kävin myös vaihdattamassa talvikummit alle. Kolmekymppiä maksoi. homma kävi kuin formuloissa neljä kaveria vaihtamassa, se ero formuloihin että nostivat neljällä hallitunkilla. Ajoivatko ilmavasaralla pyörän pultit niin tiukkaan, että tien päällä on tyhjä yrittää auki tavallisilla vehkeillä. ![]() Ajoivatko ilmavasaralla pyörän pultit niin tiukkaan, että tien päällä on tyhjä yrittää auki tavallisilla vehkeillä.Kompuran perässä pyssyt olivat. En kokeillut tiukkuutta. Eikös pultit pidä kiristää 100km ajon jälkeen. Olen ajanut vasta viitisen kilometriä renkaiden vaihdon jälkeen. Mutta eipä tuolla tienpäällä noilla auton mukana kulkevalla tunkilla ja pyöränpulttiavaimel la muutenkaan renkaan vaihto kovin helposti käy, eikä minulla tällä hetkellä ole edes vararengasta autossa. Karavaanarin tiepalvelua tarvittaessa käytän, liityin palveluun noin vuosi sitten. Vielä ei ole tarvittu.
Kompuran perässä pyssyt olivat. En kokeillut tiukkuutta. Eikös pultit pidä kiristää 100km ajon jälkeen. Olen ajanut vasta viitisen kilometriä renkaiden vaihdon jälkeen. Reilu kymmenen vuotta sitten kun ostin vanhan matkailuauton ja rupesin talvirenkaiden vaihtoon. Tunkki ei toiminut, nesteventtiili jumissa. Rengasavain halkesi eka yrityksellä. Edellinen omistaja ei kuulunut rahvaitten pystypäiseen joukkoon. Kunnostin tunkin ja ostin jykevän hylsyn, siihen jatkon ja varren. Entinen varsi käy jatkovarreksi. Kaikki renkaan vaihdot olen tehnyt itse. Elikkä en pääse kuntosalille tyttöihmisten kireitä peppuja syynäämään. Jos rengas losahtaa jossakin Kainuun korvessa, ja vielä puskassa, voisi tulla äitiä ikävä tiepalvelua vartoessa. Toisikohan se tiepalvelu sopivan renkaan levypyörineen puskaan. ![]() Mieluummin miten vain. ![]()
Ajoivatko ilmavasaralla pyörän pultit niin tiukkaan, että tien päällä on tyhjä yrittää auki tavallisilla vehkeillä. Eipä siihen välttämättä mitään ilmavasaraa tarvita. Silloin kun vielä vaihtelin renkaita, niin ainakin yksi viiu osasi kiristää vasemman eturenkaan itekseen niin tiukkaan, että siihen piti olla voimahylsy ja reilun puolen metrin tanko. Ja tanko niin vahva, että se kesti pomppimisen. Muut pultit olivat kohtuuvoimalla kiinni. Mukava ilta neidin seurassa. Käytiin thairuokaa syömässä ja kahvilla. Vaimo sitten haki meidät kaupungilta ja vietiin neiti kotiin.
Varailin vielä yhden toisten makkaaman talvilomareissulle, tuloillaksi. Muulla paljoa väliä kuin sijainnilla eli nopealla yhteydellä myöhäiseltä lennolta, ja halvalla hinnalla. Seuraaville päiville on jo mukavammat paikat hankittuna, vaan ei ollut kalliita nekään. Ite kun järkkää niin saa mieleisensä.
Tämä vielä preesenssiä - vaihdan 6 talvipyörää ransuun, ihan ite.. kuhan herään
![]() Avaaminen vain 80cm varrella. Koskaan en yritäkkään hakkaa auki pysyllä - pilaa paikat ja lukkopultit. Mä käytän kompurassa vain 6 bar painetta, niin ei mene koneella vahingossa tiukkaan. Käsin momentilla 200Nm kireyteen.. Muistakaapa rasvata (vesivassua) kierteet, kartiot (mutt/pult.) ja keskiö napoineen. Pultin narskuminen kertoo hoidon puutteesta. Mulla ei koskaan ollut ongelmia missään autossa kun on hoidetut - ainoastaan käytettynä tulleissa aluksi.. Herätty aamu kahveen aika
Huomenta vaan kaikille ![]() Paljonko migelin panelit tuotti tänään energiaa? Etkös aikonut aamulla niitä tarkastella? Ei en käynyt kun vasta illalla kun meni noissa autohommeleissa aikaa ja piti olla koneen äärellä huutokauasta kun oli kysymys ja sitten oli jo pimeää. Ja tänään lähen hakemaan auton salosta niin sekoaa kait tääkin päivä sitten siinä,mutta jos pääsen ajoissa sieltä pois,niin ajan Kokkilan lossin kautta mökille ja tutkin tilanteen.... Tämä vielä preesenssiä - vaihdan 6 talvipyörää ransuun, ihan ite.. kuhan herään Tervaa, tervaa. ![]() ^ Tervaa saa ihan spray-pullossa esim. Motonetista.
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 2034 2035 [2036] 2037 2038 ... 5010 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|