Kirjoittaja
Aihe: Mitäs tänään tehty? (Luettu 9933674 kertaa)
« Vastaus #24571 : 26.01.2015 kello on 23:01 »
Minä viitin, etuna ei tartte läheskään yhtä usein käydä tyhjentämässä, ei kasva maha samaan tahtiin kuin koffin litkua lipittäessä. Ja ainahan jo huonokin viini sen vantaa joen moskan voittaa. Ei siihen sen kummempaa tarvitse. 
Heh,-ei oo maha kasvanut vantaanjoen tuotteesta ja on vaan niin pirun hyvän makusta! Punaviinistä saa hyvän jalkakylvyn ja jysärin. Ite suosin itetehtyjä valkkareita. Ostin joulun alla taas viininvalmistus välineet mutten ole saanut aikaiseksi vielä panna käymään. Pullot olen jo hommannut ja pessyt mut ei vaan ole tullut aloitettua harrastust ja varmaan alitajuisesti itteä suojellen,,,,,,,  t migel
« Vastaus #24572 : 26.01.2015 kello on 23:04 »
Ei timpuri vaan kalusteasentaja. 
On siinäkin oma hommansa. Hienoa kun isä pystyy auttamaan tytärtään ja priimaa pukkaa. Onnea vaan uuteen tupaan...... t migel
« Vastaus #24573 : 27.01.2015 kello on 05:10 »
Yötöitä olen tehnyt. Yövuoro 2/5 alkaa olla voiton puolella; eiköhän se aamupastöroitsija hiippaile puolen jälkeen paikalle!  Yö oli hiukan erilainen kuin etukäteen odotin. Olin varannut hiukan kirjallisia töitä kotoa mukaan, mutta sainkin tehdä ihan sitä, mistä mulle maksetaankin! Nyt vielä lataamaan aamuporukoille kahvit ja teevedet! 
« Vastaus #24574 : 27.01.2015 kello on 05:13 »
^ Itse tästä piakkoin lähdössä töihin. Hyvä että yövuoro hoitaa kahvit valmiiksi.
« Vastaus #24575 : 27.01.2015 kello on 05:22 »
Huomenia  Lumienkeli  lumienkelipari  lumisydän Kun tätä valkeeta nyt riittää...siinäpä auran kanssa liikkuville rattorikavereille tervehdykseni.... 
« Vastaus #24576 : 27.01.2015 kello on 07:38 »
Eihän mulla sitten ollut kiirettä pois töistä, kun sain juttuseuraa. Join vielä kahvinkin kuuden jälkeen. Tulin ruokakaupan kautta. Laskelmoivasti valkkasin lihahyllystä kaksi erilaista juttua: jos mun unet sujuu hyvin ja heräilen hiukan ennen Pasin tuloa, kuorin pottuja ja porkkanaa uunivuokaan luullisten broilerinpalojen kanssa. Saavat sitten hautua siellä ihan keskenään, kun mä makaan sohvalla laiskana. Jos taas mä "en ole ruoanlaittokunnossa", Pasi voi vaikka pyöräyttää spagetti bolognesen tai jotain muuta jauhelihasta.  Nyt mä odottelen Pasin heräämistä. Toin Alepan paistopisteestä uunituoreet croissantit, jotka taatusti maistuu espresson kanssa. Olen itse niin nälissäni, että melkein unohdan, että ei sille kuitenkaan het herätessä maistu muu kuin kahvi! 
« Vastaus #24577 : 27.01.2015 kello on 08:23 »
Niin ja ruuan keralla suomalaista puhdasta ja raikasta maitoa (joka eteläeuroopassa on aikoinaan hapannut heti lypsettyä) eri rasvaisuus asteella. 
Eihän aikamiehet maitoa juo....
« Vastaus #24578 : 27.01.2015 kello on 08:33 »
« Vastaus #24579 : 27.01.2015 kello on 08:48 »
Eihän aikamiehet maitoa juo....
Onnex mä oon niin keskenkasvunen vielä, että saan hyvällä omalla tunnolla juoda 
« Vastaus #24580 : 27.01.2015 kello on 08:50 »
Työnsin 3-4senttiseen lumeen työntimellä käytävän, ettei lumi pakkaannu, kun hain lehden.
« Vastaus #24581 : 27.01.2015 kello on 09:01 »
Tästähän tuli uusinta monneen kertaan käydystä juomakeskustelusta. Sen huomaa siitä, kun absolutistitkin tulee kaapeistaan kurkistelemaan. Niinpä. Puhutko ittesi ja emäntäsi puolesta, kun meinaa on tuo me-muoto?
Vae että absolutisti. Vastasin Tiplomaatille, no, silloinhan meitä on kaksi.  Reilu kymmenen vuotta sitten olimma Unkarissa jonkunlaisella "vaelluslomalla". Siellä törmättiin vähän väliä paikallisiin viinitilallisiin, jotka vetäisi meidät kylmiin kellareihinsa. Isossa muovipönikässä he kantoi ulos kylmää valkkaria nautittavaksi. Sitä tuli särvettyä useana päivänä. Ihan suunmyötäistä oli. Suomesta muutamat kerrat kun on valkkaria ostettu, maku ei ole sama, vaikka lähteestä neli asteisena on sitä hilattu. Emäntä sutkii menemään punkkua, lähinnä siksi ettei tule peilin kanssa linja erimielisyyttä. Mutta kylmä rasvaton maito 2-4 asteisena sopii hyvin kotoisen ruuan keralla. 
« Vastaus #24582 : 27.01.2015 kello on 09:14 »
No mikäs viini ois sit sopiva 
Mistään viinistä on vaikea sanoa toisen puolesta, mutta rypäleestä voi kertoa mikä on aloittajalle helppo alkaa. Eli Syrah / shiraz kirjoitus muoto vähän riipuvainen tuottajasta. Ja tuota rypäleestä etelä-africa ja austraalia on ehkä semmoiset mistä löytyy alkajalle makua. Ja sitten kun halua vähän makua leventää niin syrah/ ja joku toinen rypäle seassa. Bordeaux punaviinejä ei kannata ostaa jos ei ole varma mitä haluaa, sillä ne ovat hieman vaikeita, joskus hyvinkin happamia. Mutta punkkua kannattaa lipittää, jos lipitystä harrastaa, salmijakin kera. Se yhdistelmä tuo molempien parhaat puolet esiin. Eli salmijakki kolmio poskeen ja lasista punkkua päälle. Ja höpö, täälläkin normi arki aterialla nautii talon miesväki raikasta tuoretta maitoa yhden lasin, mutten sitten normaalisti jos enemmän janottaa, niin kevyesti hapotettua vichyä vähällä suolalla.
« Vastaus #24583 : 27.01.2015 kello on 09:19 »
täälläkin normi arki aterialla nautii talon miesväki raikasta tuoretta maitoa yhden lasin, mutten sitten normaalisti jos enemmän janottaa, niin kevyesti hapotettua vichyä vähällä suolalla.
Hyvä niin, ja maksa kiittää. 
« Vastaus #24584 : 27.01.2015 kello on 11:39 »
kolme tuntia latuva tulis nyt ees tuota lunta ,miks niin palio annettiin Nyyjoorrkkiin ,vielä puoli metriä tarvittas meillekkin 
|