Mie vaan poltan niitä, leppähalkosouvi edessä vasta syksyllä (koivua kun ei saa mun toimittajalta). Minun mielestä ihan parasta liikuntaa. 
Keskimaalla paistaa aurinko, lähen samalla asentelemaan tuulettimia. Aloittaen liimaamisesta kiinni ritilään.
Alan moi!
Tästä on kuntoliikunta kaukana;- ymmärrän hyvin jos reiden paksuista leppää halkoo leppoisasti pinosta kirvestä välillä lepuuttaen, niin sen voi ottaakkin liikunnasta.
Mutta asiaan tulee hieman ei merkonominen piirre kun jykeviä koivuja kaataa upottavassa maastossa,oksii ne,siivoa oksat,tekee kolmen metrin tukkia,vinssaa ne ulos ja kangella auttaa vaikeissa paikoissa pinoaa ne ja lopuksi 1.5metrisinä halkoo ne,kantaa ne taas pinoon, vaihtaa koneita,alkaa halkosouvi,kantaa ne taas pinoon puhumattakaan alkujärjestelyistä ja kaverin kaa aikatauluttamisesta ja yleensäkkin että on sellainen väkevä kaveri joka jaksaa myös nostaa ja kääntää ja olla märkänä kuraisena.
Työ on helvetin raskasta,epämiellyttävää,vaarallista,helposti vammoja aiheuttavaa ja josta on kansallisromantiikk
a helvetin kaukana.
Tätä pystyy tekemmään me suomalaiset jotka emme anna periksi paskankaan projektin edessä ja jotka olemme nk vanhan koulun kasvatteja.
Ystäväni 25v vävypoika tuli eilen auttamaan meitä ja lähti alahuuliväpättäen takaisin kotiin ensimmäisen puunkaadon jälkeen...
Minä en pidä ollenkaan tälläisestä duunista mutta sen teen jos kerran kaverini tulee auttavaisena auttamaan niin minä en peräänny,vaikkakin mielummin tuunaisin vaikkapa lmc:tä kesän rientoihin.
Taloudellisesti hyöty on hyvin kyseenalainen suhteutettuna työn raskauteen,polttoainekulunkeihin,diesel,2-t bensa,teräöljyt ja infernaalinen rutistus yli oman kunnon.(aikataulut)
Eilen lopetimme pimeyden tultua,- nyt istun tässä sängyn laidalla levottomasti nukutun yön yli,kädet,jalat turvoksissa ikäänkuin kovan nyrkkeilymatsin seurauksena.
Käsivarret särkevät ja alaselkää kivistää että se kuntoliikunnasta.
Hattua nostan niille metsureille jotka tätä ammatikseen jaksavat tehdä,-minusta ei siihen olisi.
Ja vielä on tekemättä 10 kiintoo,,,,,,,,,,,,,,,,tänään kyllä huilaan ja syön kunnolla sillä sekin puoli jää noissa heikolle.
Mutta nyt kun katsoo tuota riviä ja ajattelee että ne kaikki on käpälöity tuohon pinoon kahteen pekkaan kahdessa päivässä niin nostan hattua meille itselemmekin ja joisin oluen meille mutta kun sitä en enään talossa pidä niin otan jogurtin meidän kunniaksemme!
Leppoisaa sunnuntaita kaikille, over & out! t migel