rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9933299 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #17310 : 12.04.2014 kello on 05:33 »
Huomenia vaan! Onko se tuo lähestyvä reissu, jonka takia ei malttais edes nukkua?  :laugh:
Vai lähestyvät vaihdevuodet?  :o   No, aamukahvit kuitenkin juotu punarinnan ja mustarastaan kilpalaulantaa kuunnellen.  :)
Tänään pitäiskin sitten siivota täällä sisätiloissa. Viime viikolla oli iskias niin ärhäkkänä, että imuroin vain keskilattiat niistä tiloista, joissa tiesin vieraiden pyörähtävän  :laugh:
Pasi lähtee töihin, eli saan kiukutella täällä itsekseni.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17311 : 12.04.2014 kello on 06:44 »
Vaihtareist ei oo kokemuksii paitti tol meiän mammal kait kun tuntuu ärsyyntyvän aikas nopeesti-silleen kuin ferrari nollasta sataan.
Ite ei välttämättä pysy vanhalla Vollella perässä! :D :D :D

Kyl se matkakuumekkin siell taustall pitää levottomana,-muista kun pikkuisena odotti sitä uutta fillaria-eihän siinä nukuttu!

Asiasta toiseen, niin jumankikkeli kun on sormenpäät kipiät kaikest hinkkaamisest ja noist pirun puuhommeleist puhumattakaan seläst ja hartioist >:( >:( >:(

Ei tälläinen laiskahko elämännaatiskelija opettajanplanttu ole kylläkään niin tottunut fyysisiin töihin joissa paikat oikeesti kipeytyy.
Tietty liikuntaa olen ja harrastankin mutta ne tuottaa mielihyvää ja endorfiinipulsseja joita on perin vaikea saavuttaa haisevan traktorin pakopöllyissä hydraulirasvan lentäessä selkä vinossa jokin penteleen oksainen 70-80 senttinen läpimitaltaan oleva puolitoistametrinen koivunranka ja samalla motivoida itseä että tämä sitten talvella lämmittää torppaa kunhan selviän tästä urakasta hengissä vailla aivoverenvuotoa eläimellisestä ponnisteluista johtuen ja vailla kroonista ärhäkkää peräpukamaa.

Ihan aikuisten oikeesti nää tälläiset projektit pitäis suosiolla jättää niitä tehneille ja niihin tottuneille ammattilaisille.

Ei tälläinen Turun ydinkeskustan kasvatti olisi pikkupoikana osannut kuvitella aikuisena tekevän klapeja urakalla jonkun helvetinkoneen huutaessa vieressä ja peläten että liukastuu jonkun oksankarahkan päältä siihen pyörivään akseliin ja mun tuurilla repii käden mennessään olkavartta myöden ja vielä vasemman jota eniten tarvitteen! :D :D :D Ei kerpele! :D

Ja sitten kaikki kun kävelee ohi ihastelevat että saatpa paljon hyvää klapia ja tulee halvalla ja helpolla omasta metästä.
Jään tuijottamaan niitä että onko noi oikeesti noin kahjoja!
Mitä helppoa siinä on tollaisia runkoja raahata ja sahalla päristää 2-t öljynhajun vallatessa meltontakkini villakuosit?! Hah!
Ja halvalla,- koko ajan saan kuunnella helvetinkoneen omistajalta paljon se vetää diisseliä tunnissa ja sen vuoksi pitää juosta kuin aropupu tauotta ettei diisseliä pala hukkaan.
No hydrauliöljyä tuntuu ainakin kuluttavan kun saa väistellä sitä tukkikahmaria kun sen vanhat letkut strittaa sellaista helvetin kaunista öljysumua! :D :D :D

Helvatarallaa tietty vielä menee kaivoon noi saatanan öljyt niin että halvalla ja helpolla! Seuraava kun tulee siihen kadehtimaan niin lyön tukkisakset sille kouraan ja näytän mistä voi alkaa kaivaan ja saa pitää jokaisen esiin rahaamansa koivunrungon jos t-paita on pysynyt kuivana! :D :D :D

Ennen tätä Danten helvettiä luottomaanviljelijä ni toi talliini valmista kuivaa klapia 1.5 kiintoo 50 egerillä joka kovalla talvella riitti meillä 6 viikkoa mutta sujuvaa kuin lapsen teko.
Ja sen vehkeet ei kylve öljyssä! :D
Pakko ostaa siltä gardeerakseni asiakassuhteemme sillä tää animaalinen klapirunda saa kyllä jäädä sinne unohdettaaviin epämukaviin muisteloihin kuten eräs viikonloppu Amsterdamissakin...

Hitto jos se jannu tulee taas  tänään tonne märkään mua usuttamaan niin ei oo kiva lauantai >:D

Mut ei se mitään ,- unohdetaan ruikutukset ja säryt hetkeksi ja keitetääs aamusumpit ja pussataan perhe hereille! :D :D :D

Hyvää viikonloppua vaan ja tehkää mukavia asioita jos mahdollista!!!

t klapiallergikko migel

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17312 : 12.04.2014 kello on 07:03 »
Migel, mä luulen, että ymmärrän sua... Tuska paistoi humoristisen kerronnan läpi...  :laugh:
Mutta ajattele miten ihanaa on talvella nauttia lämmöstä!  :-*

Meillä oli tapana Keravalla asuessa ottaa 5 heittomottia kerrallaan. Äijä tuli ja kippas ne pressun päälle etupihalle. Puuvaja oli takapihalla. Ekalla kerralla oli lumi maassa (muutettiin talvella) eikä meillä ollut kottikärryjä. Klapia vaan lihalaatikko täyteen ja lumikolan kyydissä takapihalle. Soppari oli se, että kun puuvajan takaseinällä oli kattoon asti siististi pinottua klapia, sai ekan oluen.
Ja hommahan tehtiin aina kerralla loppuun asti, muuten ne klapit olis olleet siinä pressun päällä kevääseen asti  ::)

Ekalla kerralla me ei edes tiedetty, että siinä hommassa kestää 4 tuntia. Eli koko perjantai-ilta.
Enkä mä tietenkään tajunnut, että olis kannattanut viritellä joku ruokahomma, jonka varjolla olisin voinut lusmuta keittiössä  ;)

Nyt meillä ei ole leivinuunia eli puuta menee vähemmän. Ja ne saa etupihalta helposti autotalliin, kun meillä ei ole puuvajaakaan!  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17313 : 12.04.2014 kello on 07:54 »
Joo Kaija.
Laitoin just tulet leivinuuniin ja aattelin noita koivuja sit ku ne on kuivina klapeina talleissa varastoituna niin silloin unohtuu nää synnytystuskat.

Mut tuol on niin märkää ja raakaa,merellä kauhee usfva,koiratkin teki pikatoiminnat pihalla ja heti untuvatäkkien alle piiloon kylmää kovaa  maailmaa-fiksuja nuo otukset!

Nyt kaffekuppi,kuvittele meitsi ikuinen teen juojana hurahtanut tyystin kaffeen, ja ruisleipä kinkulla hanskassa,ei hassumpaa.

Taidankin pitää siivouspäivän sisällä ja jos aurinko alkaa kuivattaan ja lämmittään pihaa,niin silloin meen ulkohommeloihin.

Vessan kun pesee kunnolla tulee heti itellekkin freesimpi olo!

Hauskaa päivää vaan kaikiiiiille!                 t migel

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17314 : 12.04.2014 kello on 08:06 »
^ Jos mua laiskottaa, enkä jaksakaan imuroida, suihkautan kunnolla vessanpesuainetta ja töistä palaava Pasi kiittelee, miten ihanaa on tulla puhtaaseen kotiin!  :-*  :laugh:

Vessan ja kylppärin peseminen onkin kivaa, mutta millä noi pölypallerot sais kämpästä häviämään itsekseen?  :-\

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:12
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #17315 : 12.04.2014 kello on 08:34 »
Aloitin näin aamusta pesemään tota kulkimen markiisia,eipä sitä ole tullut koskaan ennen pestyä ja sen kyllä huomaa,ei meinaa lähteä puhtaaksi enää millään. Pakko lähteä motonettiin ettimään tehokkaampia pesuaineita.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17316 : 12.04.2014 kello on 08:44 »
Onkos se sellainen rullamarkiisi vai kummonen! Mulla tossa vanhassa sirkuschevyssä on rullamarkiisi joka ampuu veivillä seinästä ulos ja sen pesin kerran painepesurilla kun sitä ennen olin sen liottanut kunnolla mäntysuovalla ja paineita perään............. .....

t migel

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
« Vastaus #17317 : 12.04.2014 kello on 08:50 »
Migelin purkauksen innostamana lähenkin kohta klapien tekoon.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:12
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #17318 : 12.04.2014 kello on 08:57 »
Onkos se sellainen rullamarkiisi vai kummonen! Mulla tossa vanhassa sirkuschevyssä on rullamarkiisi joka ampuu veivillä seinästä ulos ja sen pesin kerran painepesurilla kun sitä ennen olin sen liottanut kunnolla mäntysuovalla ja paineita perään............. .....

t migel
Juu sellainenhan markiisi mulla on,mutta ei tuo painepesuri tullut mieleen näin aamusta kun toimin. Olisi varmaan naapurit ärräpäitä päästelleet kun olisi seiskan aikaan alkanut painepesuri laulaa. No nyt kun on jo lähes puolipäivä niin meenki heti herättää naapurit.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17319 : 12.04.2014 kello on 08:58 »
Hah haa! Pidä hauskaa! Täälläkin alkaa kirkastuun ja pelon sekaisin tuntein oottelen sitä fiiun punaista keulaa! :D :D :D

t migel

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
« Vastaus #17320 : 12.04.2014 kello on 09:03 »
Ois pitäny lähtee heti. Nyt alko sataa räntää.  :(   Menenpä myöhemmin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17321 : 12.04.2014 kello on 09:05 »
Sään herra on sun kaveri!Päätti suojella sua klapihommeleilta, täällä saamari alkaa kirkastuun......... ............ :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
« Vastaus #17322 : 12.04.2014 kello on 09:54 »
Vasta yritetty heräillä uuteen päivään, onneksi ei oo noit klapihommia näin kerrostaloasujalla. ...
Pyykkikone jo pyörittämäs pyykkiä puhtaaksi ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #17323 : 12.04.2014 kello on 11:23 »
Migel tiedän just tarkaan
mikä työ on ensin kaataa ne puut
raahata ne pihaan
ja sit tehdä klapeiksi
ja lopuksi kun ovat kuivuneet
raahata ne liiteriin
ja sieltä kantaa takkaan ja hellan pesään
ja minun osani tässä on vain muonamestarin hommelit
kun tarjoan apuani
niin isäntä vaan sanoo ,että keittele ja paistele sä vaan
kyllä mä noi hoidan
ja sen 10 kuutiota, mitä sitä kuluu talvella
ja välillä on laitettava takkaan tulta kesälläkin
kun oikein sataa ja tuulee
tulee se kosteus sisään , jotta muutamat klapit takassa
tekee kummia  :)

noh oon mä oikeesti ollut mukana noissa puusavotoissa
en kylläkään kaatanut puuta
jossei lasketa jotain joulukuusta laskuista
jonka pokasahalla, joskus tuosta mettän laidasta oon napsassu
mutta on se puusavotta kovaa kunnon kohennusta
siinä on hyötyliikuntaa parhaimmilaan
jos jotain positiivista muutakin tuosta urakasta haetaan
kuin lämmön tuojaa  Thumb

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17324 : 12.04.2014 kello on 12:16 »
Aloitin näin aamusta pesemään tota kulkimen markiisia,eipä sitä ole tullut koskaan ennen pestyä ja sen kyllä huomaa,ei meinaa lähteä puhtaaksi enää millään. Pakko lähteä motonettiin ettimään tehokkaampia pesuaineita.

Pitikö nyt muistuttaa, ettei meillä ole harmaata hajua, missä kondiksessa markiisi on viime kauden jäljiltä?  :o
Parempi olla pomolle mainitsemattakaan, ettei joudu töihin!  :laugh:

Siivous edistyy. Hitaasti.