rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9723092 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #10710 : 26.06.2013 kello on 13:43 »
En käy Kanarialla, kun menen ulkomaille. Parempia reissuja voi tehdä halvemmalla.

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #10711 : 26.06.2013 kello on 13:50 »
    En käy Kanarialla, kun menen ulkomaille. Parempia reissuja voi tehdä halvemmalla.
    Höpöttäjän sanaa lainaten; me rahvaat emme käy talvella muualla kuin Kanarialla, siellä minäkin olen talvella käynyt...kerran, se riitti. ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #10712 : 26.06.2013 kello on 14:05 »
    Rahvaalla on sitten rahaa, mulla ei. Vastakkainasettelun aika ei ole ohi. Pääsit taas lempiaiheeseesi.

Kanarianmatkailun  ja vastaavan perussyy lienee taitamattomuus suunnitella ja toteuttaa omia matkojaan. Jotka asiat karavaanari kokeneena reissaajana toki hallitsee?

• Vieras
    « Vastaus #10713 : 26.06.2013 kello on 14:12 »
    Kanarianmatkailun  ja vastaavan perussyy lienee taitamattomuus suunnitella ja toteuttaa omia matkojaan. Jotka asiat karavaanari kokeneena reissaajana toki hallitsee?

No tuo nyt mun lempiaihe ei kyllä ole, aika vähän itse siitä olen viime aikoina sanallakaan maininnut, nyt tuosta Lofootin reissun suunnittelemattomuu desta kertoopi paljolti se että muuta en ole katsonut kuin etapit mitä kautta mennään..ei kaikkia vaan kiinnosta suunnitella kahta seuraavaa viikkoa päivän tarkkuudella, tai sitten olen ymmärtänyt väärin sen karavaanarin "vapauden liikkumiseen."

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #10714 : 26.06.2013 kello on 14:53 »

Koiviston Manu sanoi aikoinaan toimittajille: Helvetin sopulilaumat. Voiko Kanarian kävijöihin osuttaa tätä vertausta. Apsilaisiin se kyllä hyvin käy.  :D

• Vieras
    « Vastaus #10715 : 26.06.2013 kello on 15:04 »
    Helvetin sopulilaumat. Voiko Kanarian kävijöihin osuttaa tätä vertausta. Apsilaisiin se kyllä hyvin käy.  :D

Kanssa-autoilijat tuumaa varmaan noin myös meistä karavaanareista.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    « Vastaus #10716 : 26.06.2013 kello on 15:06 »
    Kanssa-autoilijat tuumaa varmaan noin myös meistä karavaanareista.
    Winmeikerin sanoin ..aina tiellä.

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #10717 : 26.06.2013 kello on 15:23 »
    ..ei kaikkia vaan kiinnosta suunnitella kahta seuraavaa viikkoa päivän tarkkuudella, tai sitten olen ymmärtänyt väärin sen karavaanarin "vapauden liikkumiseen."

Aina löytyy sopiva puska yöpymiseen. Saattaa ne ennakkovarattavat viiden tähden alueet olla Norjassa vähän harvassa. ;D

Ja sen matkailun suunnittelemisen ja toteutuksen taitamattomuus on turvautumista matkatoimistoon ja perillä oppaisiin, mistä saakin sitten yleensä maksaa maltaita. Turvallinen Kanarian matka oppaan huomassa sinivalkoisin siivin on mulle kauhistus, mutta parempi sekin, kun jumiutuminen omiin nurkkiin ja maailmankuvan muodostaminen Suomen rajojen sisäpuolelta.

• Vieras
    « Vastaus #10718 : 26.06.2013 kello on 15:49 »
    Tämä nyt ei liity tämän päivän tekemisiin mutta,..
    Silloin kun kolmen Lapsen kanssa reissasimme. Lähipiiri ihmetteli millä rahalla te kuukauden olette reissussa? Lähipiiri oli ihmisiä jotka eivät reissanneet ja eivät ymmärtäneet meitä. Me tiesimme miten asiat ovat oikeasti. :)
    Jos olisimme reissanneet sen kuukauden Suomessa, ei meillä olisi siihen ollut varaa, kaikki Suomessa kalliimpaa.
    Koskaan emme ajatelleet ruokaan menevää rahaa :) kotonakin on syötävä ja kun kulkee Euroopassa ja itä-Euroopan puolella ruoka oli 10-20v sitten siellä todella halpaa ja halvempaahan se on nykyisinkin. Siellä pystyi jopa ulkona syömään ja ruvasta säästyvän rahan, mitä olisi Suomessa mennyt, sillä saattoi vaikkapa käydä eläintarhassa ja huvipuistossa.
    Jos olisimme olleet loman Suomessa olisimme me ajelleet sielläkin, ehkä puolet vähempi kilometreja kuukauden aikana mutta Euroopassa auton bensan/dieselin sai paljon halvemmalla ja saattoi ajaa kilometrejä enempi silloin.
    Ehkä se mitä meni ylimääräistä oli yöpymis ja laivamaksut(jos sillä kuljettiin) mutta niinhän sitä olisi hupsuttanut kaikkea ylimääräistä Suomessakin. Yöpyminen Suomessa leirintäaluella on tänäänkin kalliimpaa kuin täällä Euroopassa, eli ei tuotakaan voi ylimääräisenä laskea. Tai silloin sai varmaan olla täällä kaksi yötä kun Suomessa yhden.
    Kyllä minä muistelen, että sanoin aina näille ihmetteliöille, että ei meillä ole varaa lähteä viikon valmismatkalle perheenä, vaikkapa sinne Kanariansaarille.  Tai ainakaan yhtään kalliimpi ei meidän reissu ollut kuin se viikon valmismatka mutta me saamme olle kuukauden reissussa ja kierellä ympäri Eurooppaa. Kyllä se taisi olla se kuukauden reissu halvempi, kuin viikon valmismatka olisi ollut perheenä.
    Me ei koskaan suuniteltu kuukauden reissuja etukäteen, kartaa kateltiin vain talven aikana paljon ja joku pääkohde päätettiin mutta sekin saattoi matkan varrella muuttua.

Ei tämä lähipiiri ymmärrä vielläkään meitä kun ei ole eletty heidän tapaansa.

Löysin eilen ihanan elämän ajatuksen,
     "Eivät ihmiset aina kuulu maahan, jossa ovat syntyneet. Sellaiset ihmiset etsivät omaa kotimaataan kaikkialta."
     -Theophile Gautier -
    « Viimeksi muokattu: 26.06.2013 kello on 16:15 »

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    « Vastaus #10719 : 26.06.2013 kello on 15:58 »
    Soleil  ^ tuossa ylhäällä kertoi niin kuin asiat ovat täällä Suomessa, kaikki maksaa rutosti..vertaa esim. viikon matkaa kanarialle versus viikon lopun matkaa lappiin..ei ymmärrä mikä ...tana tuossa lapissakin maksaa.. muuta kuin lapin lisä.

• Vieras
    « Vastaus #10720 : 26.06.2013 kello on 16:23 »
    jumiutuminen omiin nurkkiin ja maailmankuvan muodostaminen Suomen rajojen sisäpuolelta.

No on siinä kotimaassa olemisessa sentään se hyvä puoli että kun ei liikaa tiedä ulkomaista niin ei sitten voi kaivatakkaan mitään parempaa, muistissa on kyllä edelleen se liikennekulttuurin suuri ero Italian ja Kreikan hyväksi kotimaahan verrattuna.

Itse sijoitan rahani mieluummin lasten tulevaisuuteen, tuhlatkoon he sitten vaikka ne rahat matkusteluun jos siitä innostuvat, eivät ainakaan isältä mallia saa....mutta, muistetaan tässäkin se Orgissa monesti hokema viisaus...jokainen taaplaa tavallaan   Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    « Vastaus #10721 : 26.06.2013 kello on 17:31 »
    ^

Tuo onkin sinulle hyvä muistiinmerkintä. Mutta omaansa julistamalla ottaa keskustelupalstalla riskin siitä, että sitä kommentoidaan.

Multa jää lapsille perinnöksi eväät hyvään yleissivistykseen ja avaraan maailmankatsomuksee n (jonka saavat itse muodostaa). Saattaa jäädä vanha kulkinekin, talo menee omiin hoitomaksuihin.

-----------

Tänään on tehty töitä ja jatketaan ilta ja vielä huominenkin melko tiiviisti.

• Vieras
    « Vastaus #10722 : 26.06.2013 kello on 18:20 »
    Mutta omaansa julistamalla ottaa keskustelupalstalla riskin siitä, että sitä kommentoidaan.

Eiköhän täällä jokainen ole jo omilla kommenteillaan antanut melko hyvän kuvan omasta näkökannastaan ja niin mielestäni pitää ollakin, suomalaisen miehen tuntee hänen puheistaan.  ;D

Tai hänen allekirjoituksestaa n.  ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #10723 : 26.06.2013 kello on 18:27 »
    Ja eikös tämän saitin tarkoitus ole tuoda eri mielipiteitä julki ;)  Se ois tämäkin saitti aika yksitoikkoinen jos joku kirjoittaa jonkun jutun ja kaikki samaa mieltä :D Elikkä jatketaan vaan samaan malliin,että ei käy niin,kuin eräälle saitille ;)

• Vieras
    « Vastaus #10724 : 26.06.2013 kello on 18:38 »
    Samaa mieltä mutta välillä on kommentoijien välillä erinäisiä "mielipide-eroja" joista ei aina ota selvää itse kirjoittajatkaan, tai emme halua yrittääkään, mutta sellaistahan se elämä on.  ;)