rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9778354 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:02
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #66300 : 12.12.2021 kello on 18:59 »
KöKylläpä oli Sappeessa puut tykkylumessa :o

Ettei olis ollu ihan normaalia satanutta lunta 😉

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 7.12.2025 kello on 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #66301 : 12.12.2021 kello on 20:52 »
En ole sinua koskaan tavannut, mutta tämä rehellinen kerrontasi elämästäsi koskettaa- olet rohkea kaveri.

Itselleni ei ole alkoholi ollut koskaan ongelma- ei maistu kuin olut ruuan kanssa sekin harvakseltaan. Olen kuitenkin elämäni varrella paljon alkoholisteja tuntenut- sukulaisiakin. Nähnyt myös monta elämänsä suuntaa muuttanutta ja siinä onnistunutta. Harva ollut joka ei olisi joskus luisunut takaisin, mutta lopulta selvinnyt ”voittajana”.  Älä lannistu jos tulee sorruttua- ei autokaan aina nouse ojanpohjasta ekalla yrityksellä. Helpointa selvitä on olla tarttumatta siihen ensimmäiseen kippoon.

Mutta yksin harva selviää- yritä etsiä jokin harrastus tmv raitis porukka jolla voit täyttää toimettomat jopa yksinäiset hetket- älä kuitenkaan hukuta itseäsi pelkkään työntekoon.

Tuohon raamatun lukuun. Suosittelen lataamaan puhelimeesi UT2020 raamatun sovelluskaupasta- on selkokielisempi ja jos ei jaksa itse tavata saa Krista Kososen lukemaan nuo rekisteroitymällä sovellukseen.

Hyvää joulun aikaa ja hyvää elämää raittiina toivottaen!  -jyrki

Hyvä kirjoitus.

Ensimmäisenä tuli mieleen, ettei nämä karavaanariporukat ole ihan parhaita raittiuden tavoittelijalle. Riippuu vähän alueesta toki.

Hyvin samanlaiset on minunkin kokemukset, vaikka alkoholia kuluukin enemmän. Tai kului, mutta aina olen pysynyt kohtuukäytön puolella. Viimeisinä vuosina on hiljakseen vähentynyt minullakin. Alkoholi vaikuttaa minulla erittäin helposti yöuniin eikä vatsa kestä yhtään väkeviä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
    • circleset
« Vastaus #66302 : 12.12.2021 kello on 21:08 »
Tuli paketoitua lahjat. Suurin osa tuli tänäkin vuonna hankittua netin kautta tilaten ja postista hakien. Korukauppa ainoa mihin piti jalkautua paikan päälle.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:53
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #66303 : 12.12.2021 kello on 22:03 »
Käyty Manhattan Transfer-yhtyeen livekonsertissa musiikkikeskuksessa .

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #66304 : 12.12.2021 kello on 22:19 »

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #66305 : 12.12.2021 kello on 22:44 »
En ole sinua koskaan tavannut, mutta tämä rehellinen kerrontasi elämästäsi koskettaa- olet rohkea kaveri.

Itselleni ei ole alkoholi ollut koskaan ongelma- ei maistu kuin olut ruuan kanssa sekin harvakseltaan. Olen kuitenkin elämäni varrella paljon alkoholisteja tuntenut- sukulaisiakin. Nähnyt myös monta elämänsä suuntaa muuttanutta ja siinä onnistunutta. Harva ollut joka ei olisi joskus luisunut takaisin, mutta lopulta selvinnyt ”voittajana”.  Älä lannistu jos tulee sorruttua- ei autokaan aina nouse ojanpohjasta ekalla yrityksellä. Helpointa selvitä on olla tarttumatta siihen ensimmäiseen kippoon.

Mutta yksin harva selviää- yritä etsiä jokin harrastus tmv raitis porukka jolla voit täyttää toimettomat jopa yksinäiset hetket- älä kuitenkaan hukuta itseäsi pelkkään työntekoon.

Tuohon raamatun lukuun. Suosittelen lataamaan puhelimeesi UT2020 raamatun sovelluskaupasta- on selkokielisempi ja jos ei jaksa itse tavata saa Krista Kososen lukemaan nuo rekisteroitymällä sovellukseen.

Hyvää joulun aikaa ja hyvää elämää raittiina toivottaen!  -jyrki
Iltaa taas kaikille! Ja kiitos Jysky hyvästä kirjoituksesta, tippa tuli linsiin. Tekemistä on, on oma työ ja vertais tuki kaverilla töitä Thumb vertais tuki homma on kuukauden aikana laitettu kuntoon siviliissä. Ja Alan ajattelin tuoda tämän foorumin kautta tunteitani esille, ja kertoa Elämäni käänne puolesta. Ja missä mennään, ja olehan saanut hyviä kavereita tämän kautta ja tseppi kirjoituksia Thumb Ja nämä leirintä alueet ei ole ongelma, alkoholin suhteen minulle, itse ostin kaikki juomat sinne. Tänäänkin vielä oli vapaa päivä Thumb Autolenkin heitin ja mietin kaiken näköstä ja kuuntelin Joulu musiikkia.Ymmärän kyllä tilanteen , kun täne kirjoitan että kaikki ei tykkää. Mutta jatkan huomenna lisää illasta, kun olen lämmittänyt saunan ja käynyt siellä ja jutellut neljän uuden kanssa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 7.12.2025 kello on 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #66306 : 13.12.2021 kello on 06:50 »
^

Ei kun mukavat viimeiset päivät siellä ja voimia jatkoon. Niitä tarvitaan, vaikka hyvältä kuulostaakin.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.12.2025 kello on 16:33
  • viihtyy puskissa
« Vastaus #66307 : 13.12.2021 kello on 07:33 »
Aamukahvin keittoa ja vapaapäivä. Kyllä tähän kuulumisketjuun kuulumisia mahtuu, joka ei tykkää, niin ei lue :) Hyvää terapiaa se avoimuus ja asioista kirjoitteleminen on.

• Kaikkien Kaveri
  • viihtyy puskissa
« Vastaus #66308 : 13.12.2021 kello on 07:39 »
Jossain kohtaa puhetta olikin, aika määrätietoisesti alkuun ainakin koitin vältellä siviilielämässä niitä tilanteita, missä ennen tuli kaljoteltua. Mutta kun aikaa on kulunut, ihan hyvin samalla kaveriporukalla pystyn saman pöydän ääressä istumaan ja juomaan vissyä, tai sitten ei juo mitään, jos ei ole jano :) Semmoisten oikeiden hyvien ystävien kanssa tuo kyllä onnistuu.

Ja itsellä se hoidon jälkeinen positiivinen olo vähän alkoi normaalielämässä ikäänkuin tasaantua, ja sitten niitä viinanmielitekoja alkoi taas tulla, siinä kohtaa pitää sitten olla päättäväisyyttä. Ne mieliteot ajan kanssa ovat lievempiä ja harvempia, ja yksi mitä itse mietin siinä kohtaa oli se hyvä olo aamulla, kun ei ole krapulaa.

Ja se on mulla myös, kun niin hyvän hoidon sai, niin siinä on nyt kynnys, että ei oikein voi enää itseään saattaa semmoiseen tilaan, että sinne joutuisi uudestaan, heittäisi hukkaan koko sen heidän tekemän työn.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:30
« Vastaus #66309 : 13.12.2021 kello on 09:04 »
Ensimmäisenä tuli mieleen, ettei nämä karavaanariporukat ole ihan parhaita raittiuden tavoittelijalle. Riippuu vähän alueesta toki.
Noin 1,5 litraa rommia vuodessa on ollut monen vuoden ajan. Sydänlääkäri aikoinaan sanoi. Jos meinaat pysyä terveenä ota alkoholia. Pari grokia viikossa eikä samalla kertaa.

• Kaikkien Kaveri
  • viihtyy puskissa
« Vastaus #66310 : 13.12.2021 kello on 09:28 »
Noin 1,5 litraa rommia vuodessa on ollut monen vuoden ajan. Sydänlääkäri aikoinaan sanoi. Jos meinaat pysyä terveenä ota alkoholia. Pari grokia viikossa eikä samalla kertaa.

Sehän se jännä juttu onkin, monella se määrä pysyy samassa, itsellä se vuosien aikana koko ajan vaan lisääntyi, ja kaikki vapaa-aika loppuviimeksi meni siinä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:18
  • Lempäälä
« Vastaus #66311 : 13.12.2021 kello on 09:41 »
  Aamukahvin jälkeen ajatus jatkaa nuoremmalle pojalle porttien tekoa. Ne on jo olleet toista vuotta suunnitteilla, aineetkin muutaman kuukauden pihassa.
Ymmärän kyllä tilanteen , kun täne kirjoitan että kaikki ei tykkää. Mutta jatkan huomenna lisää illasta, kun olen lämmittänyt saunan ja käynyt siellä ja jutellut neljän uuden kanssa.
  Aivan mahdoton yhtälö saada kaikkia tykkäämään, jatka vaan samaan malliin. Thumb
  Epäilen että en ole ainoa joka haluisi alkoholin käyttönsä reilun 30 v. takaiselle tasolle? Mutta ei kuitenkaan ole valmis täysraittiuteen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:43
« Vastaus #66312 : 13.12.2021 kello on 13:04 »
Eka..

Ai, mitä ne mainitsemasi 'aiemmat käynnit' sitten oli?

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #66313 : 13.12.2021 kello on 13:29 »
Ai, mitä ne mainitsemasi 'aiemmat käynnit' sitten oli?
Sovatek katkaisu asema Jyväskylä jossa ollaan alkon takia 5-7vrk kunnosta riipppuen.Huumepuol i alkaen 1kk, ja tämä on jatkohoitopaikka 1kk-3kk, miten kunta antaa maksusitoomuksen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:02
« Vastaus #66314 : 13.12.2021 kello on 15:00 »
  Epäilen että en ole ainoa joka haluisi alkoholin käyttönsä reilun 30 v. takaiselle tasolle?

Eikai sitä hengissä kestäisi enää tällä iällä  ;D

Minusta on paras kun näissä asioissa pitää pääsääntöisesti huolen itsestään ja yrittää avittaa kavereita vain jos heillä on ongelmia joita eivät osaa itekseen hoitaa  ;)

Tsemppiä Paronille uuteen elämään  Thumb