rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9751722 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.09.2025 kello on 17:31
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #47865 : 9.03.2018 kello on 11:02 »
Kukin ihmettelee eri asioita.

Minä sitä, minkä vuoksi investoidaan suuri summa vain siksi, että muutamalla pakkasreissulla ei tarvitse käyttää viittä minuuttia peiton asentamiseen. Ja sitä erityisesti, minkä ihmeen takia talvikäyttö on kulkineenvalinnan tärkein peruste, jos ei harrasta aktiivisesti talvilajeja tai ole kausipaikkaa tai muuta erityistä syytä talvikäyttöön.

Kyllä on mukavinta reissata silloin, kun lämppäriä ei tarvita ollenkaan tai vain vähän yösydämellä, ja istuskella kulkineen edessä markiisin alla grillaamassa, virvokkeita nauttimassa ja syömässä, ulkoilmasta nauttien. Mieluiten vielä jossain ihan muualla kuin niillä samoilla muutamilla alueilla vuodesta toiseen. Mitä etäämmällä sen parempi.

Samaan keskustelu päätyy kuin tämän kohta kymmenen foorumeita seuratun vuoden aikana tähänkin saakka. Toiset kertovat, miten asiat tekevät; toiset taas sen, miten hänen itsensä ja kaikkien muidenkin pitää asiat tehdä.  :laugh:
Onhan sillä peitolla tietenkin jotain tekemistä myös lämmitysenergian kulutuksen kannalta, itse olen vaan niin laiska semmoista virittämään ja sen jälkeen en näkisi ulos ollenkaan.

Tälläiset pienet hyväntahtoiset väittelyt ovat mielestäni tämän palstan suola. Ei kai tätäkään asiaa muuten kukaan jaksaisi kymmentä kertaa vatvoa.  :laugh:
Pääasia on, että kukaan ei provosoidu liikaa ja keskustelu muutu tappeluksi ja hiekkalaatikkopuuha steluksi. Omasta puolestani kunnioitan kyllä muitten näkemyksiä ja kulkemistottumuksia ja tapoja. Jos olen joskus lähdössä Eurooppaa kulkineella kiertämään, niin toivon Alanin neuvovan minua niissä asioissa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:46
« Vastaus #47866 : 9.03.2018 kello on 11:06 »
Voe hyvänen aika, vahvistaa entisestään ajatustani kulkineissaan kyttäävistä "matkailijoista".

Olin justiinsa pari yötä Utajärven takamailla, pakkasta ei ollut kuin -26, ei sähkötolppaa vieressä, eikä Höpöä eikä Tiplomaattia naureskelemassa meikäläiselle köyhälle, joka joutuu peittämään tuulilasin. Kauhea homma, mutta minkäs teet  :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:33
« Vastaus #47867 : 9.03.2018 kello on 11:06 »
Kyllä on mukavinta reissata silloin, kun lämppäriä ei tarvita ollenkaan tai vain vähän yösydämellä,

Ulkolämpö jos on plussan puolella, lämmitin ei juurikaan hörähdä yön aikana.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #47868 : 9.03.2018 kello on 11:08 »
Jos olen joskus lähdössä Eurooppaa kulkineella kiertämään,

Jos autossa ei ole laskosverhoja, hanki ohut heijastava peite eteen.
On tuskaa jos aurinko pääsee lämmittämään....    ;D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.09.2025 kello on 17:31
« Vastaus #47869 : 9.03.2018 kello on 11:12 »
Jos autossa ei ole laskosverhoja, hanki ohut heijastava peite eteen.
On tuskaa jos aurinko pääsee lämmittämään....    ;D
On laskosverhot, mutta taaskaan ei sitten näe mitään. Kesäoloissa se ei tietty niin paljon haittaa kun enemmän ulkona tulee kokkailtua ja oltua.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:03
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #47870 : 9.03.2018 kello on 11:37 »
Silloin harvoin kun leirintäalueelle olen mennyt, on aina ihmetellyt asuntovaunun saapumista.
Ensin juoksennellaan katselemassa minne sovitaan, sitten yritetään ajaa milloin mistäkin kun vehkeet ei mutkissa taivu.
Sitten alkaa se vaunun ympäri juokseminen veivi kädessä.
Ruvettaan rullailemaan kankaita pitkin seiniä, eikö nämä vaunuilijat ole kuulleet kotelomarkiisista ?
Ja sen jälkeen alkaa julmettu kilkutus, olo on kuin olisi betonilaudoitus työmaalla.
Iso säkillinen tappeja hakataan maahan ja noidutaan etelän kovaa maata.
Naruja kulkee ristiin rastiin, väliin kuuluu hirveä noituminen kun joku on turvallaan maassa ja kangas repsottaaa pitkin seinää.
Ja aamulla aloitetaan seitsemältä sama toisin päin, kun oikeat ihmiset vielä nukkuu ;)
Minäkin vuosikymmeniä ihmetellyt Hollantilaisten ja Belgialaisten touhua vaunujen kanssa. Tullaan kuin sopulilauma, peruutusvaihde puuttuu, koko kansa työntää , ähisee ja puuskuttaa .
Sit mennään astianpesuvatien kanssa lotraamaan pihalle. Ja kuivataan joukolla.
No kukin tavallaan. Itse pukkaan peruuttaen paikalleen ja teen ihan jotain muuta.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #47871 : 9.03.2018 kello on 11:41 »
Voe hyvänen aika, vahvistaa entisestään ajatustani kulkineissaan kyttäävistä "matkailijoista".

Olin justiinsa pari yötä Utajärven takamailla, pakkasta ei ollut kuin -26, ei sähkötolppaa vieressä, eikä Höpöä eikä Tiplomaattia naureskelemassa meikäläiselle köyhälle, joka joutuu peittämään tuulilasin. Kauhea homma, mutta minkäs teet  :laugh:
Kuhan murjasin vitsin, sori en halunnut loukata ;) On melläkin peitto kelassa talvella mutta semmon jossa ikkuna valoisuuden takia, ja jotta ei jäädy kaasupullon kotelo.
« Viimeksi muokattu: 9.03.2018 kello on 11:53 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 16:15
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #47872 : 9.03.2018 kello on 12:09 »
Minäkin vuosikymmeniä ihmetellyt Hollantilaisten ja Belgialaisten touhua vaunujen kanssa. Tullaan kuin sopulilauma, peruutusvaihde puuttuu, koko kansa työntää , ähisee ja puuskuttaa .
Sit mennään astianpesuvatien kanssa lotraamaan pihalle. Ja kuivataan joukolla.
No kukin tavallaan. Itse pukkaan peruuttaen paikalleen ja teen ihan jotain muuta.

Mutta on ne avuliaita. Piti saksassa laittaa koppi pienenmutkan taakse paikalleen. Tuli porukka työntöapua heti jeesaamaan. No minä peruutin paikaleen ja nää oli silmät pyöreenä kuin pomminpurkaja. Ei niillä ole tapana perutella kopin kanssa. Me vaan täällä ollaan totuttu siihen ettei olekkaan läpiajettavaa asvalttipaikkaa. Usein on tullut siellä vastaan tämä hommeli siellä. Ei ne koppejaan peruttele mihinkään.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #47873 : 9.03.2018 kello on 12:18 »
Kukin ihmettelee eri asioita.

Samaan keskustelu päätyy kuin tämän kohta kymmenen foorumeita seuratun vuoden aikana tähänkin saakka. Toiset kertovat, miten asiat tekevät; toiset taas sen, miten hänen itsensä ja kaikkien muidenkin pitää asiat tehdä.  :laugh:
Nii, itse teen miten tunnen tarpeelliseksi, kuljen niillä välineillä mitkä sopii sillä erää. Muitten ei tarvitse tehdä samoin eikä vahingossakaan samaa matkaa kulkea.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #47874 : 9.03.2018 kello on 17:45 »
Mutta on ne avuliaita. Piti saksassa laittaa koppi pienenmutkan taakse paikalleen. Tuli porukka työntöapua heti jeesaamaan. No minä peruutin paikaleen ja nää oli silmät pyöreenä kuin pomminpurkaja. Ei niillä ole tapana perutella kopin kanssa. Me vaan täällä ollaan totuttu siihen ettei olekkaan läpiajettavaa asvalttipaikkaa. Usein on tullut siellä vastaan tämä hommeli siellä. Ei ne koppejaan peruttele mihinkään.

Näinhän se on.
Samanlainen kokemus on mullakin, eräällä Kroatian reissulla olimme ahtaalla camppärillä ja istuksin respan terassilla olusilla.  Portille saapui suomalainen pitkä yhdistelmä ja kuulin kuskin neuvottelevan respan kanssa, suomalainen kertoi paikoituksen kyllä onnistuvan ja respa totesi " yrittäkää nyt sitten jos haluatte välttämättä sen paikan".

Piti oikein lähteä seuraamaan tilanteen kehitystä.
Paikka oli todella haastava, paikalleen piti mennä takaperin ja muutama mutkakin oli siinä puineen.  Kuski peruutti eka kerralla paikoilleen ja tuli veturistaan ulos todeten " Semmosta ". 

Juttelin sitten kuskin kanssa ja hän kertoi tekevänsä tätä ihan tarkoituksella näyttääkseen eurooppalaisille kalustonkäsittelyta itoa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Blogi
« Vastaus #47875 : 9.03.2018 kello on 17:53 »
Palautetaan keskustelu otsikon urille, olipa ruhtinaallista saunoa  remontoidussa saunassa, johan siitä edellisestä olikin kulunut pari kuukautta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:24
  • viva la France
« Vastaus #47876 : 9.03.2018 kello on 18:16 »
Näinhän se on.
Samanlainen kokemus on mullakin, eräällä Kroatian reissulla olimme ahtaalla camppärillä ja istuksin respan terassilla olusilla.  Portille saapui suomalainen pitkä yhdistelmä ja kuulin kuskin neuvottelevan respan kanssa, suomalainen kertoi paikoituksen kyllä onnistuvan ja respa totesi " yrittäkää nyt sitten jos haluatte välttämättä sen paikan".

Piti oikein lähteä seuraamaan tilanteen kehitystä.
Paikka oli todella haastava, paikalleen piti mennä takaperin ja muutama mutkakin oli siinä puineen.  Kuski peruutti eka kerralla paikoilleen ja tuli veturistaan ulos todeten " Semmosta ". 

Juttelin sitten kuskin kanssa ja hän kertoi tekevänsä tätä ihan tarkoituksella näyttääkseen eurooppalaisille kalustonkäsittelyta itoa.

Minullakin on samanlainen kokemus boulogne sur mer kunnan leiritäalueelta.
Volvosta astui ulos mies ja alkoi suureen ääneen kiroillen haukkua patongin purioita tolloiksi.
Minä sanoi pojalle hollanniksi; nu enkel nederlands taal, geen worden fins.
Eivät olleet edes osanneet tehdä läpi ajettavaa paikkaa saati että se olisi ollut vaaterissa.
No aikansa möykättyään sai kabensa parkkiin, tuoli ulos ja suu kävi isoon ääneen, mikään ei kelvannut.
Kaikki oli huonosti, mutta ääntä piisasi.
Sen naapuri kävi sanomassa sille jotain ranskaksi, varmaa että vähän vähemmän melua.
No eihän se ymmärtänyt, öykkärit on yleensä sellaisia kansallisuudesta riippumatta.
Minä sitten illemmalla kun kyllästyin kuunteleemaan jatkuvaa valitusta, kävin sanomassa että olisi vähän hiljempaa
kun meitä on muitakin jota ymmärtää mitä sanot. Hiljeni ukko.
Tosin aamulla isoon äänee akalleen sanoi minua mulkuksi.
Tämmöisiä tyypejä yleensä on nuo "kaiken taitavat ".
Joskus aina palstaa lukiessa tulee tyyppi mieleen.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Blogi
« Vastaus #47877 : 9.03.2018 kello on 18:20 »
Esimerkkini ei kylläkään tarkoittanut kuvaamaasi öykkäri-tyyppejä vaan ihan kohteliaita suomalaisia osaajia.  Esimerkkini oli rekkakuski.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #47878 : 9.03.2018 kello on 20:31 »
Palautetaan keskustelu otsikon urille, olipa ruhtinaallista saunoa  remontoidussa saunassa, johan siitä edellisestä olikin kulunut pari kuukautta.

Saunavaha on hyvää tavaraa...

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #47879 : 9.03.2018 kello on 20:43 »
Minullakin on samanlainen kokemus boulogne sur mer kunnan leiritäalueelta.
Volvosta astui ulos mies ja alkoi suureen ääneen kiroillen haukkua patongin purioita tolloiksi.
Minä sanoi pojalle hollanniksi; nu enkel nederlands taal, geen worden fins.
Eivät olleet edes osanneet tehdä läpi ajettavaa paikkaa saati että se olisi ollut vaaterissa.
No aikansa möykättyään sai kabensa parkkiin, tuoli ulos ja suu kävi isoon ääneen, mikään ei kelvannut.
Kaikki oli huonosti, mutta ääntä piisasi.
Sen naapuri kävi sanomassa sille jotain ranskaksi, varmaa että vähän vähemmän melua.
No eihän se ymmärtänyt, öykkärit on yleensä sellaisia kansallisuudesta riippumatta.
Minä sitten illemmalla kun kyllästyin kuunteleemaan jatkuvaa valitusta, kävin sanomassa että olisi vähän hiljempaa
kun meitä on muitakin jota ymmärtää mitä sanot. Hiljeni ukko.
Tosin aamulla isoon äänee akalleen sanoi minua mulkuksi.
Tämmöisiä tyypejä yleensä on nuo "kaiken taitavat ".
Joskus aina palstaa lukiessa tulee tyyppi mieleen.
Juuh, perisavolaisia tuppikulleja vilahtelee joskus. Mitäpä niist.