rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9793457 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #18840 : 27.06.2014 kello on 07:50 »
    Useimmilla on muutakin elämää kuin kulkuvälineet.  :o

Onhan niitä halvempia myös meillä, yksi on puutarhaus.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Autossa on pyörät
    Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #18841 : 27.06.2014 kello on 08:34 »
    Oletko Alan edes lukenut mistä tämä väittely KEV:n ja mun välillä alkoi ?  ::)

................... . KEV:lle se on ihan mikä tahansa mitä minä sanon Volvosta.
    Asialla ei ollut mitään tekoa minkään automerkin kanssa, luulo ei ole tiedon väärti  ;)
    Vain ja ainoastaan kuka lainasi ja ketä.!
    Tuo hinnanalentuminen on kai samaa monillakin merkeillä. Tuokin Riston haave on 7v vanha ,käyttöönotettu 2007.
    Ajettu 255tkm. Hyvä että laskee hinnat, voi joskus aina vaihtaa autoa edullisesti, uutta kun en ikinä osta.y
    Voisin alkaa kaivamaan jostain tilastoista eri merkkejä, en vain viitsi.
    Tuo asuntoauton hinta ei ole suoraan verrannollinen, en jotenkin ymmärrä lainkaan hinnan pysymistä noin korkealla, kai se on kysynnän ja tarjonnan laki?

Edit: unohdin sanoa, olin oikeassa tuossa lainauksessa. Valitan .....

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:28
    « Vastaus #18842 : 27.06.2014 kello on 09:22 »
    Ja    .

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:28
    • Kulkija
    « Vastaus #18843 : 27.06.2014 kello on 09:53 »
    Onhan niitä halvempia myös meillä, yksi on puutarhaus.

Halvemmista en välttämättä puhunutkaan. Elämä on valintoja. Toiset tykkää omistaa, toiset tehdä.

Sitä en vaan ymmärrä, että jotkut toimii tyyliin ostan levysoittimen, jolla uikuttaa samaa singleä vuodesta toiseen. Vaikka maailma on täynnä hyviä älppäreitä.

• Vieras
    « Vastaus #18844 : 27.06.2014 kello on 10:00 »
    Sitä en vaan ymmärrä, että jotkut toimii tyyliin ostan levysoittimen, jolla uikuttaa samaa singleä vuodesta toiseen. Vaikka maailma on täynnä hyviä älppäreitä.

Mä ajoin samalla Saabilla kymmenen vuotta ennenkuin hokasin että näitä autojahan voisi päivittää useamminkin.  ;D

Meillä on Adriassa Matin ja Tepon Parhaat kahden levyn CD satsi, taitaa olla jo viisi vuotta vanha, lapsetkin jo tietää mikä kappale tulee seuraavaksi, se onkin ainoa levy autossa, soittimessa siis jatkuvaan sisällä...muuten musiikkia kuunnellaan tikulta.  :D

Hauskinta tuossa on se että esikoinen on se joka tahtoo välillä kuunnella tuota näin se kesäloma toimii kipaletta, on kuullut sitä jo autossa viisivuotiaasta lähtien.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
    • Strömma Kemiönsaari
    « Vastaus #18845 : 27.06.2014 kello on 10:11 »
    Siivottu volle auringon paisteessa kalsareillani,näin reisussa kun mulla ainakin kertyy yhtä ja toista ehkä turhaakin mukaan ja auto on kuin kirpputori sisältä. :D

Nyt on kaikki paikoillaan ainakin pari päivää,,,ikävä army-vania johonka sais vaikka lundia hyllyt takapäähän.
    Täytyykin ottaa liikenteeseen heinäkuussa.tai sit on vielä enemmän romua mukana,hah haa!

Tää 300w invertteri pelittää hyvin läppärin virranlähteenä ja huawein langaton mokkula toimaa kiitettävästi.
    Aikas hulppeaa kun voi kävellä boksereissa yläruumis paljaana-se kesä! Thumb

Hauskaa alkavaa vkonloppua kaikille-ite sorvin ääressä....

t migel

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.12.2025 kello on 15:09
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #18846 : 27.06.2014 kello on 10:27 »
    Jaha täällä taas kuohuu  :laugh: :laugh:

Täytyypä palata lukemaa vähän sivuja taaksepäin.

Ja sitten antaa tyhjentävä kommentti.  :P :P

• Vieras
    « Vastaus #18847 : 27.06.2014 kello on 10:35 »
    Jaha täällä taas kuohuu  :laugh: :laugh:

Ja sitten antaa tyhjentävä kommentti.  :P :P

Älä suotta anna, se ainoa oikea sana ja linjaus on jo annettu, annetaan periksi niin pysyy sopu palstalla.  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.12.2025 kello on 15:09
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #18848 : 27.06.2014 kello on 10:42 »
    Älä suotta anna, se ainoa oikea sana ja linjaus on jo annettu, annetaan periksi niin pysyy sopu palstalla.  Thumb

No niin minun Volvon hinta on laskenut omistamani 3 vuoden aikana 10000 €.  Pari viikkoa sitten kävin hinnoittelemassa käyttöautolla uuteen Honda CRV. Eli kuukaudessa noin 280 €.

Hinnoittelin myös toisen autoni hinnan eli Peugeot 307, jonka ostin uutena sen hinta on pudonnut uudesta 155 e / kk.

Mitäs tähän tuumaatte ?

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:38
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #18849 : 27.06.2014 kello on 10:46 »
    Jostain syystä olen tässä itsekin tullut käsitykseen että retkuleissa mennään samoja hulluja aikoja kuin prätkissä jokunen vuosi sitten, bränikän hinta ei parissa vuodessa tippunut juuri lainkaan ja saivatpahan jotkut tosiaan omansa jopa takaisin :o Jos retkuleiden hintaeroosio menisi samaa tahtia kuin itse alustalla, niin sitä olisi köyhemmälläkin varaa ajella juuri peruskoulunsa aloittavan ikäisellä kalustolla, nyt kun joutuu katselemaan tuolta rippikoulunsa jo jokuaika sitten käyneitä ja on todella haasteellista löytää enää sitä tervettä, kuivaa yksilö jossa tekniikkakin vielä pelaa :-X

Henkilöautoissa olenkin nauttinut noista ranskalaisten rajusta hinnan pudotuksesta tässä 90-luvun lopulta lähtien. Tuollaista 3-4v ikäsitä, hyvin varusteltua ja hyväkuntoista patonkia löytyy helposti -50% siitä mitä ne maksoivat uutena. Nykyinen Sitruunakin on 10ke peli, vaikka uutena "hiukka" enempi maksoikin, mutta nyt oli vähän jo tuuriakin matkassa kun sattui oikeaan aikaan, oikeaan paikkaan :)

Winkki: Jos talossa on inva-lupa, kannattanee se sitoa as.autoon, sillä se oikeuttaa invakortin haltijan omistaman auton (1 kpl) ajoveuvoveron perusosan poistoon => as.autossa sillä säästää pitkän pennin vaikka käyttövoimavero vielä pitääkin maksaa 8)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #18850 : 27.06.2014 kello on 11:09 »

Winkki: Jos talossa on inva-lupa, kannattanee se sitoa as.autoon, sillä se oikeuttaa invakortin haltijan omistaman auton (1 kpl) ajoveuvoveron perusosan poistoon => as.autossa sillä säästää pitkän pennin vaikka käyttövoimavero vielä pitääkin maksaa 8)

Invakortin haltian ei tarvitse omistaa autoa vaan hänellä on oikeus määrätä mihin autoon verohyöty sidotaan. Ja jos niitä autoja on useita hyödyn voi siirtää toiseen helposti, esim. jos poistaa asauton liikenteestä talven ajaksi.

• Vieras
    « Vastaus #18851 : 27.06.2014 kello on 11:57 »
    Hinnoittelin myös toisen autoni hinnan eli Peugeot 307, jonka ostin uutena sen hinta on pudonnut uudesta 155 e / kk.

Mitäs tähän tuumaatte ?

Otin tarkoituksella tuon Volvon pois niin ei tule sanottua mitään loukkaavaa, joten tuo Pösön 155 euron pudotus kuukaudessa kuulostaa perin alhaiselta kun miettii auton alkuperämaata, muttei suinkaan mahdottomalta, riippuu minkä ikäinen se auto on.

Ne autot mitä minä olen uudesta lähtien omistanut, niissä hinnanpudotus kuukautta kohden on ollut n. 200 - 230 euroa, poikkeuksena Saab 900 jonka omistin kauan, siinä hinta putosi reilussa kymmenessä vuodessa vain 145 €/kk.

Ai niin, unohdin ekan uuden autoni, Lancer GTi:n, siinä hinta putosi eniten, 250 €/kk tai silloista rahaa 17000 markkaa...yhdessä vuodessa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    « Vastaus #18852 : 27.06.2014 kello on 12:02 »
    Invakortin haltian ei tarvitse omistaa autoa vaan hänellä on oikeus määrätä mihin autoon verohyöty sidotaan. Ja jos niitä autoja on useita hyödyn voi siirtää toiseen helposti, esim. jos poistaa asauton liikenteestä talven ajaksi.
      Kannattaisikohan minun hankkia vaimolle invakortti,ja siirtää se tuohon wokkeloon !

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #18853 : 27.06.2014 kello on 12:11 »
      Kannattaisikohan minun hankkia vaimolle invakortti,ja siirtää se tuohon wokkeloon !

Tietty kannattaa. Ja Wokkelo seisomaan silloin kun ei ole ajossa. Onhan se säästö kuitenkin luokkaa 50€/ kk silloin kun auto on liikenteessä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:28
    • Kulkija
    « Vastaus #18854 : 27.06.2014 kello on 12:21 »
    Uudemmissa matkailuautoissa ei taatusti arvo säily. Luulisin omani arvon pudonneen 7000-10000 euroa kolmessa vuodessa, vaikka ostohinta olikin perin kohtuullinen. Vaan ei sillä väliä, sillä autoa tuskin olen vaihtamassa tai muuten myymässä.

Touranin arvosta on kuudessa vuodessa ja 160.000 km myötä kadonnut noin 75-80%. Kannattaa pitää siis.