rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9735347 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:29.11.2020 kello on 08:14
  • Motto: Carpe diem...
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #13980 : 6.11.2013 kello on 16:00 »
Sienimetsässä tunnin verran.  Uusia tuoreita suppilovahveroita noin 7 litraa.  Lopen metsässä olivat lopen uupuneita ne hirviät kärpäset.  Ei muita kulkijoita paitsi yksi Nakke lahopuussa.  Syksyä pitelee.....

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
  • Omasta mielestä oikeen mukava mies
    • Urheilua aktiiveille
« Vastaus #13981 : 6.11.2013 kello on 16:00 »
Täällä myös syöty kolmatta päivää Buranaa ja Arcoxiaa. Kuten jo aiemmin avauduin täällä, on mulla sellainen kroonisen puoleinen selkäongelma.
No, nyt viimeisin alkoi tyttöä kantaessa kun olin potalle kiikuttamassa. Juuri kun aloin laskemaan alas niin se rupes venkoilemaan ja isukki putos polvilleen kun tuli "puukko nikamienväliin". Varovasti uintia ja venyttelyä heti kun kramppi antautuu. Nopea lääkitys on mun tapauksessa A ja O. Eli heti pitää olla kivun lievitystä, ettei ehdi kovin pahoin kiristää kipua ympäröiviä lihaksia. Muuten menee vaikeaksi.

Mutta jokainen selkä ja tapaus on ilmeisen erilaisia. Mikä toisella auttaa, voi toisella pahentaa tilannetta. Itse se pitää oppia tietämään.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #13982 : 6.11.2013 kello on 16:23 »
     iskias! noidan nuoli ! vasta oli itellä otin 800 buranan ja vuorokauden päästä ei enää tuntunu..kipu pois ja liikkumista niin hyvä tulee.. Thumb

Vaivaisia tuntuu olevan enemmänkin. Mulla kahdeksas viikko. Maanantaina tuntui hyvältä; mietin jo Arcoxian lopettamista. Onneksi en, sillä tiistaiaamu oli ihan hirveä lääkkeestä huolimatta.

Onko kukaan iskiaksesta kärsivä käynyt fysioterapeutilla? Mulla olis lähete, mutta en ole saanut aikaiseksi soitella ja kysellä aikoja.
Olis kiva kuulla, minkä tyyppisiä liikkeitä ne käskee tehdä.

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #13983 : 6.11.2013 kello on 16:27 »
Täällä myös syöty kolmatta päivää Buranaa ja Arcoxiaa. Kuten jo aiemmin avauduin täällä, on mulla sellainen kroonisen puoleinen selkäongelma.
No, nyt viimeisin alkoi tyttöä kantaessa kun olin potalle kiikuttamassa. Juuri kun aloin laskemaan alas niin se rupes venkoilemaan ja isukki putos polvilleen kun tuli "puukko nikamienväliin". Varovasti uintia ja venyttelyä heti kun kramppi antautuu. Nopea lääkitys on mun tapauksessa A ja O. Eli heti pitää olla kivun lievitystä, ettei ehdi kovin pahoin kiristää kipua ympäröiviä lihaksia. Muuten menee vaikeaksi.

Mutta jokainen selkä ja tapaus on ilmeisen erilaisia. Mikä toisella auttaa, voi toisella pahentaa tilannetta. Itse se pitää oppia tietämään.

Mulle sanoi sekä lääkäri että farmaseutti, että Arcoxian kanssa ei saa syödä Buranaa. Eikä mitään muitakaan tulehduskipulääkkei tä. Parasetamoli on ainoa, jota saa sekoittaa. Mä nappaan Arcoxian nukkumaan mennessä ja Panadol Forten (1mg) herätessä. Ja tarpeen vaatiessa päivälläkin.

Kyllä ottaa päähän, kun 8 viikkoa on jo saanut könkätä. Nyt vaan odotellaan joulua; silloinhan se koukkuselkä suortuu.... Vai miten se meni?  :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
  • viva la France
« Vastaus #13984 : 6.11.2013 kello on 16:37 »
Laskettu ja laskettu, sitten on tarkastettu ja tarkastettu että kaikki asiat jotka laskutulokseen vaikuttaa on otettu huomioon. Tämä on se yrittäjän työn tärkein ja tylsin asia samassa paketissa.
Korvista nousee savu ja ulkona on todellinen kissan ilma, vihmoo tihkusadetta vaaka suoraan ettei voi edes koiria viedä lenkille.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #13985 : 6.11.2013 kello on 17:18 »
Käyty fysioterapeutilla  :laugh:

Onko kukaan iskiaksesta kärsivä käynyt fysioterapeutilla? Mulla olis lähete, mutta en ole saanut aikaiseksi soitella ja kysellä aikoja.

Mä sain vissiin viis liikettä.
1) istu tuolille ja nouse samantien ylös, kädet voi olla vyötäröllä, sivuilla tai edessä oman maun mukaan. x10
2) Selälleen, polvet koukkuun, nosta lantio ylös. Hidas laskeutuminen alas, pikainen hipaisu lattiaan ja takas ylös x10
3) selälleen, polvet koukussa, kädet niskan taakse ja yläkropan nosto niin että lapaluut irtoo lattiasta. x10
4)kontausasentoon. nosta vuorotelleen oikea ja vasen jalka suoraan taakse, pidä selkä ja lantio liikkumattomana x10
5)sitten venytetään pakaralihasta vähän tähän tyyliin, mutta istuma-asennossa

Kun googlaa kuvina pakaralihas ja venytys niin löytyy aika montakin asentoo millä voi venyttää :)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #13986 : 6.11.2013 kello on 17:19 »
Laskettu ja laskettu, sitten on tarkastettu ja tarkastettu että kaikki asiat jotka laskutulokseen vaikuttaa on otettu huomioon. Tämä on se yrittäjän työn tärkein ja tylsin asia samassa paketissa.
Korvista nousee savu ja ulkona on todellinen kissan ilma, vihmoo tihkusadetta vaaka suoraan ettei voi edes koiria viedä lenkille.

ei yhtään kivaa Thumbd
mut voishan noi kaikki ulkoistaakkin  ???
paitsi minun pikku yrityksessäni
se ei ollut mahdollista
vaan kaik tein itse mitä pystyin
ja loput kirjanpitäjälle
siinä sitä taas säästi pennin ,jos toisenkin  Thumb
ps. minusta tulis hyvä laskuttaja
oli ilo lähettää laskuja
ja vielä suurempi ilo
kun ne laskut tulivat tilille  Thumb  :)

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #13987 : 6.11.2013 kello on 18:17 »
Ipsulle kiitos  Thumb jumppaohjeista!  :)
Itsasiassa osa noista on tullut hiukan vaistomaisestikin, kun on koittanut helpottaa oloa!

Rankka päivä on ollut tänäänkin. Noi 4.20-herätykset ei vaan ole mun juttu...  :(
Töissä ihan hirveetä kiirettä; ei just syömään ehdi, ellei saa jotain kollegaa vahtimaan hommia siksi aikaa. Huomiseksi vaihdoinkin jo vuoron hiukan myöhäisempään... Siihen loppui sitten mun ruoanlaittovelvolli suudet tältä erää!  :laugh:

Alepassa tein hamstrauskeikan. Tiskiainetta, leivinpaperia yms. Ja viikonlopuksi (?) ostin pakkaseen pikkukinkun, 2,6-kiloisen. Jos vaikka ottais hiukan esimakua joulusta!  :-*

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #13988 : 6.11.2013 kello on 18:43 »
    Vaivaisia tuntuu olevan enemmänkin. Mulla kahdeksas viikko. Maanantaina tuntui hyvältä; mietin jo Arcoxian lopettamista. Onneksi en, sillä tiistaiaamu oli ihan hirveä lääkkeestä huolimatta.

Saat monia erillaisia liikkeitä neuvoiksi ! mutta ehkä helpoin on guugleta vaikka pilates-jooga ja sieltä haet videoita, pääset hieman sisälle jutusta.  tai etit kotikunnasta paikkoja jossa sitä harrastetaan ja käy sieltä ottamassa oppia..olen kerran käynyt joogassa ja ne harjoitteet on oikein hyviä ja tehokkaita, ite olen saanut hyviä oppeja OJK:n salilla, mutta siellä olikin kovemmat ja vaativammat harjotteet..niillä opeilla sitten olen kotosalla olkkarin lattialla  venytellyt ja rentouttanut lihaksistoa... venyttelen myös monessa muussakin paikassa selkää ja lantiota,niskaa, missä vain olenkin, voi olla huvittavan näköistä, mutta itelleppä sen teen ja koetan pitää huolta ropastani...

• Vieras
  • Vs: Mitäs tänään tehty?
    « Vastaus #13989 : 6.11.2013 kello on 18:49 »

Käytätkö Mangnesiumia lisänä?? hyvä jumppa, venyttely ja vielä lopuksi ropan rentouttaminen...

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
    « Vastaus #13990 : 6.11.2013 kello on 22:23 »
    Lomailtu.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:33
    • Kotkan poikii ilman siipii
    « Vastaus #13991 : 6.11.2013 kello on 22:32 »
    Vaihteeksi näpertelin ranneketjun.

• Kaikkien Kaveri
      • www.lintukuvia.net
    « Vastaus #13992 : 6.11.2013 kello on 22:47 »
    Katsottu boksilta 3 osaa Arrowia!  Thumb

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
    • 1299XX
    « Vastaus #13993 : 6.11.2013 kello on 22:52 »
    Sain mieheni taas kotiin 6 tunniks nukkumaan, kai mää kampeen sen kainaloon  :-*

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
    « Vastaus #13994 : 6.11.2013 kello on 23:41 »
    [/quote]

Selkävaivat ovat todella erilaisia ja niin on lääkityskin.
    Kymmenisen vuotta sitten, kun kipu iski oikein voimalla,
    vietin yöni ensiapupolilla. Kun lähdin pois, sain pari
    lääkemääräystä. Burana 800 kolmesti päivässä,
    Panadol Extend 665, 2 tablettia kolmesti päivässä plus
    illalla Triptyl 25 mg. En ole tuollaista myrkkymäärää
    syönyt, vaikka selässä tuntuu pieni kipu koko ajan.
    Puoli vuotta sitten jätin Buranan pois eikä olo ole
    huonontunut jos ei parantunutkaan. Mahtaako
    Burana olla kalkkitabletti.