Kirjoittaja
Aihe: Karavaanari.org ja keskustelukulttuuri (Luettu 14779 kertaa)
« Vastaus #61 : 26.02.2018 kello on 13:00 »
Olen sen verran uusi täällä, että vakiporukoista ei minulla ole aavistustakaan. Paljon olen täältä saanut hyviä neuvoja ja fiksuja ohjeita.
Siksi minulle tulikin hiukan puskan takaa kommentit, kun esitin mielipiteeni niinkin tärkeästä asiasta tässä maailmassa kuin mopoautoista. Suoraan ihmeteltiin mistä olen siinnyt.. Kovinkaan montaa asiallista vastausta ei tullut. Asia ei sinällään minua vaivaa, enkä ottanut papua nenääni siitä. Lähinnä hivenen huvittuneena ihmettelin, kuinka paljon tunteita näinkin vähäpätöinen aihe toi pintaan. En uskalla edes ajatella mitä seuraisi, mikäli täällä keskusteltaisiin poliitikasta yms. perinteisistä jankkaus asioista 
Otin nytkin kantaa vain siksi, että keskustelukulttuuri on nostettu aiheeksi. Meitä ihmisiä on paljon ja meille on eri asiat tärkeitä ja luonnollisesti on erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia. Kaikki eivät vaan voi olla samaa mieltä kaikista asioista. Ehdottaisinkin, että annetaan kaikkien pitää omat mielipiteensä, vastataan ja perustellaan omat mielipiteet asiallisesti menemättä henkilökohtaisuuksi in.
Juzzille tiedoksi: On täällä kaksi pyhää asiaa Volvo ja Polar. Niitä ei kannata lähteä arvostelemaan, vaikka itse omistaisitkin k.o. laitteet, jos arvostelet, joudut syntisten listalle. 
« Vastaus #62 : 26.02.2018 kello on 13:13 »
Juzzille tiedoksi: On täällä kaksi pyhää asiaa Volvo ja Polar. Niitä ei kannata lähteä arvostelemaan, vaikka itse omistaisitkin k.o. laitteet, jos arvostelet, joudut syntisten listalle. 
Foorumin perussynti on se, että rakentava keskustelu jostakin laitteesta tai ominaisuudesta loppuu, kun kohdalle sattuu se oma laite. Omaa ei kerta kaikkiaan voi moittia, oli miten huono hyvänsä. Puhumattakaan siitä, että joku moittii jotakin, jota itsellä ei ole, mutta joku muu sellaisen omistaa. Ihaillen seuraan nimimerkkiä Arska, joka sanoo suoraan, mikä omassa kulkineessa on vikana. Muutkin varmaan hymäilee, mutta ne joilla on samanlainen näkevät punaista. Vaikka sillä, joka kyseisen laitteen omistaa ja sitä käyttää on paras asiantuntija myös esittämään kriittisiä kommentteja. Lainaus meni pieleen, mutta olkoon.
« Vastaus #63 : 26.02.2018 kello on 13:29 »
Näinniikun myyntimieskokemukse lla. Se on paras myyjä joka myy itelleen. Se pystyy myymään ihan mitä vaan. Itelleen. Juuri tämä 2 paikkanen urheiluauto on nyt just, näissä olosuhteissa meille neljän lapsen perheelle kirkkaasti paras. Joka ostaa polarin tai minkä vaan kopin peräänsä, pystyy perustelemaan miksi se oli juuri nyt, tässä elämänvaiheessa meille paras valinta. Ensvuonna on eri juttu. Ei kukaan rellun ostaja sano viikon päästä "paskan möivät" koska jokainen jatkaa kaupan jälkeen jälkimarkkinointia. Perustelee itelleen miksi tämä p*ska oli just nyt, just meille, paras vaihtoehto. Ihminen toimii näin.
« Vastaus #64 : 26.02.2018 kello on 13:38 »
Foorumin perussynti on se, että rakentava keskustelu jostakin laitteesta tai ominaisuudesta loppuu, kun kohdalle sattuu se oma laite. Omaa ei kerta kaikkiaan voi moittia, oli miten huono hyvänsä. Puhumattakaan siitä, että joku moittii jotakin, jota itsellä ei ole, mutta joku muu sellaisen omistaa. Ihaillen seuraan nimimerkkiä Arska, joka sanoo suoraan, mikä omassa kulkineessa on vikana. Muutkin varmaan hymäilee, mutta ne joilla on samanlainen näkevät punaista. Vaikka sillä, joka kyseisen laitteen omistaa ja sitä käyttää on paras asiantuntija myös esittämään kriittisiä kommentteja.
Lainaus meni pieleen, mutta olkoon.
Minä ainakin olen aivan avoimesti arvostellut sprinterini alimpaan lokaan ja syystä. Ei ole ikinä laadullisesti noin huonoa autoa meillä ollut. Tätäkään ei saisi sanoa olen saanut siitä jonkinverran kritiikkiä ettei niissä kuulemma ole mitään ihmeellisiä vikoja. Muuten vain mulla on 25tkm ajon ajalta yli kottikärryllinen vanhoja rikkinäisiä osia kiertokangista vaihdelaatikon osiin  Ja vaunusta - no se on hobby ja oli halpa => näkyy tietynpaikoin laadussa ja vaatii osakseen parantelua kuten 99% muistakin kulkineista (ei tietenkään Polareissa mutta muissa). Siinä kuitenkin hinta ja laatu kohtaa oikein kivasti. Noh osan mielestä ei voi kohdata kun ei ole harmaavesisäiliötä sisätiloissa, ei vaikka sen olisi saanut ilmaiseksi
« Vastaus #65 : 26.02.2018 kello on 13:38 »
Näinniikun myyntimieskokemukse lla. Se on paras myyjä joka myy itelleen. Se pystyy myymään ihan mitä vaan. Itelleen. Juuri tämä 2 paikkanen urheiluauto on nyt just, näissä olosuhteissa meille neljän lapsen perheelle kirkkaasti paras.
No nyt se selvisi, miksen koskaan kelvannut myyntihommiin, kun en keksi mitään syytä, miksi edes sinkkutalous tarvitsisi 2-hengen 'urheiluauton'.....? 
« Vastaus #66 : 26.02.2018 kello on 15:33 »
Ei kukaan rellun ostaja sano viikon päästä "paskan möivät" koska jokainen jatkaa kaupan jälkeen jälkimarkkinointia. Perustelee itelleen miksi tämä p*ska oli just nyt, just meille, paras vaihtoehto. Ihminen toimii näin.
Täällä on myös nimimerkki relluttelija, hänellä voisi olla tähän lauseeseen jotain sanottavaa. Onneksi on erilaisia ihmisiä ja erilaisia kulkimia, jokaiselle jotain.
« Vastaus #67 : 26.02.2018 kello on 16:49 »
Itselleen myyjä myy itselleen järkiperusteet tehdä kauppa (tunnepohjalta), sitte alkaa jälkimarkkinointi, se toteaa että ne järkisyyt toimii. Sitte pitää vielä myydä kavereillekin samat syyt (että sais tukea ajatuksilleen). Mutta mä en ole niin hyvä myyjä että oisin vaimolle saanu myytyä idean miksi pitää ehdottomasti olla 4 moottoripyörää, ja kaupungissa, 800 neliön tontilla (1952 käyttöönotettu) traktori jolla ei siellä sovi mitään tekemään. Kaverit ymmärtää kyllä. Voi noita naisia... onhan tää ihan järkijuttu.
« Vastaus #68 : 26.02.2018 kello on 17:36 »
Mutta mä en ole niin hyvä myyjä että oisin vaimolle saanu myytyä idean miksi pitää ehdottomasti olla 4 moottoripyörää, ja kaupungissa, 800 neliön tontilla (1952 käyttöönotettu) traktori jolla ei siellä sovi mitään tekemään. Kaverit ymmärtää kyllä. Voi noita naisia... onhan tää ihan järkijuttu.
Ryypätäkkö ne rahat olisi pitänyt... Psyykekin on tärkeä juttu ja kyllä se aina yhden terapiatraktorin tarvitsee ja moottoripyörän joka viikonpäivälle.
« Vastaus #69 : 26.02.2018 kello on 17:51 »
Itselleen myyjä myy itselleen järkiperusteet tehdä kauppa (tunnepohjalta), sitte alkaa jälkimarkkinointi, se toteaa että ne järkisyyt toimii. Sitte pitää vielä myydä kavereillekin samat syyt (että sais tukea ajatuksilleen). Mutta mä en ole niin hyvä myyjä että oisin vaimolle saanu myytyä idean miksi pitää ehdottomasti olla 4 moottoripyörää, ja kaupungissa, 800 neliön tontilla (1952 käyttöönotettu) traktori jolla ei siellä sovi mitään tekemään. Kaverit ymmärtää kyllä. Voi noita naisia... onhan tää ihan järkijuttu.
Yhtä tärkeitä kuin kymmenet leningit,kengät ja koltut ja pakkilaatikollinen sotamaalausvermeitä kin 
« Vastaus #70 : 26.02.2018 kello on 19:58 »
Foorumilla aika monella on niitä pyhiä asioita. Jätän kertomatta, ettei mene henkilökohtaisuuksi in, enkä pidä asiallisena, että sellaiseen mentiin jo. Jopa osin virheellisesti mielestäni. Oma pyhä asiani lienee ulkomaan matkailu, mutta sitä voi mielestäni tehdä muutenkin kuin kulkimella. Itse arvostan keskustelukulttuuri ssa muiden pyyteetöntä auttamista ja kykyä kyseenalaistaa omat toimintatapansa, kalustosta alkaen. Olkaa ihmisiksi, niin ite ajattelin olla. Kun tästä taas lähden vähäksi aikaa. 
« Vastaus #71 : 26.02.2018 kello on 20:27 »
Foorumilla aika monella on niitä pyhiä asioita. Jätän kertomatta, ettei mene henkilökohtaisuuksi in, enkä pidä asiallisena, että sellaiseen mentiin jo. Jopa osin virheellisesti mielestäni.
Niin tämä oli sinun yksi näkemys ja minulla on toinen näkemys. Ja ilmeisesti tuo epämääräinen viittaus kohdistui minuun, kun ei sitäkään saanut kunnolla sanottua, keneen tämä asia liittyi. Ja sinä taisit juuri arvioida minun mielipiteeni virheelliseksi, ilman mitään perustetta, noin vain. Ei näin. Juuri tällä "kaikkien" yläpuolelle asettumalla saadaan tappelu aikaiseksi. Jos ei pysty suoraan kirjoittamaan keneen tämmöiset kirjoitukset viittaa, niin eikö olisi silloin parempi olla kirjoittamatta, niin asiat ei jäisi epämääräisinä kellumaan. Ja jos osaa sanoa toisten virheet, niin eikö ne olisi syytä kirjoittaa, kun kerran tietoa on. Jos tämä kirjoitus ei kohdistunut minuun, niin se kohdistui tämän palstan johonkin toiseen jäseneen, ja meni aika henkilökohtaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 kello on 20:45 »
« Vastaus #72 : 26.02.2018 kello on 22:40 »
« Vastaus #73 : 26.02.2018 kello on 22:49 »
Ryypätäkkö ne rahat olisi pitänyt...
Psyykekin on tärkeä juttu ja kyllä se aina yhden terapiatraktorin tarvitsee ja moottoripyörän joka viikonpäivälle.
+ argo 8x8  harmittaa niin että menin myymään tuollaisen helmen, nyt sain hallitukselle perusteltua että hankitaan sellainen niin pääsee pojankanssa laavulle paistamaan makkaraa (ihan kun sinne ei muulla pääsisi). Ehdottomasti näin kaupungin keskustan läheisyydessä tarvitaan 8x8 mönkijä teloilla ja perämoottorilla Edit sehän jopa löytyi minun vanha nettimotosta https://m.nettimoto.com/argo/8x8/2234374?vifAdCount=0&vifNav=Y
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 kello on 23:00 »
« Vastaus #74 : 27.02.2018 kello on 07:17 »
Heh, vaikka mulla nyt sattuu nämä molemmat merkit olemaan niin älkööt siirtäkö mua syntisten listalle. 
|