Noitten asentaminen omiin piireihinsä on järkevää, Minulla on ollut molempia, tosin ei asuntoautossa, jo pienemmässä eron huomaa. Ajomukavuuden lisäksi erilliset piirit mahdollistaa auton oikaisemisen parkissa. Todella usein jopa asvalttikentillä on kaatoa jompaan kumpaan suuntaan.
Komparan etu on iso jos autossa pitkä peränylitys. Itse olen onnistunut peruuttamaan pikkutieltä hiukan isommalle, ei päällystetylle ja silloin onnistuin saamaan koukun syvälle tiehen jolle peruutin, Ilmajousilla tuo olisi vaatinut perän pientä nostoa ja matka olisi jatkunut. Nyt jouduttiin tunkkaamaan perä ylös ja täyttämään takarenkaiden alle kiviä ja muuta lähistöltä löytyvää jotta päästiin irti.
Toki enemmistä kilkkeistä voi olla hyötyäkin ja jos niitä on, ehdottomasti ne kaksi piiriä.
Yritän kuitenkin sanoa, jotta jousien lisäksi muu ei ole välttämätöntä. Normaalisti.
Ilman putkia, letkuja, ventiileitä, mittareita ja kompuraa hinta jää selvästi edullisemmaksi.
Jos lisää haluaa, lisää saa.
Ja todella, jos ylitys on pitkä ja vielä Alkon alusta, jokainen sentti jokaisen kanttikiven kohdalla on hyväksi.