Kirjoittaja
Aihe: Kuka korvaa, kun öljyauto rikkoo ok-talon pihaasfaltin KUVIA (Luettu 5272 kertaa)
« Vastaus #16 : 21.07.2011 kello on 21:20 »
Eli jos / kun on vanha vaunu pysäköitynä niin on oikeutetumpaa rikkoa se kuin uusi vaunu. Vai ymmärsinkö väärin 
Tuo oli juuri niin sanottu kuin itsekin mietin asiaa, kun yhdellä toisella foorumilla tapaus herätti tosi paljon keskustelua ja aika usein oli se että piha jo vanha ja mitä lie, ja mielestäni piha en meille toimiva ja toimii edelleenkin, ja ei olisi tuota juttua tullut, jos kaveri ei olisi noin reunassa ajanut kun pihalla kuitenkin on autolle, jossa kääntyvät etupyärät, niin tilaa kulkea.Minulla on pihassa 9 metriä pitka TEVE Volvo B6F alustalla ja en minä sillähään pitkin puskia ajele. Moni oli sitä mieltä, että piha vanha ja olisi pitänyt jo pinnoittaa jne, no ei minun mielestäni.Aika hauskan havainnon tein myös siitä, että ammattikuskit olivat sitä mieltä, että homman tosiaan olisi ammattikuski välttänyt, koska ammattimies olisi vaan osannut kokemuksen silmällä huomata,että haloo, nyt ajellaan varovaisesti, tai siis ei olisi mitään tällaista tullu ,kuten jo olen sanonut jos ajolinja edes suht normaali ja mennään ajolinjassa vaikka niin pitkälle, että jos autokoulussa ajjat noin ,niin kyllä huomautetaan ja mitenkäs inssissä mahtaisi käydä,koska nythan jos asialla hieman leikitään ja viedään tilanne kaupunkiin päin ,niin kyllä tuossa leikissä äkkiseltään kadun reunukset syövät kalliita alumiinivanteita ja veikkaan että siinä kohtaa inssiajossa sanotaa, että ajetaan suorinta tietä konttorille
« Vastaus #17 : 21.07.2011 kello on 21:34 »
Vai oliko piha liian ahdas muiden autojen pysäköinnin johdosta? Ei mahtunut ottamaan loivaa käännöstä.
Kaikki muu pihalla on silleen kuin oli mutta tuo harmahtava pikkumersu oli hivenen tuolla asuntoautoon päin mutta vain hivenen ehkä puoli metria , kaveri on siis peruttanut säiliöauton miten nuolenkärki kertoo kuvissa ja peruutusta en nähnyt kun olin sisällä, mutta jos kuvia tarkkaan katsoo ,niin ne kauimmaiset jäljet on pakko olla peruutusjälkiä ja ne ovatkin ok juttu, pois lähdön näin ja ajattelin että huh,huh, kun nuoli reippaasti noita puskia ja liian piukka käännös, siksi piukka koska pääsen omalla 9 metrisellä Tevellä siitä niin ettei puskat ole lähelläkään ja muuten nuo autot silloin olivat samassa paikassa eli tuo teve on tuolta koikittu pois ja tehty reissu tässä juuri hiljakkoin, siis tottahan kaverilla olisi ollut enemmän tilaa kääntää, jos esim harmaa pikku mese  olisi ollut pois tai vielä sivummalla mutta kait kuski tietää ja olisi minulle soittanut kun näkee että pihalla jokunen auto ja muuten ei koskaan ole öljy tullut noin nopeasti ,että hyvä kun sain luurin kiinni niin auto pihassa, no ei nyt ihan mutta ei paljosta puuttunut
« Vastaus #18 : 21.07.2011 kello on 21:35 »
Taitaa omaan pikkiin mennä. Pinta on rikkounut todennäköisesti siitä, että auton telipyörä on sen rikkonut autoa kääntäessä. Kuormattuna teliakseli kanittaa/murtaa pinnan. Asfalttikaan ei ihan uudelta näytä, ja käsittääkseni tavaran toimittajan pitää päästä tarpeeksi lähelle asiakasta. Jos ei onnistu niin sitten saa lämmitysöljyt käydä kannulla itse jostakin hakemassa.
Kuulemma se etäisyys on 40 metria ja minulla tulee jalkamitalla tänään mitattuna noin 60m eli pihaan on päästävä
« Vastaus #19 : 21.07.2011 kello on 21:41 »
Jokanen tilaa öljyä ja muita tarvikkeita omalla vastuulla! jos itse tilaisin kolme akselisen pihaan,niin katsoisin kannattaako ajattaa autoa sinne puhumattakaan täysperästä tai puolikkaasta rekkahommia tehneenä vuodesta -87
Minä tilasin tonnin öljyä ja tuli pihaa pilaamaan 22 tonninen auto ,no eihän kait sitten voi vähemmällä tulla,vaikka yhdeltä säiliöautokuskilta kuulin ,että ennen tyhjennettiin isot määrät jonnekin ja sitten pikku paikat ja ennen kuulemma ajeltiin pienemmillä jakoautoilla , no en tiedä onko kaikki tuollaisia isoja nykyään, niin ja tosiaan korkille minulla on matkaa noin 60m, toistakautta tienpäästä voisi olla vähemmän mutta se reitti ei täytä heidän säännöksiä hiukkaakaan, kun ei ole tietä eikä polkua siitä tien päästä korkille vaan kalliota ja kasvillisuutta ja voi olla että sieltäkin tulisi yli 40m
« Vastaus #20 : 21.07.2011 kello on 21:49 »
TOIMITUSEHDOT Normaali toimitusmuoto on toimitus tilauksesta. Myyjän toimitusaika on 5 arkipäivän kuluessa tilauksesta, ellei täsmällisestä toimitusajasta ole erikseen sovittu. Voimakkaan kysynnän tai poikkeuksellisten sääolosuhteiden seurauksena toimitusaika voi olla normaalia pidempi. Ostaja vastaa siitä, että toimituskohteelle liikkuminen on kaikissa tilanteissa esteetön, että auton liikkuminen on turvallista ja tie säilyy vahingoittumattoman a. Ostaja vastaa laitteiston turvallisuudesta, säiliöiden asianmukaisesta puhdistuksesta sekä laitteiston turvallisesta käytettävyydestä viranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti. Mikäli säiliöautolla ei pääse turvallisesti toimituskohteeseen tai Ostajan laitteet eivät ole viranomaisohjeiden mukaiset, Myyjällä on oikeus olla toimittamatta.
Yllä kopioitu pätkä Teboilin toimitusehdoista..A ika selkeää tekstiä.
« Vastaus #21 : 21.07.2011 kello on 22:00 »
Jos itse tilaisin öljyä tai muuta,niin katsoisin mihin päästäisin kyseisen auton ::)ei me" rengit" joka pihaa voida tutkia  aikataulu  ja maalaisjärki 
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011 kello on 22:05 »
« Vastaus #22 : 21.07.2011 kello on 22:07 »
Liikennevahingot korvataan tai ollaan korvaamatta tässä maassa Liikennevakuutuslai n mukaan. Sillä seikalla mitä mieltä isäntä tai renki asiasta on,ei onneksi ole mitään vaikutusta asiaan. Jos olisi,varmaan suurin osa liikennevahingoista jäisi korvaamatta, kun ei se ollu mun syy. Ja bonuksetkin vielä menee. 
« Vastaus #23 : 21.07.2011 kello on 22:33 »
Liikennevahingot korvataan tai ollaan korvaamatta tässä maassa Liikennevakuutuslai n mukaan.
Sillä seikalla mitä mieltä isäntä tai renki asiasta on,ei onneksi ole mitään vaikutusta asiaan.
Jos olisi,varmaan suurin osa liikennevahingoista jäisi korvaamatta, kun ei se ollu mun syy.
Ja bonuksetkin vielä menee. 
No niin, jotkut ovat sitä mieltä,että vanha piha ja tiensä päässä ja jotkut sitä mieltä että ammatimiehen silmä sanoo tilanteen ja näin ei olisi silloin käynyt ja joskut meinaa että tottahan pihalla esim uuden asfaltin reunan kuuluu kestaa ja taas ammattikuljettajat sanoo,että kuinka niin kun ei tuolla isoillakaan teilla reunat kestä kun ajetaa LIIAN reunassa, niin minä ihmettelen myös että miten joltain ok-talo pihalta vaadittaisiin reunoilta joitain ihme kestävyyksia mutta vinkit miten tästä eteen päin pitäisi mennä jos autolta korvauksia kaipaisi, jos vähääkään tuntuu järkevältä,
« Vastaus #24 : 21.07.2011 kello on 22:42 »
Korvausvaatimus vahingon aiheuttaneen auton liikennevakuutusyht iöön. Siellä sitten neuvovat lisää ja käyvät varmaan paikan katsomassa.
Kerro sitten miten kävi.
« Vastaus #25 : 21.07.2011 kello on 23:05 »
Korvausvaatimus vahingon aiheuttaneen auton liikennevakuutusyht iöön. Siellä sitten neuvovat lisää ja käyvät varmaan paikan katsomassa.
Kerro sitten miten kävi.
Eli menen sinne vaan yksi ja ko auton tiedot mukaan ja silleén vai täytyykö olla se auton omistaja mukana, oli muuten fiksun oloinen heppu , siis omistaja joka tuli katsomaankin tänään mutta sitten jostain syystä siihen sotkettiin Neste ja soitin Espoohon tuon omistajan minulle antamaan numeroon, mutta enko tämä Espoon Nesteen heppu ihan turha siinä jutussa sotkemassa, jos jotain kerran korvataan niin au´ton vakuutuksesta, eikä
« Vastaus #26 : 21.07.2011 kello on 23:15 »
Minkähän se öljyauto mahtoi tuossa tiessä (tai sen kulmassa) rikkoa; asvaltin pinnan, rungon vai jotain muuta? Märkää taisi olla auton käydessä  Asvalttihan tuossa on ollut jo aikapäiviä rikki, vesijäänyt runkoon ja routa rikkonut pinnan palasiksi, joka näyttää kulmassa varsin ohuelta. Paikka näkyy pysyvän märkänä kun halkeamista nousee kasvustoa.. Ei ole ehjä tie mennyt rikki. Asvaltin palaset vain hieman eri järjestyksessä, ja lapiollahan he olisi jo korjattu takaisin liki samaan järjestykseen  Kuin olisi soratiehen jäänyt 2. ohjaavan akselin pyöristä jäljet.. Kannattaako asiassa isompaa älämölöä nostaa  Pieni hyvitys öljyssä olisi minusta jo hyvä korvaus.. Näkyy pihassa käyvän roskisautoikin, ja mahtaako se aina vain naapurin tienhaarassa käännellä - missähän kunnossa se on.. Ps. asianosaiselle tämä syntynyt mielipaha on tietysti mainittava - varsin subjektiivinen näkemys vain  Näin ulkopuolisena tuntuu aika pieneltä vahingolta. T: Yksityistietoimitsi jamies (sivutoim. tieisäntä ja urakoitsija)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011 kello on 23:36 »
« Vastaus #27 : 22.07.2011 kello on 10:57 »
Minkähän se öljyauto mahtoi tuossa tiessä (tai sen kulmassa) rikkoa; asvaltin pinnan, rungon vai jotain muuta? Märkää taisi olla auton käydessä 
Asvalttihan tuossa on ollut jo aikapäiviä rikki, vesijäänyt runkoon ja routa rikkonut pinnan palasiksi, joka näyttää kulmassa varsin ohuelta. Paikka näkyy pysyvän märkänä kun halkeamista nousee kasvustoa.. Ei ole ehjä tie mennyt rikki. Asvaltin palaset vain hieman eri järjestyksessä, ja lapiollahan he olisi jo korjattu takaisin liki samaan järjestykseen Kuin olisi soratiehen jäänyt 2. ohjaavan akselin pyöristä jäljet.. Kannattaako asiassa isompaa älämölöä nostaa Pieni hyvitys öljyssä olisi minusta jo hyvä korvaus..
Näkyy pihassa käyvän roskisautoikin, ja mahtaako se aina vain naapurin tienhaarassa käännellä - missähän kunnossa se on..
Ps. asianosaiselle tämä syntynyt mielipaha on tietysti mainittava - varsin subjektiivinen näkemys vain Näin ulkopuolisena tuntuu aika pieneltä vahingolta.
T: Yksityistietoimitsi jamies (sivutoim. tieisäntä ja urakoitsija)
Ei tämä mikään ylitsepääsemätön juttu minulle ole mutta täytyy sanoa, että vaikka piha on jo vanha ja kuten joku jossain sanoi, että tiensä päässä ajallisesti ja kunnoltaan,niin kyllä tuon jutun olisi vaan silleen voinut välttää käsittääksen, ettei olisi noin reunaa nuollen mennyt. Sitten joku viisas sanoo, että kuuluhan tiemaan kestää reunallakin, no ehkä mutta miettikää nyt hieman, että puhutaan ok talon pihasta ja aika moisista päinoista ja sitten ajetaan ihan reunassa, niin voiko edes olettaa että kestää. Tulisi mieleen reissut TEVEN kanssa, niin vaikkei se paina tyhjänä kuin 6150kg, niin kyllä minä vältän jossain reunoilla ajamista ja jos nyt tätä jo aika turhaa juttua vielä hieman kaivellaa,niin veikkaan että jos lähdettäisiin oikeen kokeilumielessä ajelemään ok talo alueita painavalla säiliöautolla ja tahallaan kokeiltaisiin , miten tuo reuna kestää jne ,niin veikkaan että ikävää jälkeä tulisi ja paljon ja siis ajettaisiin yhtä äärirajoilla kuin tuossa minun "mutka" kohdassa. Peruuttamalla tähän meidan ja naapurin paikoihin täytyy tulla eli joku 100 metriä joutuu tuolta hiekkatien t-risteyksesta tulemaan mutta sama juttu näissä kaikissa tällä nurkilla olevissa päättyvissä teissä ,joista meidän talo on yhdessä päässä. Sitten heittäisin sellaisenä loppujuttuna tähän ,että vanha piha meillä mutta ammattikuskin oikea ajolinja olisi pitänyt tuon kohdan pihasta monta vuotta vielä "ehjässä" kunnossa ja se on varmaa että jos ajateltaisiin tuota meidän pihaa, niin jos siellä muualla kohtaa ajeltaisiin ihan pyörä asfaltin reunassa,niin mikähän mahtaisi olla jälki, mutta kyllähän nyt ihmiset yleensä ajaa pihalla silleen, miten sanoisin , keskellä. Taisin tuolla jo tuoda ajatukseni ajolinjoista esiin eli jos inssi ajossa pienellä tai isolla autolla ajelet vaikka kaupungilla risteykset yhtä läheltä oikeaa reunaa kuten tässä on ajettu , kun on pihasta siis lähdetty keula edellä, niin jotenkin veikkaan, että tule ajokorttia, ainakaan jos se on tyyli ajaa, yhden ipanoistani opettanut ja seuraava ihan siinä kynnyksellä syksyllä ja sitten vielä yksi ja jos sillä nyt mitään merkitystä asiaan niin olen autokomppaniánkin Heikkilässä käynyt, no ainakin joku pikku tuntuma asiaan. Tätä juttua on muuten puita muillakin minun harrastusta koskivilla sivuilla ja hauska havainto on sivuilla ja täällä sivujen ulkopuolella se, että ammattikuskit ovat olleet sitä mieltä , että kyllä kuskin silmä sen jo kertoo missä kuuluu ajella, no tässä kävi näin ja luultavasti korvauksia ei tule. Toisaalta voisi antaa samalla vinkin muille kavereille, että ottakaa opiksi ja kertokaa kuskille miten ehkä olisi hyvä ajaa , kun luulen myös että ei ihmisten pihat niin erityisen kestäviksi ole tehty, ehkä uudet pihat, jos nekään. Kyllä minulle yksi öljyjö ajanut kaveri sanoi,että eihän nyky kivetyksetkään tuollaista tekin vääntämistä lähes paikallaan kestä, No kyllä tästä mielipidettä piisaa vaikka kuinka, yksi heppu muuten jossain palstalla sanoi,että miksei saa ajaa lähelle jos on "mahdollisuus", siis kyllä minä tämän jäleen sanoisin ,että mitatkaan se 40m , mitä letkua autossa on ja jos tuntuu että se pitää pihanne ehjänä, jos ei lähemmäksi päästä autoa,niin älkää ihmeessä päästäkö pihalle. Minun on pakko vieläkin päästää kun noin 60m .No asian suhteen on tulevaisuuden suunnitelmat , että silleen mieli jo parempi. Sen muuten olen pannut myös keskustelun aikan huomioon, että kun toiselle sattuu,niin tuntuu olevan tilaajan vika mutta veikkaan ,että jos jollekin keskusteluun osallitujalle sattuisi vastaavaa,niin voisi parku yhtäkkiä ollakin aikámoinen ja tämä asenne on vaan meidän suomalaisten ominaisuus, kuten tähän mitenkään liittyen kateus myöskin ja jälkimmäiseen yksi hyvä kaverini heittikin mielenkiintoisesti, "kateudella ei ole rajoja" ja sitä kun arkielämän koukeroihin osaa sovittaa,niin alkaa monia ihmetyttämään , että juu totta, no tämä loppu tuli nyt vain tähän jostain 
|