Kirjoittaja
Aihe: Sähkökäyttöiset tulevat (Luettu 390269 kertaa)
« Vastaus #1141 : 2.05.2025 kello on 14:00 »
Siihen ei Suomen toimet yksinään riitä mitenkään ja maailman tasolla ollaan jo myöhässä. Johan se on huomattu miten "päättäväinen" EU:kin on, saati sitten maailman tasolla mukamas löydettäisiin joku yksimielisyys asioissa. Hah, ei tule tapahtumaan 
Siis uskot, että jotain voitaisiin pysäyttää? Parempi olisi tunnustaa, että muutos etenee vääjäämättömasti. Tulevaan pitäisi varautua, eikä vaan istua Manskulla, olettaen että kello pysähtyy.
« Vastaus #1142 : 2.05.2025 kello on 14:20 »
Miksei hakisi halvinta? Se on kuitenkin ,muutama satanen vuodessa. Vai uskotko kans, että tämä kuuluisa ilmastonmuutos voidaan pysäyttää?
20 vuotta vanha Boxeri käy hajuttomasti ja pehmeästi, minä olen valmis maksamaan dieselistä enempi. Korkeampi setaaniluku saa moottorin kehräämään. En ole ikinä juossut halvan polttoaineen perässä, enkä tankannut ysivitosta. Tai jonottanut halpaa polttoainetta.
« Vastaus #1143 : 2.05.2025 kello on 14:30 »
20 vuotta vanha Boxeri käy hajuttomasti ja pehmeästi, minä olen valmis maksamaan dieselistä enempi. Korkeampi setaaniluku saa moottorin kehräämään. En ole ikinä juossut halvan polttoaineen perässä, enkä tankannut ysivitosta. Tai jonottanut halpaa polttoainetta.
Mulla on vasta 18 vuotias yli 300 tuhatta ajettu Scudo... Kehrää ihan nätisti, kun juuri tulin ajosta. Tankkaan aina mahdollisimman halpaa dieseliä, elikä lähinnä viikonloppuisin.
« Vastaus #1144 : 2.05.2025 kello on 14:52 »
Siis uskot, että jotain voitaisiin pysäyttää?
Ja mikäköhän tuossa on se "jotain"? Eiköhän se kuitenkin ole kaikki tai ei mitään, nuo päästöt kun ei esim. valtioiden rajoja tunnusta. Ja jos nyt luet tuon aikaisemman kommenttini ymmärryksellä ihan kokonaan läpi, muutakin kuin vain pari ekaa sanaa, niin huomannet että en ajattele että sitä enää voitaisiin pysäyttää.
« Vastaus #1145 : 2.05.2025 kello on 14:58 »
Mulla on vasta 18 vuotias yli 300 tuhatta ajettu Scudo...
Kehrää ihan nätisti, kun juuri tulin ajosta. Tankkaan aina mahdollisimman halpaa dieseliä, elikä lähinnä viikonloppuisin.
Mun tuli kerran ihan paha mieli, kun lainasin pakua kaverille ja se oli tankannu siihen PoroDieseliä. 😢
« Vastaus #1146 : 2.05.2025 kello on 15:02 »
Mun tuli kerran ihan paha mieli, kun lainasin pakua kaverille ja se oli tankannu siihen PoroDieseliä. 😢
No ihan samalla tavalla itse en oikein tykkää jos joku erehtyy tuohon omaan disukkaani tankkaamaan jotain muuta kuin Nesteen tuotteita, sillä sitä FAME-paskaa en tuohon autooni halua desiäkään, ikinä.
« Vastaus #1147 : 2.05.2025 kello on 18:11 »
Mulla on vasta 18 vuotias yli 300 tuhatta ajettu Scudo...
Kehrää ihan nätisti, kun juuri tulin ajosta. Tankkaan aina mahdollisimman halpaa dieseliä, elikä lähinnä viikonloppuisin.
Kymmeniä vuosia dieseleillä ajettu. Ainoastaan Teboilia ja ABC:tä vältän. Muuten tankkaan halvinta tai tarpeen mukaan. Koskaan ei ole kulkupuolessa ollut moittimista. Diesel, kuten muutkin autot tarvitsevat kovaa ajoa ja säännöllistä huoltoa. Hyvä että Nesteen markkinamiesten sanoma mennyt perille. Jos et ole FAME:a tankannut, mistä tiedät sen ominaisuuksista autollesi?
« Vastaus #1148 : 2.05.2025 kello on 21:32 »
Kannattaa tosiaan seurata kokkolan autohuoltoa ja ylöjärven tietäjää .... https://www.youtube.com/watch?v=yqeBVrwoETU
S 
Kyllä sitä sisältöä YouTubeen saisi tehtyä polttiksistakin. Esim Peugeotin 1.2 puretec koneista, Fordin ecoboosteista, Volkkarin ketjuista ja DSG laatikoista.hyvin toimivista AD blue laitteista, onhan näitä. se on vaan vaikea enään ostaa uutta dieseliä vaikka kuinka hyviä ovat. Niitä käytettyjä hyviä dieseitä kun ei uusina myydä?
« Vastaus #1149 : 2.05.2025 kello on 21:38 »
No ihan samalla tavalla itse en oikein tykkää jos joku erehtyy tuohon omaan disukkaani tankkaamaan jotain muuta kuin Nesteen tuotteita, sillä sitä FAME-paskaa en tuohon autooni halua desiäkään, ikinä.
Minäkin tankkaan vain Nesteen dieseliä... Tosin yleensä aina sitä halvempaa. Nyt jouduin ostamaan 10 litraa MY dieseliä terapiatraktoriin talvivarastoon. Tavallista dieseliä ei saanut enää talvilaatuisena. Saa nähdä sylkeekö yli 50 vuotias traktorivanhus pihalle moisen nykyaikaisen kotkotuksen. 
« Vastaus #1150 : 2.05.2025 kello on 22:26 »
Nyt onkin haussa viimeinen vuosimalli jonka sai vielä ilman sitä kusruiskua.... jos löytys hyväkuntoinen ja vähän ajettu niin sillä pääsis vielä seuraavat 10v.... Antaa muitten tapella niitten akkujen ja eristysvastusvikoje n kanssa....niille ei voi kotitallissa mitään...mä rassaan mielummin parin vuoden välein egr puhtaaksi siihen riittää rätti ja meisseli..
« Vastaus #1151 : 2.05.2025 kello on 22:37 »
Nyt onkin haussa viimeinen vuosimalli jonka sai vielä ilman sitä kusruiskua.... jos löytys hyväkuntoinen ja vähän ajettu niin sillä pääsis vielä seuraavat 10v.... Antaa muitten tapella niitten akkujen ja eristysvastusvikoje n kanssa....niille ei voi kotitallissa mitään...mä rassaan mielummin parin vuoden välein egr puhtaaksi siihen riittää rätti ja meisseli..
Määrätyt merkit huijausohjemalla 2018 ennen , sen jälkeen Adblue systeemit. P.s. ilman ongelmia omissa yksityiskäytössä jo yli 250 000km.
« Vastaus #1152 : 2.05.2025 kello on 23:37 »
Määrätyt merkit huijausohjemalla 2018 ennen , sen jälkeen Adblue systeemit.
P.s. ilman ongelmia omissa yksityiskäytössä jo yli 250 000km.
Belgiassa ei taida olla kovinkaan kylmää.
« Vastaus #1153 : 3.05.2025 kello on 09:09 »
Nyt onkin haussa viimeinen vuosimalli jonka sai vielä ilman sitä kusruiskua.... jos löytys hyväkuntoinen ja vähän ajettu niin sillä pääsis vielä seuraavat 10v....
Itsellä oli tuo aikaisemmin Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd 2015 ja tuohan olikin varsin mukava laitos ilman SCR:ää ja DPF:kin sähköavusteinen, joka takaa sen onnistuneen puhdistuspolton. Varusteissa mm. lämmitettävä tuulilasi ja tosiaan tuo 4wd teki tuosta todella mukavan auton 1800kg vetokyvyillään. No tiesinhän tuon jo hankkiessani että kontti saattaa käydä pikkaseksi ja muutaman vuoden sen kanssa jaksoinkin taistella, ennen kuin sitten pinna paloi siihen tetrikseen ja vaihdettiin tähän nykyiseen Citroen Berlingo XL 1.5BlueHDi 130 Shine 2020. No nyt on sitten kusilaitteet ja jo ekan 500€ korjauslaskunkin tuo on kerinnyt aikaansaamaan, vaan minkäs teet 
« Vastaus #1154 : 3.05.2025 kello on 09:17 »
Näyttää joillekin olevan tuo luetun ymmärtäminen ylivoimaisen vaikeaa!
|