rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Auton tuunauksesta keskustelua  (Luettu 77257 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
« Vastaus #165 : 19.08.2017 kello on 08:24 »
Minulla sen verran pussihousujen lahkeet lepattaa, että en juuri stylingistä (mitä tuunauksella kai yleensä tarkoitetaan nykyään) ole innostunut, ainakaan omien autojen kohdalla.
Hiukan taidan olla hengenheimolainen.. ..

Minuakin on pyydetty tuomaan auto näytille harrasteautotapahtu miin, jossa alkuperäisyydellä ei ole mitään arvoa.
En voisi kuvitellakaan sellaiseen tapahtumaan meneväni, missä autot on "raiskattu" alkuperäisestä. Itse asiassa en menisi katselemaan moiseen tapahtumaan edes ilman edestä.
Samoin voin pahoin, kun vanhoja esineitä tuunataan taiteen nimissä. Mitä järkeä on ottaa käsittelyyn joku vanha haarukka ja vääntää sen piikit törröttämään eri suuntiin. Sitten siitä tehdään taulu.
No makuja on monenlaisia ja jokainen taaplaa tyylillään.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #166 : 19.08.2017 kello on 09:19 »
Ymmärrän autontuunaus sanan kuten (käsittääkseni) suuri enemmistö, se on ominaisuuksien parantamista, varusteiden "lisäystä" ja ulkonäön kohentamista. Lähes turhaa.  ;D
Korjaaminen ja kunnostus sitten erikseen.

Itse olen varustellut aikuisena henkilöautoja vain vaunun vetoa varten:  vetokoukku, vaunun akunlataus, takaroiskeläpät, takajousituksen/maavaran korotus. 

Matkailuautoon pieniä parannuksia: etulokarit, äänieristettä rappukoteloon, (palo)turvallisuus varusteita, vänkärin penkin alentaminen. Selvitin lisäksi teholastusta. Sitä ei tarvinnut.

Lastuttaminen (ship tuning) on mielestäni tuunausta jos mikä. Siitä ja alustan kehittämisestä on vaiettu tämän otsakkeen alla tähän saakka.   ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
« Vastaus #167 : 20.08.2017 kello on 15:40 »
Hiukan taidan olla hengenheimolainen.. ..

En voisi kuvitellakaan sellaiseen tapahtumaan meneväni, missä autot on "raiskattu" alkuperäisestä. Itse asiassa en menisi katselemaan moiseen tapahtumaan edes ilman edestä.
Samoin voin pahoin, kun vanhoja esineitä tuunataan taiteen nimissä. Mitä järkeä on ottaa käsittelyyn joku vanha haarukka ja vääntää sen piikit törröttämään eri suuntiin. Sitten siitä tehdään taulu.
No makuja on monenlaisia ja jokainen taaplaa tyylillään.

Minulla ei onneksi pussihousut purista munista vielä liiaksi. Autojen "raiskaamisesta" puhuminen yleensä vain huvittaa minua koska likimain poikkeuksetta auton muuttamisen kohteena on jokin tavanomainen kikkare joita on liikaakin vakiokuosissaan liikenteessä tai pussihousujen kokoontumisajoissa joissa kuolataan jokaisen ladan, corollan tai anglian perään vaikka niitä on joka tapahtumassa liikaakin ja niitä oikeita mielenkiinnon kohteita (oikeasti nättejä, kalliita ja harvinaisia) ei yleensä näe kuin korkeintaan yhden per tapahtuma.
Niistä Ifoista, taunuksista ja virttyneistä 1,3L Corolloista on tullut niin pyhiä että niiden pientäkin muuntelua verrataan samaan vakavuusasteeseen kuin jos joku tuntematon kävisi vierasta emäntää väkisin hoitelemassa...

Hienoa että joillakin on rohkeutta toteuttaa itseään ja tehdä autoista enemmän oman näköisiä. Kuka sitten mitenkin ja minkälaisella paatoksella.

Ja hyviä vahauspäiviä toki pussihousuillekin, pidetään henkselit vain sen verran löysällä ettei kiristä liikaa ;) Jos jonkin toisen näkemys autoharrastuksesta ei miellytä niin ei ehkä kannata sanoa sitä ääneen, siitä ei hyödy mitenkään.

Ja ps. Omistan itsekin museotarkastetun ja museorekisterissä olevan Anglian. Lisäksi orkkiskuosissa oleva -63 Riviera on tallissa mutta niiden vastapainoksi oikein isolla kädellä rakennettu (joidenkin mielestä raiskattu) muskeliaikakauden Plymouth Duster.
Eli pussihousut löytyy mutta löysin henkselein.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #168 : 20.08.2017 kello on 16:05 »
Maltilla tuunattu, minun mielestä Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #169 : 20.08.2017 kello on 16:14 »
Palautin alkuperäiseksi replika vanteilla. Joku kun oli tarvinnut alkuperäiset.

Nyt oikeastaan ainut tuunaus vetokoukku.

Sivulaseissa tehdastummennus.

« Viimeksi muokattu: 20.08.2017 kello on 16:27 »

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #170 : 20.08.2017 kello on 18:08 »
Ei sitä tartte aina tuunata :D Voi olla ihan orggiskin Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
« Vastaus #171 : 20.08.2017 kello on 18:55 »

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:21
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #172 : 20.08.2017 kello on 19:09 »
Nätimpi olis alkuperäisenä  ;)
Eiköhän se ole niin että jokainen saa tehdä kulkupelilleen mitä haluaa paitsi tietyissä tapauksissa:
http://www.is.fi/autot/art-2000005134275.html

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
« Vastaus #173 : 20.08.2017 kello on 19:35 »
Eiköhän se ole niin että jokainen saa tehdä kulkupelilleen mitä haluaa paitsi tietyissä tapauksissa:
http://www.is.fi/autot/art-2000005134275.html

Tottakai saa ja usein myös pitää tehdä justiinsa se mitä haluaa ;)

Ei se kuitenkaan muuta mun mielipidettä ja mielestäni jokaisella saa myös olla ne mielipiteetkin ihan niinkuin haluaa ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
« Vastaus #174 : 20.08.2017 kello on 19:50 »
Ifoista, taunuksista ja virttyneistä 1,3L Corolloista on tullut niin pyhiä
Tavisautoja tulisi pelastaa. Kuvastaahan se autoilukulttuuria parhaimmillaan. Näitä ei säilytetä vaan ajetaan loppuun ja romutetaan. Montako Datsun Cherryä on nähty? ZX kyllä löytyy kun oli erikoinen jo uutena ollessaan.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:21
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #175 : 20.08.2017 kello on 20:07 »
Kyllä itse olen haaveillut 115 koppaisesta pystylyhty mersusta joskus alkuperäiskuntoisen a (200d, 220d, 240d tai 300d). Taitaapi haaveeksi jäärä, pitäis olla paikkakin yms. Ja rahnaa hommata semmonen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
« Vastaus #176 : 20.08.2017 kello on 20:52 »
Että voi auto olla pyhä asia joillekin....   :o

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #177 : 20.08.2017 kello on 20:59 »
Aika hankala ois huomenna viedä vaunu huoltoon, ilman autoa ;D Toisin siellä lapissa, kun teillä on poroja :-*

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:14
« Vastaus #178 : 20.08.2017 kello on 21:13 »
Aika hankala ois huomenna viedä vaunu huoltoon, ilman autoa ;D Toisin siellä lapissa, kun teillä on poroja :-*

Vaikka sappi poistettu niin ns. huumori on edelleen luokattoman huonoa ...

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #179 : 20.08.2017 kello on 23:28 »

Määrittele "pyhä asia" pikkasen tarkemmin. Auto voi olla ihan pelkkä käyttöesine, mutta ei se silti tarkoita etteikö puhtaalla työkalullakin olisi mukavampi duunata kuin likaisella, eikös 8)