rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Auton tuunauksesta keskustelua  (Luettu 77258 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
    « Vastaus #60 : 13.08.2017 kello on 21:55 »
    MInä vaihdoin toukokuussa autoa ja lähtokohta oli mahdollisimman pieni kulutus suurella vetokyvyllä 2000 kg  ja pienillä kilometreillä suhteessa hintaan ja laatuun.

Mielestäni sellaisen löysin.

Ainut mikä harmittaa, on se, että autossa ei ollut alkuperäisiä vanteita. En tiedä mihin ne oli hävitetty, vaikka autolla ei ollut ajettu kuin 50.000 km.

Koko kesän vahdannut noita kesävanteita ja tulin siihen tulokseen, että ne on vaihdettava.

Ja nyt ostin AMG replikat, alkuperäiset maksaa reilut 2000 €, replikat irtosi 600 €, ostin vielä uudet kumitkin hintaa tuli yhteensä 1000 €, pultteineen ja mersun keskilogoineen.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Juurikin näin pitää toimia kun jotain puuttuu omasta mielestä niin ne hommataan kun on joku mielikuva kamppeesta.. Thumb
    Mitä sitä miettimään muitten mielipiteestä,,
    Hyvän näköiset on varmasti Mezen alle nuot.. ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:13
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Auton tuunauksesta keskustelua
    « Vastaus #61 : 14.08.2017 kello on 06:51 »
    Minulla oli Volvossa nuo 17 tuuman kesäpyörät ja ne kyllä soveltui vaunun vetoon erinomaisesti.

Koska tuossa volvossa ei ollut nivoja, niin perä oli vähän iskereiden muodoissa kevyt, niin nuo vähän matalemmat kumit auttoivat perää.

Ja ulkonäöllisestikin olivat mielestäni ihan ok.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #62 : 14.08.2017 kello on 07:01 »
    Minulla kesä 17" mutta XC:ssä on 60 sarjan kumi. Oikein mukava ajaa.
    Huonommillakin teillä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
    « Vastaus #63 : 14.08.2017 kello on 07:28 »
    Uudet 18 tuumaiset maksoi minulla 360 e vanteella ja tasapainotettuna  ja kotiin tuotuna.
    Minua kun kiinnostaa hinta...

Mitä tuo 360€ sisälsi?
    Oliko renkaat, aluvanteet, asennus vanteille, tasapainotus, rahti? Mikäköhän oli renkaan merkki ja koko, sekä vanteen merkki?

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #64 : 14.08.2017 kello on 08:58 »
    Minua kun kiinnostaa hinta...

Mitä tuo 360€ sisälsi?
    Oliko renkaat, aluvanteet, asennus vanteille, tasapainotus, rahti? Mikäköhän oli renkaan merkki ja koko, sekä vanteen merkki?

Vanteet: AMG-Klasse M35 MG 18x8,5 ET45 5x112 CB

https://www.tori.fi/keski-suomi/Uudet_AMG_Klasse_M35_MG_18x8_5_ET45_5x112_CB66_6_35532505.htm?ca=6&w=107

Renkaat: 245/40R18  Sailun Atrezzo ZSR

Sis: Mersun keskikupit, pultit, asennus vanteelle, tasapainotus ja matkahuollon rahti = 1000 €

Ja suomalainen kivijalkakauppa : http://www.kumiseta.fi/. Varmaan olisi jostakin ebaysta halvemmalla vielä saanut, nyt hinnanerotus meni kotimaisen yrittäjyyden tukemiseen.

« Viimeksi muokattu: 14.08.2017 kello on 09:19 »

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
    « Vastaus #65 : 14.08.2017 kello on 10:37 »
    Mulla viimeisessä Foortissa 20" alut (ihan vakiokoko otteessa) 65-sarjanen. Vaihtoehtoinen koko on 18". Pienemmillä raappaa satulat kiinni..
    Ei tartte tuunata  :D
    Tosin näyttää yksi kumikin maksavan saman mitä volvoon koko sarja  :-[

• Vieras
    « Vastaus #66 : 14.08.2017 kello on 10:47 »

Kaikkea voi tuunata, 22 tai 24 tuumaiseksi nyt ens alkuun jos tuunausta pitää väkisin miettiä.

Ja pitää olla 🤐 kun on tuollainen peli alla, ei silloin kuluja ajatella. 😀

Noilla renkailla lie kulumisuraa jo raskaan kaluston lailla joten ne myös kestänee lähes tuplaten perushenkilöauton renkaisiin nähden vaikka massaakin on.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
    « Vastaus #67 : 14.08.2017 kello on 10:53 »
    Mulla viimeisessä Foortissa 20" alut (ihan vakiokoko otteessa) 65-sarjanen. Vaihtoehtoinen koko on 18". Pienemmillä raappaa satulat kiinni..

Niinpä, kaikki on suhteellista. Pamaus kehui saaneensa renkaat samaan hintaan kuin minä, mutta nyt kun tietää tarkemmin, kunnon renkailla ero on siinäkin vain 70eur - renkaalta ;D

Mutta mulle auto on enemmän työväline ja jos se olisi harrastusväline, pitäisihän sen silloin maksaa ;)

• Vieras
    « Vastaus #68 : 14.08.2017 kello on 11:09 »
    Mutta mulle auto on enemmän työväline ja jos se olisi harrastusväline, pitäisihän sen silloin maksaa ;)

Entä jos sen auton yhdistäisi, olisi molempia ? 🤔

Siinä samalla käyttöautoakin tulee väkisin pidettyä sitten nätisti.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #69 : 14.08.2017 kello on 11:36 »
    Kaikkea voi tuunata, 22 tai 24 tuumaiseksi nyt ens alkuun jos tuunausta pitää väkisin miettiä.

Ja pitää olla 🤐 kun on tuollainen peli alla, ei silloin kuluja ajatella. 😀

Noilla renkailla lie kulumisuraa jo raskaan kaluston lailla joten ne myös kestänee lähes tuplaten perushenkilöauton renkaisiin nähden vaikka massaakin on.
    Sillähän siitä saisikin karvanoppakerhon speciaalin. Majavannahat kiilloitettujen käikäleitten päälle , paksu kultaketju kaulaan ja rappi täysille......

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
    « Vastaus #70 : 14.08.2017 kello on 11:41 »
    Se kuka työkseen autolla kulkee asiakkaalle, niin kyllä auto on siinä missä vaatteetkin se ensireaktion/vaikutelman tekijä.

Liika on liikaa - sama toisestakin ääripäästä.. vaan jos työkseen verhoutuu tunnistamattomaksi, niin sama se on mikä näköisenä sitä kotiinsa luikkii, jos sellaisessa viihtyy  ;D

Voi ne vaatteetkin pitää siistinä, niin miksei autoakin.  :-\

• Vieras
    « Vastaus #71 : 14.08.2017 kello on 11:55 »

Nyt tuli tekstiä sellaiselta henkilöltä ettei olla ainakaan heti auton siisteyttä tai puhtautta kyseenalaistamassa. 👍🏻

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #72 : 14.08.2017 kello on 12:16 »
    Niinpä, kaikki on suhteellista. Pamaus kehui saaneensa renkaat samaan hintaan kuin minä, mutta nyt kun tietää tarkemmin, kunnon renkailla ero on siinäkin vain 70eur - renkaalta ;D

Minulla on nyt alla Dunlop Sport max rt rengas.

Ja hinta on aika kova. 2x sailunin hinta. Nyt tulee vertailtua onko halpa kuinka huono versus merkkirengas .  Keväällä Dunlopin renkaat olivat uuden karheat, mutta ei enää, kun 10.000 tkm on tullut auton mittariin ja siitä suurin osa vaunun perässä.

Aikalailla tahtoo kulua nuo kesärenkaat vaunu hommissa.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
    « Vastaus #73 : 14.08.2017 kello on 13:10 »
    Se kuka työkseen autolla kulkee asiakkaalle, niin kyllä auto on siinä missä vaatteetkin se ensireaktion/vaikutelman tekijä.

Liika on liikaa - sama toisestakin ääripäästä.. vaan jos työkseen verhoutuu tunnistamattomaksi, niin sama se on mikä näköisenä sitä kotiinsa luikkii, jos sellaisessa viihtyy  ;D

Olisko tekijässä vikaa jos auto vaikuttaa? Tietysti se on eri asia, jos teet sitä tuunausta työksesi.
    Mulla on hommia riittänyt ja aina tällä säälittävällä romulla on kehdannut liikkua ;D

Ja viihdyn myös kotona, enkä senkään suhteen koe mitään alemmuuskomplekseja ;D

Edit:
    Hemmetti ko kerkes tuo helma sotkeentua - joutuu taas töiden jälkeen pesemään  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #74 : 14.08.2017 kello on 13:34 »
    ^

Tiiä montako asiakasta menetät, kun on noin korkeaprofiiliset renkaat.  ;D

Jos myymässä on, niin ei kannata liian komea auto olla. Kyläkauppias kertoi 90-luvulla ostaneensa joskus mennä vuosikymmenellä Mersun, joka aiheutti asiakaskadon. Nopeasti oli tullut datsuni tilalle. Jäätyään eläkkeelle se sitten isältä 300GD:n osti.