100neliön laatoitus 1000 neliön pihamaalla ja kosteus on sama, mutta kun pudotetaan pressutalli siihen päälle, niin ilman kosteus on tuuletuksesta riippuen sama kuin piha-alueella tai kovempi. Ei koskaan pienempi jollei laita ilmankuivuria talliin.
100neliön laatoitus 1000 neliön pihamaalla ja kosteus on sama, mutta kun pudotetaan pressutalli siihen päälle, niin ilman kosteus on tuuletuksesta riippuen sama kuin piha-alueella tai kovempi. Ei koskaan pienempi jollei laita ilmankuivuria talliin.
Onhan se laatoitus nätimmännäköinen. Itse laatoitin kaikki pihan liikennealueet, niin ei tarvi arpoa.
Katoksen tarkoitus on mun mielestä lumi- ja vesisateelta sekä niistä seuraavalta jäätymiseltä suojautuminen. Auton pohja on irti maasta ja ilma kulkee välissä, se riittää.
Kausipaikoilla on vaununalusta aina hiekoitettu tai joissain tapauksessa asfaltoitu, juuri tuon maasta mahdollisesti nousevan kosteuden estämiseksi. Nurmikkopaikat on tilapäiseen leiriytymiseen tarkoitettuja. Näin on ollut hamasta menneisyydestä nykyisyyteen.
No tuota, se sora siellä alla ei kyllä estä kosteuden nousua mitenkään vaikka se näyttääkin kuivalta. Ihan liikenteen keston vuoksi paikat sorastetaan.
Mulla on mökkiauto katoksessa aina paitsi reissussa ja jos joskus hommaan vaunun tms niin sama juttu.
Onneksi täällä syrjäkylillä saa tuollaisen katoksen tehdä ilman mitään ilmoitustakaan . Kunnossapitohan on merkittävä osa tätä harrastusta ,ainakin silloin kun kaluston ikä on toistakymmentä vuotta.
Onneksi täällä syrjäkylillä saa tuollaisen katoksen tehdä ilman mitään ilmoitustakaan .
Tuollainen katos oli alunperin tarkoitus Adrialle tehdä mutta sittemmin että pitää siinä seinätkin olla jotta saa auton "piiloon" ja eipähän sitten sadevesi piiskaa kylkiin. Piilossa tuo reilut kolme metriä korkea teltta on kyllä katseiltakin kun pihan rajalla on kaikkiaan melkein 80 kpl yli 3.5 metrin Tuija-pensaita jotka tuossa kuvassa näkyykin oikealla sivulla.
Nyt se on sitten Adrian myynnin jälkeen... ruohonleikkurin suojana.
Onhan siitä jo yli 1.5 kk, isä halusi vaihtaa ykkösautokseen retkiauton ja mitäpä minä enää Adrialla joten siitä luopuminen vanhuksien hyväksi oli itsellekin hyväksi, ei paina Adria enää muistoissa...nyt ollaan sitten epävaanareita. Mutta Subaru on saanut vetokoukun joten katsotaan rauhassa, ei tässä kiirettä ole mihinkään.
No tuota, se sora siellä alla ei kyllä estä kosteuden nousua mitenkään vaikka se näyttääkin kuivalta.
No eihän maa tietenkään siitä mihinkään kuivu pelkän pintamateriaalin vaihdolla, mutta auttaa sitä kenties vieläkin tärkeämmän, nimittäin ilmanvaihdon toimivuutta merkittävästi