Olen (taloudellisista syistä) pohtinut pitäisikö siirtyä takaisin vaunuun matkailuautosta. Mikään muu ei paluuseen aja kuin raha. Siirryn henkilöautossa työsuhdeautoon vapaalla autoedulla jolloin on rahan tuhlausta ajaa matkailuautolla pitkiä reissuja kun vaunua saisi vetää "ilmaiseksi" perässä...
Työsuhdeautoilijall
a vaaka kallistuu herkästi vaunun puoleen, josko itsellä kallistuisi kyllä muutoinkin. Joko veturi on valittu ja mihin päädyit?
Noista vaunun haku spekseistä: onko noi kiinteät vesisäiliöt perinteisesti toteutettu nimenomaan talvikäyttöä ajatellen ja tilavuudet on suurin piirtein samat irtoharmaavesisäili
öön verrattuna? Raikas vesi lienee kaikissa kiinteä ja tilavuudeltaan suurin piirtein sama? Jos vesisäiliöiden koolla on merkitystä esim. suihkukäyttöä ajatellen, niin riittääkö säiliöiden koko kunnolla oikeasti missään vaunumallissa? Ja ilmeisesti häviää joka tapauksessa selvästi matkailuautolle jossa kantavuuden kautta suuremmat säiliöt.
Muutoin vaihtoehdoista hinnan, pohjan, kantavuuden ja pakollisten varusteiden kautta kartalla. Sitten jääkin jäljille ne kuuluisat pari muuttujaa kun otetaan mukaan että nykyinen matkailuauto vaihtokaluna jotta pääsee puhumaan rahasta, nimittäin välirahasta… Kuka ottaa vaihdossa ja miten arvostavat.
Itse miettisin vielä tuon vesisäiliöiden koko tarpeen ja harmaavesisäiliön sijoituksen jos se rajaa valikoimaa selvästi. Talvivaunujen valikoima on selvästi suppeampi kuin kolmen vuoden ajan vaunujen.
Ja noi pohjoismaalaiset vaunut ovat hintavia kun vertaa edullisimpiin saksalaisiin. Vanhemmat vaihtoi just uuteen Kabe 560:een ja hintalappu oli melkein kaksinkertainen kuin oman Hobby 540 minkä senkin itse ostin uutena. Vaikka tuo on sama kun vertaisi Mersua ja Skodaa niin silti…