Sen enempää en osaa auttaa mutta minulla on tuollainen pakuna josta olen myynyt tekniikan pois ja koppa on laho että tarvittaessa kyseinen osa saattais löytyä 
|
Sen enempää en osaa auttaa mutta minulla on tuollainen pakuna josta olen myynyt tekniikan pois ja koppa on laho että tarvittaessa kyseinen osa saattais löytyä
Ehjä osa kyllä kiinnostaa. Voisin vaikka soitella, laitako vaikka yv:nä puhelinnumeron.
Jarkko Sieltä se vikakohde löytyi kun rohkeasti alkoi purkamaan
Nyt pitää miettiä yrittääkö tuon akselin korjata, etsiikö purkuosan tilalle vai kyseleekö uutta osaa... Jotenkin tuntuu että saisi olla varma ratkaisu, tuota hommaa ei kehtaisi joka viikko tehdä. ![]() Jarkko Jaaha, se on uudemmissakin Viiateissa tuo ongelma: Vaihda pieni osa mutta pura ensin auto!
No, pystyypähän samalla tekemään vähän perusteellisemman imuroinnin
![]() Kyselin osia paikallisesta Fiat-liikkeestä, mutta ko. osia ei ollut enää saatavilla.
Tutkin tilannetta ebay:sta ja osat on nyt tulossa Saksasta. Jarkko
Kyselin osia paikallisesta Fiat-liikkeestä, mutta ko. osia ei ollut enää saatavilla. Käytiin noin parivuotta takaperin tuossa merkkiliikkeessä kysymässä 02-ducatoon osia joita ei muista tarvikekaupoista löydy. Vastaus osamyyjällä oli myös sama,jotta ei löydy,kun myyjän mukaan on niin vanha ducato. ![]() Tämä osien saatavuus mennyt huonoksi nykyään. Autofilaron kautta saatiin osat ja siellä myyjä kummasteli merkkiliikkeen myyjän vastausta ja totesi että haluavat vain myydä uusimpien osia eivätkä halua edes yrittää tilata,jos asiakas asentaa osan itse. Jos ne saavat itse korjata huollossa vian tilaamallaan osalla niin sitten saattaa onnistua helpommin. Tosin 02-06 ducatoja vielä liikkeellä paljon,jotta niihin jotain osiakin tarvitaan ihan tee se itse korjauksillakin,kun vielä vanhempiakin on jonkinverran liikenteessä. 3 D tulostimella teet vanhan mallin mukaan ja sitten hylsy joka on tapitettu uuden ja vanhan tyngän päälle. Poraat osien läpi ja sokat lukitsemaan sen hylsyn
Niin ja se korjaus sitten kerralla koko kotelo eikä pelkkä akseli. Ja hinta sen mukainen.
Niin ja se korjaus sitten kerralla koko kotelo eikä pelkkä akseli. Ja hinta sen mukainen.Juu niin se on.. Tuossa linkki osiin:
_Qeg" class="bbc_link" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.ebay.com/itm/Fiat-Ducato-KIT-DE-REPARATION-Climatisation-Ventilation-Entretien-Neuf-77363547-/182521518254?hash=item2a7f2158ae:m:m47kmgdj689XpJLzyLw _Qeg Jos osat olisi saanut Fiat-liikkeestä hintaa olisi tullut n. 140€. Jarkko Meneekö tuo poikki omia aikojaan? Lähinnä siksi kysymys, että jos julistaa vivun pyhäksi ja kieltää käyttämisen, niin säästyykö purulta? Vanhemmassa kopassa vuosi kennon juuresta vesiputki, niin ei ihan mielellään uusis tuota jumppaa.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla En osaa vastata tuohon.
Tuo akseli oli jo poikki silloin kun auto meille tuli.Jarkko Pohdin tuota akselin katkeamista joka siis on tapahtunut jo auton edellisellä omistajalla.
Voisiko tapahtumaketju olla seuraava? Tuosta tuulilasin alareunasta lähtevä vedenpoisto tuntuu olevan aika herkkä menemään tukkoon. Jos auto on yöpakkasien aikaan pesty ja se kaukalo on tulvinut yli, jolloin vesi on päässyt lämmityslaitteeseen ja jäätänyt läpän. Aamulla innokas kuski on kääntänyt vipua ja näin akseli on napsahtanut poikki... Joka tapauksessa auto on nyt siltä osin kunnossa. Muuta pientä siistimistä ja laittelemista vielä on ennen pidempiä kesän reissuja. Jarkko |