Itsellä ei ole Integroidusta käyttökokemusta. Ja kokeilumielessä kiipeäminenkin on ollut hyvin harvinaista. Ja jos toteutuksia on yhtään erilaisia, niin varmasti löytyy paremmin omiin mieltymyksin soveltuvia ja huonompia. Tikkaita meillä ei ole nytkään vaan tuonne ylös kavutaan penkin ja sen selkänojan kautta. Alkoviin mahtuu kohtuu mukavasti kyllä nukkumaan ja olemaankin, mutta sen verran mitoitus on nafti, että kun meillä jäi yksi petari yli kotoa joka sopii muilta mitoituksiltaan sopii, niin se nostaa juuri sen ratkaisevan muutaman senttiä ylemmäs, että katto hieman ahdistaa. Normaali patjakaan ei toki ole epämukava nukkua, joten todellista tarvetta tuolle petarille ei ole, muuta kuin että se ei mahdu kotonakaan oikein mihinkään säilytykseen.
Itse nukun oikein mielelläni alkovissa ja tilanteissa joissa ollen ollut liikkeellä niin että että kumpikin olisi itselleni täysin vapaa, niin tähän mennessä olen valinnut aina alkovin kerrossängyn sijaan. Mutta toki sieltä alas tuleminen unenpöpperössä asettaa omat haasteensa.
Eli meille ratkaisu on ainakin toistaiseksi sopinut eikä ole ollut mitään erikoisia ongelmia. Mutta kun vaihtoehtoisesta toteutuksesta ei ole kokemusta, en mene julistamaan sen paremmaksikaan.
Sellainen toki tuli nyt mieleen, että meillä ainakin tuon alkovin saa todella pimeäksi. Nukun siellä paremmin kuin kotona, vaikka kotona on pimennysverhot, niin silti sieltä tulee enemmän valoa, kun jos tuolla laittaa pimennysverhot kiinni kattoikkunasta, päätyikkunoista verho väliiin sekä asunto-osan muut pimennysverhot kiinni. Ainoa mistä sarastaa valoa on ruokatilan yläpuolella oleva tuuletuskattoikkuna, jossa on siis propelli, eikä pimennysverhoa. Siinä toki muovi on sumennettu, joten älyttömästi ei päästä valoa ja sen saa aika hyvin eliminoitua alkovin ja asuintilan välisellä verholla. Se mitä olen katsonut niin usein noista alkovin roikkupetien ympärillä olevista verhoista näkyy jonkin verran läpi. Tämä on ollut varsinkin suomen yöttömässä yössä ihan mukavakin ominaisuus. Itsellä on auttanut unen laatuun kesäoinä, vaikka tuota en ennen asuntoauton ostoa koskaan tullut ajatelleeksi.Jos jollakin on tässä ylivoimainen integroitu niin paljastakoon, niin jos joskus tulee harkittua vaihtoa, niin tämä lasketaan kyllä eduksi.