Kirjoittaja
Aihe: Muutto asuntovaunuun tai autoon (Luettu 107686 kertaa)
« Vastaus #241 : 6.01.2013 kello on 07:43 »
Mukava kuulla, että kaikke menee hyvin. Suomen oloissa valitsemasi asumismuoto vaatii vähän enemmän asennetta, kuin lämpimämmillä seuduilla. Kulusi, verrattuna omakotiasumiseen, ovat näköjään sangen kohtuulliset. Tsemppiä vaan jatkoon. 
Minä taas ajettelin että jos ottaa neliöt huomioon suhteessa omakotitaloon niin tulee neliö hintaa lämmitykseen.
« Vastaus #242 : 6.01.2013 kello on 07:51 »
Samaa minäkin ajattelin,mutten viittinyt kommentoida. Ylättävän paljon melko pienien "kioskien" lämpimänä pito maksaa kuitenkin loppupeleissä jos nyt vaikkapa vertaa pieneen mökkiin...
« Vastaus #243 : 6.01.2013 kello on 09:41 »
Niinpäs kyllä tämä autossa asuminen ei ihan halpaa lystiä ole vaikka niin moni ajattelee, ja eihän vielä ole edes kunnon pakkasia ollut ainakaan pidempää jaksoa. Jos pakkanen paukkuisi kuukauden tuossa 30 hujakoilla niin kyllä kaasua menis ainakin 10 pulloa kuussa, tosin sitten keväällä ja kesällä tuo kulutus tasaantuu..... No kumminkin mukavaahan tämä asuminen ja kevään ootto on.... Katsotaan kulutus sitten kun vuosi on täynnä......mutta nyt kevättä kohti...
« Vastaus #244 : 5.02.2013 kello on 19:02 »
HiiHaa ! Mitäs elämäntapaikkareill e kuuluupi? Hiljaista ollut. Gaphir onpi kirjoitellut sivuilla. Täällä mukavasti mennyt. Lieköhän mones vuosi jo? Ei oikein ajasta muistoa kun mukavaa on . Kaikki päivät kun tuntuu sunnuntailta. Joulu kuitenkin kivikylässä ja pari muutakin kertaa ihmisissä. Odotellaan aurinkoisia pilkkikelejä. Joskos tuolta evästä lähtis noutamaan. Järveltä meinaan. Suunnitelmia kyllä tehty kevättä varten. Vankkuri vielä pysytelköön paikallaan. Euroopan jokiristeilyt mielessä kun viime vapun hujakoilla katselin Moselin rannalta noita lipuvia laivoja. Tyyriitä tuntuvat olevan. Mutta mikä ei maksais nykyään. Terkkuja kaikille ja erityisesti kulkineissa asuville " inkkareille" .
« Vastaus #245 : 5.02.2013 kello on 19:18 »
Kiitos kysymästä, töitä, niinkuin tuolla toisaalla tavataan sanoa yhdellä sanalla. Aika tavalla tämä asumus jumahtaa paikoilleen, kun siinä on vakituisesti. Ei varmaan liiku ennen kevättä. Olikin oikein mukava kokemus; vetelin passatilla vanhaan Detskua 100km. Oli ihan kuin reissuun lähdössä. Jäi vähän menojalkaa poltteleen. Täällä sivustolla on vielä mainioita matkajuttuja nyt liikkeellä. Aurinkokennopuistoa haaveillaan pellolle, vaan olen vielä saanut pidettyä itseni kurissa 
« Vastaus #246 : 5.02.2013 kello on 19:56 »
Joop ! Jäi vähälle nuo vaunun vedot tänä talvena . Taisi olla70 m kun siirsin lähemmäksi tietä ettei tarvitse lumitöitä niin pitkälle tehdä. Kehtaiskohan karavaanariksi itseään kutsua noilla metreillä? Ehkä ensi kesänä sitten riekutaan tien tukkona. Vaiketahan se on lähteä kun on asettunut paikoilleen. Toki viettihän se on joka kulkemaan pistää .
« Vastaus #247 : 5.02.2013 kello on 20:04 »
terveisiä täältäkin, kyllä alkaa kohta olla jo oikein kevään merkit kunnolla ilmassa....olotilaa ei kyllä voi valittee ja ei kaduta, päinvastoin  no kumminkin mukavaa kevään odotusta teebasso ja gaphir sekä muille myös.....päivitellä än tilannetta kun keretään.... 
« Vastaus #248 : 6.02.2013 kello on 01:08 »
Koetin jäljittää nimimerkkiä Vaunuerakko. Toisaalla päättelin, että lienee espanjassa tämänkin talven. Blogiakin joskus viritteli, mutta näytti olevan useamman vuoden taukoja. Oltiin joskus enemmänkin yhteyksissä. Mies oli viettänyt jo kymmenkunta vuotta oikeata erakkoelämää, mutta haikaili silloin 2009 etelän lämpöön. Taitaa olla siellä as autolla liikkeellä ja palailee sitten kesäksi tänne kalalle. Eipä hassumpi rytmi tuollainen  Ei tosin minun juttu.
« Vastaus #249 : 6.02.2013 kello on 06:58 »
Koetin jäljittää nimimerkkiä Vaunuerakko. Toisaalla päättelin, että lienee espanjassa tämänkin talven. Blogiakin joskus viritteli, mutta näytti olevan useamman vuoden taukoja. Oltiin joskus enemmänkin yhteyksissä. Mies oli viettänyt jo kymmenkunta vuotta oikeata erakkoelämää, mutta haikaili silloin 2009 etelän lämpöön. Taitaa olla siellä as autolla liikkeellä ja palailee sitten kesäksi tänne kalalle. Eipä hassumpi rytmi tuollainen Ei tosin minun juttu.
Kyllä hän on pitänyt minuun tasaisen epätasaisesti yhteyttä ja todellakin on jo taas alhaalla ja kaverinsa tulle , en nyt tarkkaan muista oliko se tämän kuun lopussa tai jotain työesteiden vuoksi elikkäs poika on naatiskellu ihan omasta rauhasta siellä. Osti muutama vuosi sitten saksalaisilta isohkon a-vaunun lisämajoitteeksi- kaveri naatiskelee.... Nämä nyt on unenpöpperöisen ja juuri laskuja koneella tuskaillen maksaneena ja verottajaa kiroten kun tuo Fidun Urpilainen tinttas ton sähköveron pilviin s...tanan lehmä,sainpas puhallettua, niin muisteloita yv-pohjilta mutta joo ollaan kyllä yhteydessä aina silloin tällöin. Luulen että siellä on suht kallis netin käyttö että siksi varmaan ei turhia lätise ja istu koneen äärellä- tosin en tiedä mitä netti siellä maksaa mutta seppoko ja vaeltaja varmaan osaisi näistä kertoa ja tietty moni muu. Saamari kun on unihiekkaa vielä silmissä- eilinen lumentulo veti mehut äijästä-tai siis se kola ilman jallua 
« Vastaus #250 : 6.02.2013 kello on 09:15 »
En ole varma tämän päivän hinnoista, kun en ole käynyt Espanjassa vuosiin. Mutta silloin kun siellä olin, niin kuukausi kaapelin päässä Fugen alueella oli 30-35€ riippuen toimittajasta ja käyttö määrästä.
« Vastaus #251 : 6.02.2013 kello on 20:05 »
Kyllä hän on pitänyt minuun tasaisen epätasaisesti yhteyttä ja todellakin on jo taas alhaalla ja kaverinsa tulle , en nyt tarkkaan muista oliko se tämän kuun lopussa tai jotain työesteiden vuoksi elikkäs poika on naatiskellu ihan omasta rauhasta siellä.
Osti muutama vuosi sitten saksalaisilta isohkon a-vaunun lisämajoitteeksi- kaveri naatiskelee....
Nämä nyt on unenpöpperöisen ja juuri laskuja koneella tuskaillen maksaneena ja verottajaa kiroten kun tuo Fidun Urpilainen tinttas ton sähköveron pilviin s...tanan lehmä,sainpas puhallettua, niin muisteloita yv-pohjilta mutta joo ollaan kyllä yhteydessä aina silloin tällöin.
Mukava kuulla että äijä on yhä tulessa, että taas vaunumiehiä  . Toivotaan että kirjaillut johonkin ylös näitä espanan majailuja. Oli tosi hienoa luettavaa hänen blogi alkuvaiheissa, metsämökiltä. Ei taida olla orgissa kirjoilla, vai tiedätkö Migel toisin?
« Vastaus #252 : 6.02.2013 kello on 20:27 »
Gahpir! Ei ei taida olla orgissa vaan infon kautta kirjoitellaan. Ja e i , ei ole siirtynyt vaunuiluun vaan autollaan matkustelee,sai varmaan edukkaasti germaanien vaunun, Kyllä se mulle senesitteli mutta ne on infon puolella ne juttelot elikkäs en muista edes merkkiä,vai oliskos ollut hobby ja isomman puoleinen-mut hei mä en mee nyt vannomaan toisten juttuja kun en muista ja mulle noi merkit ei jää mieleen jollei oo jenkki tai sit joku hieno englantilainen merkki...  Ja voi olla et on myynytkin vaununsa,mutta mulle jäi se käsitys et he tarvi lisätilaa ja varastoakin... t migel
« Vastaus #253 : 17.04.2013 kello on 23:33 »
Jahas, että kevät on. No, alkaahan se siltä jo näyttämään. Lumetkin huvenneet mennä viikolla kun kivikylässä aikaani vietin. Tänään kun pusikkoon palasin ja het kevään tulleen huomasin. Tuli vain mieleeni vieläkö on meitä ympärivuotisia matkailuväline asukkeja ollenkaan muitakuin minä? Talvihan meni mitä mainioimmin ja nythän se paras aika on tuloillaan kun näkee päivittäin luonnon heräävän. Lintujen puute on jotenkin huolesttuttava. Mikä lie syynä täällä tuohon katoon. Ahkera saunominen ja ympäristön puhtaana pito kyllä pitäisi ilkeät ödöörit poissa pitää. Ettei ainakaan hajuhaittojen takia tipuset seutua boikotoi. Mitäs muille inkkareille kuuluupi? Vai onkos muita jäljellä?
« Vastaus #254 : 18.04.2013 kello on 16:43 »
kyllä hengissä ollaan ja talvestahan selvitty hyvin, ja nyt alkaakin tuo oikein hienot ajat noiden ilmojen suhteen, kyllä kesää ootetaan.... syksyllä tulee sitten vuosi täyteen ja lasketaan kulut ja menot mitä tämä lysti oikein maksaa. mutta sanoa pitää että taloa en ole kyllä kaivannut.....joten näin jatketaan....tervei siä muillekkin 
|