rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Muutto asuntovaunuun tai autoon  (Luettu 107676 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: muutto asuntovaunuun tai autoon
« Vastaus #210 : 6.10.2012 kello on 21:20 »
Onko tuo jokin pulsaattorikone? Hieno masiina-onko aivan uusi?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #211 : 6.10.2012 kello on 21:34 »
Onko tuo jokin pulsaattorikone? Hieno masiina-onko aivan uusi?
Aivan uusi,tai on kokeiltu,pulsaattori kone,hyvin toimii,kulutus 350W,vesi pitää itse laittaa ja vaihtaa huuhtelun yhteydessä,mukana reissussa !!

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.08.2016 kello on 22:53
  • Satunnainen haahuilija
    • Satunnainen haahuilija
« Vastaus #212 : 6.10.2012 kello on 23:26 »
Tuommoiset on käteviä. Me jouduttiin viime vuosikymmenellä pakenemaan kerrostalon putkiremppaa ja vuokrattiin Nallikarista mökki muutamaksi kuukaudeksi. Sinne otettiin tuon tapainen pikku pesukone mukaan ja näppärä oli sillä pestä pyykkiä, jota kertyi kahden aikuisen ja yhden pienen pojan taloudessa ihan kiitettävästi.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.08.2016 kello on 22:53
  • Satunnainen haahuilija
    • Satunnainen haahuilija
« Vastaus #213 : 6.10.2012 kello on 23:29 »
Tämä on asian vierestä,  mutta onpa näköinen tuo minun avatar-kuva! Rillit ja kaikki.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2025 kello on 13:08
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
« Vastaus #214 : 11.10.2012 kello on 10:39 »
Syksyä kaikille asuntoon syövereistä. Hieman kuulumisia eli kohtasi parikuukautta autossa vietetty ja hyvältähän tämä tuntuu, hieman on jahtaamaan tuntuista kuin vaunussa, mutta se vaan on hinta siitä että pääsee liikkumaan hieman helpommin kuin auton kanssa.
Omakotitalo asumista ja roskakoriin keitettyjä tavaroita ei ole tullut kaivattua yhtään, kylläpä sitä tuntuu pärjäävän vähemmälläkin tavaroilla.
Rahallisesti tämä ei nyt näytä olevan ainakaan tähän asti edullisempaa kuin talossa asuminen, mutta helpompaa tämä on.
Nyt odotellaan sitten tuo lumen tulo ja kohti pakkasia lähdetään ja katsotaan rehellisesti että miten sitä oikein tarkenee tässä autossa.
Gaphir, teebasso, satu koivisto, vaunuerakko ja muille jotka asuvat ympärivuotisesti näin niin teille erityisesti mukavaa talven odotusta ja tietenkin kaikille muillekin.
Ps. Onkos Marin porukasta kukaan kuullut mitään ??

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:17
« Vastaus #215 : 11.10.2012 kello on 10:52 »

Ps. Onkos Marin porukasta kukaan kuullut mitään ??

Pikkulinnut lauloi, että Marin poruhka olisi eronnut, mutta tämä on mutua. :'(

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
« Vastaus #216 : 11.10.2012 kello on 11:27 »
Kiitos kuulumisista ja toivotuksta matson1 !  Hyvin rattoisasti menee. Siirtelin tuossa toissapäivänä vaunua hieman toiseen paikkaan (50m) . Saapi nääs uudet näkymät ja eikä tarvitse lumitöitäkään tehdä niin pitkälle kuin aiemmin. Rattori kuski pääsee nyt ovelle. Muutaman runsas lumisen talven jälkeen laiskuus lumitöihin sai siirron aikaiseksi. 
Ps . Lumia odotellaan jo ensi viikoksi ?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #217 : 11.10.2012 kello on 11:59 »
Pikkulinnut lauloi, että Marin poruhka olisi eronnut, mutta tämä on mutua. :'(

No voi voi, erot eivät koskaan kivoja,,,,,

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #218 : 11.10.2012 kello on 18:26 »
Meillakin vuokra N.600e kuukaudessa sähkön ja veden kanssa varmaakin halvempaa asua kulkimessa ;) Ja maisemaa voi vaihtaa :DJa menehän sitä kaasua mutta jättää pirkaa ostamatta ;)

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:30.07.2014 kello on 17:34
  • Ei se perille pääsy, vaan se matka on tärkeää
« Vastaus #219 : 31.10.2012 kello on 17:28 »
Kiitos terveisistä.
Talvea jännityksellä odottelen, autossa edelleen. Jo nyt olen huomannut ettei tämä automalli fiat-dukato-byrstner 2002v ole läheskään niin lämmin kuin adria vaunu oli. Laitoin lattialämmityksen joka auttoi jo huomattavasti, mutta tuo hytti on aikamoinen jääkaappi. Tässä voi vielä käydä niin että joudun pakkasta pakenemaan vanhempien kesämökkiin, jonka pihassa jo parkkeeraan.
Kaasua menee nyt noin pullo viikossa, onneksi isäpuoli roudaa kaasut Turusta 16€ pullo, kierrätän neljää pulloa.
Liikkumaan en ole paljon päässyt, verottaja muisti ikävällä tavalla ja talvirenkaista on puute, näin yksinäiselle eläkeläiselle tuntuu kaikki olevan liian kallista.
Koiruus pitää seuraa ja käsitöitä riittää joten taidan odotella rauhallisesti kevättä.
Täällä maalla Köyliössä tunnun olevan outo olio, ainakaan uutta miestä en asumismuodollani hurmaa, tosin sillä asialla ei aivan kauhea kiirus vielä ole.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2025 kello on 13:08
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
« Vastaus #220 : 31.10.2012 kello on 18:23 »
Tervehdys vaan satu mukava sinustakin kuulla, oot hieman kuin heimo veli kun autossa asustelet niinkuin minäkin.....sitten kuin aika on oikea, niin voi sitä miehen hurmata???? vaikka autossa asuukin, ei aumusmuodossa ole mitään hävettävää, päinvastoin se pitää ajatella niin että minä teen siten miten minä haluan,  muut haaveilkoon miten haluaisivat elämäänsä elää.....
Kyllä minuakin on moni ihmetellyt mutta saavat kyllä minun puolesta ihmetelläkkin minua se ei vaivaa, se vain vahvistaa käsitystä itsestäni  ja olen tavallaan ylpeä siitä että minusta on tähän asumismuotoon....:):):)
Nyt alkaa tuo talvi tehdä tuloaan ja ainaskin sinulla on se hyväpuoli että tarpeen vaatiessa voit mökkiin siirtyä...
Eipäs muuta kuin tsemppiä vaan sinulle ja tietenkin muistamme myös muita asujia, gaphiria, teebasso,migel, vaunuerakkoa ( missähän se on ), ja tietenkin muita......

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #221 : 31.10.2012 kello on 18:53 »
Moi vaan Mat sonni! Pieni korjaus että minä en asu vaunussa vaikkapa mieleni sitä halajaisikin,mutta olen tarpeeksi rehellinen itselleni kun kerran olen tälläinen romujooseppi,niin en pärjäisi vaunun rajallisilla kaappitiloilla! :-X

Lisäksi mammani on tullut iän myötä hieman känkkäränkäksi ja uskoisin että alta viikon ois eropaprut menossa,,,,,,,,,,,,,,

Mutta sitä tosiasiaa en kiellä etteikö vaihtoehtoisasumine n vaunussa kiehtoisi-elämäntilanteeni ei sitä vain oikein salli,,,,,,,,,,,kiukkunen mamma ja 5 koiraa ja kissa ja ite vaatevarastoineni=mahdoton summa!

Mutta jos mamma antaa kenkää ja silleen niin vois harkita tosissaankin mutten kuitenkaan suomen talvessa moiseen ryhtyisi-sen verran nöösipoika olen!

Mökkelöitä kun saa niin huokealla vuokrattua ja vaikkak olis vaatimattomampikin,niin se voittaa kyllä vaunun jollei pidä liikkua koko ajan.

Nuorena miehenä asuin puoli kesää purjeveneessäni mutta välillä oli pakko hoitaa varustehuollot toisaalla ja välillä ottaa hotellihuone saunalla ja kunnon illallisella että tunti ittensä ihmiseksi,,,,,,,,,,,,,alko se ainainen pienistä purkeista syöminen suoraan sanottuna v....tamaan.

Ja se pienehkössä purjeveneessä(29 jalkaa) eestakaisin petaaminen ja järjestely ja hosaaminen otti välillä hermoon, niin miten se olis sitten helpompaa vaunussa ympäri vuoden?'

Siinä tarviis erillisen huoltorakennuksen jossa vois pitää kaikki varusteet kunnossa ja kuivassa ja sitten herää kysymys miksi ei muuttaisi siihen huoltorakennukseen :D :D :D

Kyllä ikävä kyllä minun täytyy sanoa omalta kohdaltani että viikko sujuu muttei enempää.

Eri asia jos löytää kivan paikan jossa mahdollisuus varastointiin ja muutenkin kivaa porukkaa ympärillä jotka tarvitessa jeesaa, mutten sellaiseen ole vielä törmännyt!
Se valvominen ja kyttäminen kun tuntuu olevan samankaltainen kansantauti kuin ahtaumat,diabetes2 ja melankolia :D :D :D

Tämä kaikki hyvällä sydämellä ja hyvällä tahdolla kirjoitettuna!!!!!!!! Hattua nostan teille jotka pärjäätte!

t migel

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:30.07.2014 kello on 17:34
  • Ei se perille pääsy, vaan se matka on tärkeää
« Vastaus #222 : 31.10.2012 kello on 19:22 »
Samaa mieltä Matsonnin kanssa tuosta ylpeyden aiheesta, ei joka likasta olis tähän, äitini ei suostu mokomaan kaasukaappiin astumaan, omat tyttäretkin olivat alkuun vähän ihmeissään ;eikö se olis jo aika asua kuten ikäisesi ihmisen kuuluu;.
Mutta kun en kertakaikkiaan tarvitse kaikkea mitä näen kaupoissa.
Enkä todella halua siivota yhtään ylimääräistä neliötä.
Vähäsen on jalkavaivojakin ja siksikin auto on hyvä paikka, aina on kädenulottuvilla jotain josta ottaa tukea.
No joo vettä pitää kantaa ja kaasupullot on painavia, toisaalta täytyy ihmisen hieman liikkua muuten kasvaa sohvaan kiinni.
Yritin viime talven asua kivijalan päällä, ainoa hyvä asia oli keskustan katuvalot, pääsi koiruutta juoksuttamaan illemmallakin.
Jotta odotellaan vaan rauhassa kaksistaan sitä oikeaa uutta isäntää, kyllä se löytyy, ainakin Riki uskoo niin. Thumb

Satu

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
« Vastaus #223 : 31.10.2012 kello on 19:43 »
Hellurei vaan muutkin inkkarit ja haaveksijat ! Eipä ole, Satu, täälläkään leskimiehen oventakana suurta kosijoiden tunkua nähty. Eipä ole tarvinnut niin tuikitarkasti siivoskella alvariinsa. Toki itseänikin häiritsee jos jokupaikka silmiin ottaa. Seurankaipuuta kun tulee ,niin auto tulille ja kylille.
Kyllähän täällä vieraita viikottain käy . Varsinkin lapsien lapset ei oikein malta kotiinsa lähteä.
Onhan minullakin vieressä oikea asuintalo mut ei kiinnosta . Mieluummin vaunussa jossa on kaikki tarpeellinen lähellä. Minulla taitaa kuitenkin olla ehkä liiankin helpot oltavat kun kulut ovat pienet ja kaikki normaalit " jutut" vieressä. As-autoakin joskus muinoin mietin mut kyl vaunu sopii meikäläiselle paremmin. Sukulaiset ja tuttavat ovat jo sopeutuneet tähän minun asumis muotooni eivätkä enään houkuttele pois kun ovat nähneet tekemiseni ja tyytyväisyyteni . Sit joskus kait palattava ruotuun ku ei kykene tälläiseen. Ellei noutaja ehdi ennen. Päivä kerrallaan ja joskus kaksikin.
Terkkuja ja "selviytymistä" .

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #224 : 31.10.2012 kello on 20:10 »
hytti on aikamoinen jääkaappi...

Löytäisitkö jostain edullisesti kokopeiton auton nokalle? Helpottaisi huomattavasti.