rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Alde Compact 3000 lupailee mutta ei käynnisty kaasulla  (Luettu 27822 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Alde Compact 3000 lupailee mutta ei käynnisty kaasulla
« Vastaus #30 : 21.03.2017 kello on 21:56 »
Asuntovaunuista on vähän kokemusta mutta muuten osaan erilaisia moottoreita korjata. Siihen perustuen jos jokin on säädettävissä, niin yleensä sitä pystyy säätämään myöhemminkin, eikä niin että osta uusis poltin joka on säädetty oikein. Kotin googlettaa Alden kaasuseoksen säätöä mutta ei löytynyt mitään. Eikä korjausoppaassa puhuta mitään seoksen säätämisestä.

En väitä etteikö tietosi olisi oikea. Vaan jos säätäminen on mahdollista, haluaisin tietää miten sitä säädetään jos siitä olisi apua.

Korjausoppaassa puhutaan uuden mallin polttimesta joka korvaa vanhemmat mallit. Tästä uudesta löytyy kuristuslevy. Osaako joku kertoa siitä mitään?

Monenlaista romua itsekin on tullut korjattua ja nähnyt monenlaista korjaajaa. Lähes joka päivä tulee vastaan  uusi haaste, jota ennen ei oo vastaan tullut. Jokaisella on omat vahvuutensa ja niiden käyttöön otto ja oikeaan paikkaan laitto onkin se seuraava haaste työnjohtajalle.
Osaa tiedoista ei kerrota ja on sellaiset pumaskat joita ei päästetä julkisuuteen. (Joskus tälläistäkin nähnyt).

No kerranko sitä osaa korjata niin, ei muutako ajatus nystyrät käyttöön ja tutkimaan lämmittimen sielun elämää. Korjaamista ajatustyökin on. Purkuvaihe on kaikista tärkein vaihe. Siinä sitä mennään pieleen jo heti alussa kun ei malteta tai anneta  pysähtyä miettimään asioita vaan oletetaan miten asiat on= tulee sutta. (Itsekkin joskus syyllistynyt tähän)

Mutta on se kumma kun totuutta ääneen saa sanoa ja voida myöntää että, ei raato taas olin typerä ku tätä huomannut.

Mutta asiahan ei jankuttamalla miksikään muutu. Kun vaan se ilmanvirtausta kuristaa kun tuota nippaa kierretään suuntaa jos toiseen..

Väännetään vielä rautalangasta.

Sulla vesihanan paine on vakio kotona.  Avaat hanaa pikkuisen, niin tuleeko kippo yhtä nopeasti täyteen kuin hana täysin auki?

« Viimeksi muokattu: 21.03.2017 kello on 22:09 »

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.06.2017 kello on 19:28
« Vastaus #31 : 21.03.2017 kello on 22:39 »
Monenlaista romua itsekin on tullut korjattua ja nähnyt monenlaista korjaajaa. Lähes joka päivä tulee vastaan  uusi haaste, jota ennen ei oo vastaan tullut. Jokaisella on omat vahvuutensa ja niiden käyttöön otto ja oikeaan paikkaan laitto onkin se seuraava haaste työnjohtajalle.
Osaa tiedoista ei kerrota ja on sellaiset pumaskat joita ei päästetä julkisuuteen. (Joskus tälläistäkin nähnyt).

No kerranko sitä osaa korjata niin, ei muutako ajatus nystyrät käyttöön ja tutkimaan lämmittimen sielun elämää. Korjaamista ajatustyökin on. Purkuvaihe on kaikista tärkein vaihe. Siinä sitä mennään pieleen jo heti alussa kun ei malteta tai anneta  pysähtyä miettimään asioita vaan oletetaan miten asiat on= tulee sutta. (Itsekkin joskus syyllistynyt tähän)

Mutta on se kumma kun totuutta ääneen saa sanoa ja voida myöntää että, ei raato taas olin typerä ku tätä huomannut.

Mutta asiahan ei jankuttamalla miksikään muutu. Kun vaan se ilmanvirtausta kuristaa kun tuota nippaa kierretään suuntaa jos toiseen..

Väännetään vielä rautalangasta.

Sulla vesihanan paine on vakio kotona.  Avaat hanaa pikkuisen, niin tuleeko kippo yhtä nopeasti täyteen kuin hana täysin auki?

Sieltähän tuli oikein korjaamotekstiä. Itsekin olen asentaja.

Taidat olla varsin hyvin nipasta perillä jos vertaat sitä vesihanaan. Tiedän kyllä miten vesihana toimii. Kyseisessä nipassa ei ole mitään vertauskelpoista vesihanaan. Anna olla ja siirry eteen päin.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:49
« Vastaus #32 : 22.03.2017 kello on 06:26 »

Taidat olla varsin hyvin nipasta perillä jos vertaat sitä vesihanaan. Tiedän kyllä miten vesihana toimii. Kyseisessä nipassa ei ole mitään vertauskelpoista vesihanaan. Anna olla ja siirry eteen päin.

Sen toi "nipan säätö" taitaa tehdä, että koko poltin liikkuu kammiossa suuntaansa joitakin millin osia. Nipan säädössä taitaa olla kolme tai maksimissaan neljä vaihtoehtoista asentoa koska nipan täytyy osoittaa aina kuitenkin samaan suuntaan eli säätää voi aina vain koko kierroksen. Ei tunnu kovinkaan herkältä säädöltä.

En ole asentaja.

• Kaikkien Kaveri
  • ---
« Vastaus #33 : 22.03.2017 kello on 07:46 »

Aha. Kuin myös. Minusta on hyvä vertauskuva tuo vesihana.

Mutta, kun olet eri mieltä, niin kerropas  miten tuo sitten vaikuttaa?

Tälläiselä olen todennut toimivan ja kuullut toimivan. Nippaa pyöritetään ja ilman saanti vaan sen mukaan muuttuu. En rupea poltinta nyt kaivamaan ja tutkimaan uudelleen asioita jotka on todettu aikojen saatossa.

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.06.2017 kello on 19:28
« Vastaus #34 : 22.03.2017 kello on 08:05 »
Aha. Kuin myös. Minusta on hyvä vertauskuva tuo vesihana.

Mutta, kun olet eri mieltä, niin kerropas  miten tuo sitten vaikuttaa?

Tälläiselä olen todennut toimivan ja kuullut toimivan. Nippaa pyöritetään ja ilman saanti vaan sen mukaan muuttuu. En rupea poltinta nyt kaivamaan ja tutkimaan uudelleen asioita jotka on todettu aikojen saatossa.

Itse tulit ja esitit nipan säätävän kaasu/ilma seosta. Korjausohjeet eikä muutkaan tällä foorumilla ole asiasta puhunut. Joten te olette se joka perustelee miksi nippa säätää ilmaa vasoin muiden (myös valmistajan) ohjeita. Kysyin asiallisesti miten se säätäminen tapahtuu ja te alatte kukkoilemaan töykeillä vastauksilla. Jos ei teillä ole mitään perusteluja miten se säätyy niin älä ala väittämään.

MJO33400 antoi todella asiallisen ja hyvän vastauksen kysyessäni miten boxi on rikki kun kipinä tulee. Nyt saan sen itse korjattua, jos siinä on vika. Kiitos siitä MJO33400!

Monenlaisia huutelijoita löytyy niin kuin sanoitkin joten perusteluja on hyvä antaa miksi näin on. Tai ainakin jättää väittely väliin.

• Kaikkien Kaveri
  • ---
« Vastaus #35 : 22.03.2017 kello on 08:54 »
Itse tulit ja esitit nipan säätävän kaasu/ilma seosta. Korjausohjeet eikä muutkaan tällä foorumilla ole asiasta puhunut. Joten te olette se joka perustelee miksi nippa säätää ilmaa vasoin muiden (myös valmistajan) ohjeita. Kysyin asiallisesti miten se säätäminen tapahtuu ja te alatte kukkoilemaan töykeillä vastauksilla. Jos ei teillä ole mitään perusteluja miten se säätyy niin älä ala väittämään.

MJO33400 antoi todella asiallisen ja hyvän vastauksen kysyessäni miten boxi on rikki kun kipinä tulee. Nyt saan sen itse korjattua, jos siinä on vika. Kiitos siitä MJO33400!

Monenlaisia huutelijoita löytyy niin kuin sanoitkin joten perusteluja on hyvä antaa miksi näin on. Tai ainakin jättää väittely väliin.

Joo-o olen perustellut jo aikaisemmin ja silti vänkytetään, että asia ei oo näin. En mielelläni rupea asioita kertomaan ja vielä vähemmän kerron tästä eteenpäinkin. Viekää liikkeeseen ja näin toden turvallisempi olo. Joten kuulijan vastuulle jää..  Olen sanonut aikaisemmin mm. rupeaa kisuamaan.....

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #36 : 22.03.2017 kello on 09:06 »
Joo-o olen perustellut jo aikaisemmin ja silti vänkytetään, että asia ei oo näin. En mielelläni rupea asioita kertomaan ja vielä vähemmän kerron tästä eteenpäinkin. Viekää liikkeeseen ja näin toden turvallisempi olo. Joten kuulijan vastuulle jää..  Olen sanonut aikaisemmin mm. rupeaa kisuamaan.....

On kyseenalaista ruveta kaikkia neuvomaan, varsinkin kun monella korjaustaidot on mitä on, ja kaasuasennus pätevyytää ei ole.

• Kaikkien Kaveri
  • ---
« Vastaus #37 : 22.03.2017 kello on 09:09 »
On kyseenalaista ruveta kaikkia neuvomaan, varsinkin kun monella korjaustaidot on mitä on, ja kaasuasennus pätevyytää ei ole.

Niinpä niin, mutta kun vaan näitä ruuvataan ja ois turvallinen olo jokaisella.. Myöskään ei ohje lupaa pyörittää tuota, vaan kaasuputki irrotetaan.  ;)

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #38 : 22.03.2017 kello on 10:07 »
Tässä on vähän mietittävää.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
« Vastaus #39 : 22.03.2017 kello on 10:36 »
^ Katsoin jo tuolta laittamani linkin kuvasta, että sisäkalut on kartio ja
suutin kartio, eli pyrittäessä ilmavirta suurenee tai pienenee.

• Karavaanari
« Vastaus #40 : 22.03.2017 kello on 10:50 »
Kuva kertookin hyvin säädön. Taitaapi tarvita avata ja kiertää yksi kierros auki.

• Kaikkien Kaveri
  • ---
« Vastaus #41 : 22.03.2017 kello on 11:26 »
Kuva kertookin hyvin säädön. Taitaapi tarvita avata ja kiertää yksi kierros auki.

Niin montako kierrosta se on yleensä auki, täysin arvoitus itsellenikin on, kun kaasuputkesta olen irrottanut..

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
« Vastaus #42 : 22.03.2017 kello on 11:41 »
Ei niistä kierroksista tarvitse välittää, kaivan tiedon, että mikä on mitta mistäkin kohdasta. Yksi kierros ei tuolla kierretiheydellä paljoa ongelmia aiheuta.

• Karavaanari
« Vastaus #43 : 22.03.2017 kello on 19:57 »
Tänäpä ei lähtenytkään ykkösellä Alde tulille, kakkosella vasta.

Mitä tässä nyt tekisi, vedän vaunun 100 km päähän huoltoon ja Aldeen vaihdetaan poltin sytyttimineen ja liekintunnistiminee n sekä musta boksi jonka jälkeen Alde korjaantuu mutta ei tiedetä kummassa varsinaisesti vika oli  >:(

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
« Vastaus #44 : 22.03.2017 kello on 20:26 »
Tänäpä ei lähtenytkään ykkösellä Alde tulille, kakkosella vasta.

Mitä tässä nyt tekisi, vedän vaunun 100 km päähän huoltoon ja Aldeen vaihdetaan poltin sytyttimineen ja liekintunnistiminee n sekä musta boksi jonka jälkeen Alde korjaantuu mutta ei tiedetä kummassa varsinaisesti vika oli  >:(

Poltinta ei kannata vaihtaa jos reikälevy on kiinni. Sytkäpoksin korjaisin ensin.