rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift  (Luettu 25688 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 19:19
Vs: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
« Vastaus #30 : 14.03.2017 kello on 23:26 »
Minusta S80 paljon parempi vetoautona kuin 940 farmari. Vai johtusko sun mielipide vaunun peränylityksestä.

Minulla on ollut monta vaunua. Huonoja ja hyviä vedettäviä. Nykyisessä vaunussa on peräylitystä muistaakseni noin 4 metriä. Silti tämä on tukevin vaunu vetää, mitä minulla on ollut koskaan.

Perheessä aina ollut vähintään kaksi autoa. Näin jälkeenpäin meidän henkilöautoista VW Touran oli yksi tukevimmista vetureista. Siinä oli vetokoukku tosi lähellä taka-akselia. Volvossa koukku on pitkän peräylityksen päässä akselista. Mielestäni Volvot ovat yliarvostettuja vetureina.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
« Vastaus #31 : 15.03.2017 kello on 01:36 »
Ketjusta jäi väittely kulutuksesta puuttumaan  ;D. Eli mitäs tuo otsikon mukainen Mondeo kuluttaa esimerkiksi sitä 1900kg kokonaispainoltaan olevaa Hobbya vetäessä? Oma Adria on kokonaispainoltaan 1700kg ja harkinnassa uudeksi veturiksi lähinnä Mondeo tai Superb.

Niin ja jos joku ihmettelee miksi Sorento ei kelpaa veturiksi niin siihen on pari perustelua: 1) kilometrejä on kertynyt kohta riittävästi sekä 2) löpöä kuluu liikaa.
Aika hämärtänyt muistoja mutta norjan turneella ajotietokoneen näyttämö oli n. 13 l/100 km. Siihen pitää varmaan muutama desi lisätä jotta todelliseen kulutukseen pääsee. Ajotyylini on aika reipas ja tuolla suunnalla kun mäkiö riittää niin pidin kyllö kohtuullisena, Voisi kuvitella, ettö vaggilaisen skodan kulutus voisi olla vähän pienempi vaikkakin varsinkin 2,0 litran tupaöljymoottoreiss a Fordin peogeot taustainen moottori on mielestäni sivistyneempi niin ääni kuin käyttöominaisuuksil taan. Automaattina fordin versio kaksoiskytkinlaatik osta on varmatoiminen ja kestävä ja uusimmissa versiossa ominaisuudetkin todella hyvällä mallilla.
Mondeoiden vetopainot taitavat olla pykälää paremmat kuin skodassa.
Kummankin ajo-ominaisuudet mallillaan,  makuasioita kummasta enemmän tykkää.

Tämänkin topikin aikana omassa vetokalustossa on tapahtunut aikamoista downshiftausta, tehoja hävinnyt reilut 400 hv, vääntöä 400 nm ja vetokykyäkin pari tonnia  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
« Vastaus #32 : 15.03.2017 kello on 06:04 »
Minulla on ollut monta vaunua. Huonoja ja hyviä vedettäviä. Nykyisessä vaunussa on peräylitystä muistaakseni noin 4 metriä. Silti tämä on tukevin vaunu vetää, mitä minulla on ollut koskaan.

Perheessä aina ollut vähintään kaksi autoa. Näin jälkeenpäin meidän henkilöautoista VW Touran oli yksi tukevimmista vetureista. Siinä oli vetokoukku tosi lähellä taka-akselia. Volvossa koukku on pitkän peräylityksen päässä akselista. Mielestäni Volvot ovat yliarvostettuja vetureina.

Entisen vaununi s5 nykyistä omistajaa kun kuuntelee miten vaunu Volvon perässä tulee, ihmettelin ei se mulla oo koskaan nuin käyttäytynyt. Se on tullu ihan rauhassa perässä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
Vs: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
« Vastaus #33 : 15.03.2017 kello on 07:27 »

Perheessä aina ollut vähintään kaksi autoa. Näin jälkeenpäin meidän henkilöautoista VW Touran oli yksi tukevimmista vetureista. Siinä oli vetokoukku tosi lähellä taka-akselia. Volvossa koukku on pitkän peräylityksen päässä akselista. Mielestäni Volvot ovat yliarvostettuja vetureina.

Ainakin V70 vaatii ehdottomasti automaattisen tasonsäädön, jotta sillä voi vetää vaunua ongelmitta.
Autoa varustettuna perusjousilla ja iskareilla on turhaa verrata tasonsäädöllä varustettuun yksilöön.
Jos haluaa säästää muutaman satasen iskareissa, kannattaa ehkä vaihtaa samalla merkkiä.  ;)


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:22
  • Autossa on pyörät
Vs: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
« Vastaus #34 : 15.03.2017 kello on 08:52 »
Minulla on ollut monta vaunua. Huonoja ja hyviä vedettäviä. Nykyisessä vaunussa on peräylitystä muistaakseni noin 4 metriä. Silti tämä on tukevin vaunu vetää, mitä minulla on ollut koskaan.

Perheessä aina ollut vähintään kaksi autoa. Näin jälkeenpäin meidän henkilöautoista VW Touran oli yksi tukevimmista vetureista. Siinä oli vetokoukku tosi lähellä taka-akselia. Volvossa koukku on pitkän peräylityksen päässä akselista. Mielestäni Volvot ovat yliarvostettuja vetureina.
Tuskimpa kaikki väärässä olet ketkä Volvolla vetävät. Ja en yhden auton perusteella kovin suuria yleismaailmallisia johtopäätöksiä tekisi.
Itse kiskoin S80:llä jossa Nivomatit jonkun 40-50 tkm ja en tuossa havainnut mitään ongelmaa, ottaisin uudelleenkin.
Nuo Nivot tekee ihmeitä autoon kuin autoon. Perä on optimikorkeudessa aina.
Eikä ole kuin pullistetun kumipallon päällä kuten jäykillä "karvanaamari" jousilla tai kompressori-iskareilla.
Voi kiskoa muitakin kuin Polareita vaikka ne ovatkin vaunujen aatelia  ;)

Se on hyvä että olet löytänyt itsellesi sopivan vetoauton, kaverini vaihtoi kuukausi sitten Honda CRV:n > XC60:een ja ei ole kuin kehunut tähän mennessä parannuksia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2024 kello on 19:19
Vs: Ford Mondeo 2.0 Tdci 140 powershift
« Vastaus #35 : 15.03.2017 kello on 18:00 »
Ai sorry, en huomannutkaan että tämä oli jo noin vanha ketju. Mutta väliäkö hällä. Jostain syystä oli osunut silmään vanhakin ketju.

Tuo nivomat pitäisi saada tuohon Hondaankin. CRV on pitkäjoustoisena vähän sellainen vaappu.